Ez komoly. Mellesleg régebben mikor sokat bicikliztem én is előrementem. Például miért is kellett volna a dugóban 300m-rel arébb várakoznom a benzingőzben mikor olyan volt a kereszteződés, hogy én egyenesen mentem, az autósok 95%-a meg balra kanyarodik?
- Nem újkeletű dolog, de még mindig aktuális, ugyanis a kamera azóta is üzemel, sőt már több kereszteződésbe is telepítettek hasonlót, ami a kiszabható bírságokból befolyó összegeket meghatványozza.
Zorro 2009. 09. 15. 12:23 | #61
De, szerintem ez a megoldás. Sajnos. Az oktatást és nevelést jóval korábban kellett volna kezdeni, nem most amikor már szinte megoldhatatlan a probléma. Most ez kell a visszaszorításához. Aztán egy idő után mikor már megszokottá válik a szabályok betartása, akkor megint lehet enyhíteni a szigoron.
0
VÁLASZ
Nico 2009. 09. 15. 11:57 | #60
Hát igen,az ilyen itt Pesten mindennapos,sőt "minden 10 perces".:)
Nem lehet mindent bekamerázni.Képzeld el,milyen állomány kellene a kamerák figyelésére,ellenörzésére.Mennyi pereskedés,stb.Az emberek csak idegesebbé,agresszívabbá válnának az utakon.Nem hiszem,hogy feltétlenül a bekamerázás a megoldás.Javítani lehet a statisztikákon vele,de teljes eredményt nem hoznának.A magyar forgalomban résztvevőknek fejben kéne változni.Ez vonatkozik az autósra,gyalogosra,biciklisre.Ha pedig büntetünk,akkor büntessünk mindenkit,mindenhol.
Hallottam a napokban,hogy egy önkéntes szervezet kamerával videóra veszi a szabálytalankodó autósokat.Dejóóóó!
Akkor holnap én is kiállok és kamerára veszem a szabálytalan gyalogost,a tilosban álló rendőrt,a Teszkónál mozgássérült helyet elfoglaló egészségeseket,stb.Nem hinném,hogy ez lenne a megoldás.
Nem lehet mindent bekamerázni.Képzeld el,milyen állomány kellene a kamerák figyelésére,ellenörzésére.Mennyi pereskedés,stb.Az emberek csak idegesebbé,agresszívabbá válnának az utakon.Nem hiszem,hogy feltétlenül a bekamerázás a megoldás.Javítani lehet a statisztikákon vele,de teljes eredményt nem hoznának.A magyar forgalomban résztvevőknek fejben kéne változni.Ez vonatkozik az autósra,gyalogosra,biciklisre.Ha pedig büntetünk,akkor büntessünk mindenkit,mindenhol.
Hallottam a napokban,hogy egy önkéntes szervezet kamerával videóra veszi a szabálytalankodó autósokat.Dejóóóó!
Akkor holnap én is kiállok és kamerára veszem a szabálytalan gyalogost,a tilosban álló rendőrt,a Teszkónál mozgássérült helyet elfoglaló egészségeseket,stb.Nem hinném,hogy ez lenne a megoldás.
0
VÁLASZ
Zorro 2009. 09. 15. 11:43 | #59
Az Új KRESZ szerint már az átkelési szándékot ha látod meg kell állni. Na mit ne mondjak, ahol én szoktam átmenni a zebrán, le se szarják.
3 sávos út, 2 BP felé, 1 Balaton irányába. A baromja megy a belső sávban, látja megyünk át agyerekkel, de ő a záróvonalon átlép, hogy ne kelljen lassítania. Rájön, hogy gyorsabbak vagyunk mint gondolta, ekkor át a saját felére nem a belsőbe, hanem mint az őrült a külső sávba átvág.
Feleségem tolná át ugyanabban a kereszteződésben a gyerekkocsit, autós külső sávban megáll, feleségem elindul, ekkor mögüle az autó csikorgó kerekekkel belső sávba át és megelőzi, a gyereket majdnem elsodorta, miközben az 50 m-rel arrébb levő lámpa pirosat mutat még vagy 2 percig.
Ez ott mindennapos, és ne nyíljon ki a bicska zsebemben. Oda is miért nem szerelnek kamerát?
