Tóth József 2007. 03. 29. 15:23 | #14
Valamikor, a 70-es években egy Autó-Motorban (havonta megjelenő autós magazin) irtak egy cikket egy Ausztráliában élő magyar származású mérnökröl, aki Rarioaktiv anyag segitségével bontotta a vizet hidrogénné és oxigénné. Ezt vezette a motorba (egy 4-5000ccm amerikai gyártmány) . A készülék futballabda nagyságú volt. Az autó 1, azaz egy liter vizet fogyasztott 100 km-re mert a kipufogóban lecsapódott párát is visszaforgatta. Akkor több millió dolláros ajánlatot kapott arab köröktől. Többet nem is lehetett hallani róla.
0
VÁLASZ
Tóth József 2007. 03. 28. 15:24 | #10
A fejünk fölé. Biztosan hallottál már az üvegházhatásról. A kipufogógázok az egyik fő okozói.
0
VÁLASZ
Tóth József 2007. 03. 28. 15:22 | #9
Elfogadom a levezetést. A megvalósítással kapcsolatban akkor is kétségeim vannak. A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyar szabadalmi jog és a magyar "megvalósítási virtus" tul lassu. Majd más országban elkészítik.(?)
0
VÁLASZ
_chemgy_ 2007. 03. 27. 20:40 | #4
Soknak tűnik a 9-14 kg de nem az...
Nem hiszem hogy a HVG kamu-hírrel kompromitálná magát, vagy legalábbis ez az érték nem hamis:
Vegyünk átlag CO2-kibocsátásnak 150g/km-es átlagot, ez közepes fogyasztánál új autóknál normális
-> 100 km-en ez már 15 kg
De ha az anyagmegmaradás szerint nézzük:
8 liter tiszta oktán (C8H18) sűrűsége 0,703 g/ml -> 8000*0703 = 5640 g =5,64 kg
moláris tömeg 114 g/mol --> tehát 8 liter = 49,3 mol ( = 5640 / 114)
he ez elég, ebből lesz (a molekulánkénti 8 C-atom miatt) 8*49 mol = 394 CO2
ennek moláris tömege 44 g/mol --> 44*394 = 17365 g = 17,365 kg/ 100 km
és ez akkor van, ha tökéletesen elég - tehát örülhetünk; Ha ugyanis tökéletlenül ég el akkor szén-monoxid keletkezik :(
én támogatom a magyar fejlesztést!
Nem hiszem hogy a HVG kamu-hírrel kompromitálná magát, vagy legalábbis ez az érték nem hamis:
Vegyünk átlag CO2-kibocsátásnak 150g/km-es átlagot, ez közepes fogyasztánál új autóknál normális
-> 100 km-en ez már 15 kg
De ha az anyagmegmaradás szerint nézzük:
8 liter tiszta oktán (C8H18) sűrűsége 0,703 g/ml -> 8000*0703 = 5640 g =5,64 kg
moláris tömeg 114 g/mol --> tehát 8 liter = 49,3 mol ( = 5640 / 114)
he ez elég, ebből lesz (a molekulánkénti 8 C-atom miatt) 8*49 mol = 394 CO2
ennek moláris tömege 44 g/mol --> 44*394 = 17365 g = 17,365 kg/ 100 km
és ez akkor van, ha tökéletesen elég - tehát örülhetünk; Ha ugyanis tökéletlenül ég el akkor szén-monoxid keletkezik :(
én támogatom a magyar fejlesztést!
0
VÁLASZ
Tóth József 2007. 03. 27. 20:03 | #2
Magyar baromság. Már Frédi és Béni idejében feltelálták a pedálos autót. (Kár, hogy nem szabadalmazták!) Hogyan lehet 9-14 kg/100 km a Co2 kibocsájtása egy 6-8 l üzemanyagot fogyasztó jármünek?(Anyagmegmaradás törvénye.) Kacsának nézem az egész cikket.
0
VÁLASZ
Gergely001 2007. 03. 27. 17:52 | #1
Csak így tovább!
Magyar pénz, magyar munkahely, magyar elme stb.
Magyar pénz, magyar munkahely, magyar elme stb.
0
VÁLASZ