3 sávos út, 2 BP felé, 1 Balaton irányába. A baromja megy a belső sávban, látja megyünk át agyerekkel, de ő a záróvonalon átlép, hogy ne kelljen lassítania. Rájön, hogy gyorsabbak vagyunk mint gondolta, ekkor át a saját felére nem a belsőbe, hanem mint az őrült a külső sávba átvág.
Feleségem tolná át ugyanabban a kereszteződésben a gyerekkocsit, autós külső sávban megáll, feleségem elindul, ekkor mögüle az autó csikorgó kerekekkel belső sávba át és megelőzi, a gyereket majdnem elsodorta, miközben az 50 m-rel arrébb levő lámpa pirosat mutat még vagy 2 percig.
Ez ott mindennapos, és ne nyíljon ki a bicska zsebemben. Oda is miért nem szerelnek kamerát?
0
VÁLASZ
joovan 2009. 09. 15. 11:19 | #58
A zebrákhoz nagyon kellene kamera, mert sajna nálunk sok helyen a gyalogosok rengeteget várakoznak, mire végre átmehetnek. Arról meg ne is beszéljünk, hogy az idős embereket majdnem elütik a barmok... na az ilyenekért jogosan büntetnék én is! Külföldön még a járda széléig sem érsz, rögtön megállnak ha látják, hogy át akarsz kelni.
0
VÁLASZ
Zorro 2009. 09. 15. 11:11 | #56
Ezt magyarázom! Kamerát mindenhova.
Amúgy ha visszaolvasol, láthatod, hogy igen, volt máskor is, hogy áthágtam a szabályokat,főleg régebben, de ezt igyekszem minimalizálni, az utóbbi 2 évben pedig nem emlékszem, hogy bármikor is szabályt szegtem volna. Mostanában nagyon odafigyelek.
Amúgy ha visszaolvasol, láthatod, hogy igen, volt máskor is, hogy áthágtam a szabályokat,főleg régebben, de ezt igyekszem minimalizálni, az utóbbi 2 évben pedig nem emlékszem, hogy bármikor is szabályt szegtem volna. Mostanában nagyon odafigyelek.
0
VÁLASZ
MrAngelo 2009. 09. 15. 11:10 | #55
És minden zebránál meg nem zebránál legyen kamera mert rengeteg a szabálytalankodó gyalogos is!
Ha valaki full piroson hajt át ezzel veszélyeztetve más épségét, büntessék meg de ha a lámpa sárga (és nem érsz át egészen pirosig) a gyalogosoknak még mindig piros van, ne kelljen már majd' egy hónapig dolgoznom a büntetésért!
Vagy tényleg tegyenek fel egy kamerát a gyalogosoknak is és aki villogó zöldnél indul át azon nyomban bírságolják meg legalább százezerre! Beleértve a nyugdíjasokat, gyerekeket, mindenkit.
Meg a bicikliseket is akik jobbról megelőznek míg a pirosnál állok hogy utána kénytelen legyek a kereszteződésben zebrán szabálytalanul megelőzni. Mert nem vagyok hajlandó 15-tel menni csak azért mert egy 'kedves' kerékpáros szabálytalanul előzött. Tisztelet a kivételnek! (sajnos kevés van) Én például már gyerekkoromban is tudtam (mert apukám megtanított) hogy nem megyek el a pirosnál álló autók mellett hanem szépen beállok a sorba.
Ez elvileg vonatkozik a robogósokra is, bár az nem irritál annyira mivel nem 10-15-tel startol a lámpától.
Biztonsági övről még annyit, hogy pl. városban minek? Főleg ha pár perc múlva kiszállsz? Meg úgyis sokszor 30-cal kell menni a sok ráérős miatt.
Ha valaki full piroson hajt át ezzel veszélyeztetve más épségét, büntessék meg de ha a lámpa sárga (és nem érsz át egészen pirosig) a gyalogosoknak még mindig piros van, ne kelljen már majd' egy hónapig dolgoznom a büntetésért!
Vagy tényleg tegyenek fel egy kamerát a gyalogosoknak is és aki villogó zöldnél indul át azon nyomban bírságolják meg legalább százezerre! Beleértve a nyugdíjasokat, gyerekeket, mindenkit.
Meg a bicikliseket is akik jobbról megelőznek míg a pirosnál állok hogy utána kénytelen legyek a kereszteződésben zebrán szabálytalanul megelőzni. Mert nem vagyok hajlandó 15-tel menni csak azért mert egy 'kedves' kerékpáros szabálytalanul előzött. Tisztelet a kivételnek! (sajnos kevés van) Én például már gyerekkoromban is tudtam (mert apukám megtanított) hogy nem megyek el a pirosnál álló autók mellett hanem szépen beállok a sorba.
Ez elvileg vonatkozik a robogósokra is, bár az nem irritál annyira mivel nem 10-15-tel startol a lámpától.
Biztonsági övről még annyit, hogy pl. városban minek? Főleg ha pár perc múlva kiszállsz? Meg úgyis sokszor 30-cal kell menni a sok ráérős miatt.
0
VÁLASZ
Nico 2009. 09. 15. 10:37 | #54
Gratulálok,ez igen ritka,hogy valaki 15 év alatt csak ennyit "bűnözzön" az utakon.Én 6 éve vezetek,nekem egy szabálytalan parkolás van a nevem mellett.DE,azért tegyük a kezünket a szívünkre és nézzünk magunkba.Attól,mert nem kaptak el és nem buktunk le,hányszor hajtottunk át sárgán(mert itt most arról van szó),fordultunk meg szabálytalanul,hajtottunk gyorsabban a megengedettnél?!Tudom ilyenkor senki,soha!Akkor nem gondolunk a "mezőn épp pillangót kergető kisgyerekre,aki éppen édesanyjához szalad pusziért és lelép a járdáról"?:))Ne jöjjünk már mindig ezzel a "bezzeg ha a te gyereked meg anyukád halna meg,akkor ez,meg az".....
Ne azért figyeljünk a másikra,mert lehet,hogy legközelebb az én gyermekem,szülőm lesz ott,hanem azért mert törődünk a másikkal és figyelünk rá,attól függetlenül,hogy családtag vagy sem.Ehhez nem kell kamera!Ha meg úgy ítéli meg mindenki,hogy igenis kell,akkor pedig nem szelektáljunk,helyezzünk ki mindenhová!Legyen "Big Bráner" és lessük meg az autósokat mindenhol,meg a gyalogosokat is,meg rendőröket,meg a fürdőző nőket(ja azt,neeeem:))!
Ne azért figyeljünk a másikra,mert lehet,hogy legközelebb az én gyermekem,szülőm lesz ott,hanem azért mert törődünk a másikkal és figyelünk rá,attól függetlenül,hogy családtag vagy sem.Ehhez nem kell kamera!Ha meg úgy ítéli meg mindenki,hogy igenis kell,akkor pedig nem szelektáljunk,helyezzünk ki mindenhová!Legyen "Big Bráner" és lessük meg az autósokat mindenhol,meg a gyalogosokat is,meg rendőröket,meg a fürdőző nőket(ja azt,neeeem:))!
0
VÁLASZ
joovan 2009. 09. 15. 10:16 | #53
Na igen, ezért tartanám korrektnek, ha mindenki saját maga dönthetne arról, hogy beköti magát vagy nem. Te pl. szereted, ha be vagy kötve, én viszont csak átvetem magamon az övet, de sosem kapcsolom be. Lehet neked van olyan ismerősöd, akit megmentett az öv, de nekem csak olyan van, akik meghaltak volna, ha be vannak kötve. Csak érted én azt tartom felháborítónak, hogy a többszörösen adóztatott saját kocsimban sem csinálhatok azt, amit akarok. Inkább a rendőrnek az lenne a dolga, hogy a büntetés helyet csak figyelmeztessen, hogy ő azt jobbnak tartja, ha be van kapcsolva és kész! Az én dolgaimba, hogy hogy veszélyeztetem a saját testi épségemet, azzal meg ne foglalkozzon senki!
0
VÁLASZ
Zorro 2009. 09. 15. 10:14 | #52
Közel 15 van jogosítványom, pár százezer kilométert levezettem már, szóval nem most kezdtem. 2x büntettek, 1x tilosban parkolásért és 1x gyorshajtásért, mert rutinból vezettem és nem vettem észre, hogy visszavették a 70-es táblákat és csak 50 volt a megengedett. Úgyhogy senki ne mondja, hogy a szabályok be nem tartásával nem lehet vezetni. Majd megnézem az okost a saját gyerekével a háta mögött hogy fog száguldozni? Majd ha az ő gyerekét üti el egy pirosban áthajtó autós, akkor ő fogja a legjobban követelni a kamerát. Erről ennyit.
A biztonsági öv miatt meg azért büntetnek, mert ez előírás az EU-ban, és kötelezettséget vállaltunk a halálos balestek számának csökkentésére. Az pedig sok pénzébe kerül az államnak, ha idióta vagy és nem kötöd be magad. (Hadd ne írjam le milyen költségek merülnek fel). Amúgy pedig egy mozdulat.
jah és igen 10.000 balesetből 2-nél azért ússza meg az ember mert nincs bekötve, 100-ból 98 meg azért mert be van kötve.
A biztonsági öv miatt meg azért büntetnek, mert ez előírás az EU-ban, és kötelezettséget vállaltunk a halálos balestek számának csökkentésére. Az pedig sok pénzébe kerül az államnak, ha idióta vagy és nem kötöd be magad. (Hadd ne írjam le milyen költségek merülnek fel). Amúgy pedig egy mozdulat.
jah és igen 10.000 balesetből 2-nél azért ússza meg az ember mert nincs bekötve, 100-ból 98 meg azért mert be van kötve.
0
VÁLASZ
Nico 2009. 09. 15. 10:01 | #50
Mondjuk a biztonsági öv szerintem más dolog.Amikor beülünk az autóba,akkor elfogadjuk ezt a rendelkezést.Ez csak rajtunk múlik,hogy bekötjük vagy sem.Engem mondjuk kifejezetten zavar,ha nem v.ok bekötve,szerintem megszokás kérdése az egész.Mondjuk akkor sem lennék boldog,ha pl.egy esetleges ütközéskor a mellettem ülő,be nem kötött utasom "repkedő" teste miatt nyomorodnék vagy halnék meg.:)
Szóval ezt a szabályt tudomásul veszed,mikor beülsz az autóba,azonban a forgalomban annyi zavaró,külső,hátráltató tényező van,hogy bizonyos rendelkezéseket igenis lehetetlen mindig,mindenkor betartani.....
Szóval ezt a szabályt tudomásul veszed,mikor beülsz az autóba,azonban a forgalomban annyi zavaró,külső,hátráltató tényező van,hogy bizonyos rendelkezéseket igenis lehetetlen mindig,mindenkor betartani.....
0
VÁLASZ
joovan 2009. 09. 15. 09:34 | #49
Én is akartam írni a biztonsági övről, de mondom ha nem hozza szóba senki, akkor inkább hagyom. Na de hallod az is mekkora baromság? Miért nem kötheti be mindenki magát a saját felelősségére??? Nemek 2 ismerősömnek is volt autó balesete, mind a 2 csak azért úszta meg, mert nem volt bekötve. És volt olyan is, aki a biztonsági öv miatt halt meg. És igen is a biztonsági öv is a szarrágásról szól, meg a pénz lehúzásáról! Tiszta szégyen komolyan mondom... annak kellett volna halva születnie, aki az ilyeneket kitalálta!
0
VÁLASZ
MrAngelo 2009. 09. 15. 09:16 | #48
Én is veszprémi vagyok, nap mint nap járok arra autóval, néha gyalog is. Sajnos ezzel azt érték el, hogy ha még 5mp van a számlálón, már nem sokan mernek átmenni. Pedig 5 másodperc sok idő, jó esetben 2-3 autó még simán átmehetne de nem baj, jobb így, mert az autósok legalább nézelődhetnek míg a dugóban állnak. És egyáltalán nem balesetveszélyes az a kereszteződés, nem sok gyalogost ütöttek el ott. Több esély van arra, hogy a Kossuth utcán (sétálóutca) megbotlik és összetöri magát a gyalogos (mert olyan rossz az út) mint hogy azon a zebrán elüssék.
Ez egyértelműen a lehúzásról szól.
Ezt bizonyítja az az eset is mikor az a hatalmas vihar volt idén nyáron és szinte az összes kamera tönkrement a városban. Ezek után több boltot kiraboltak, több balhé is volt csak a belvárosban (gondolom, ez a véletlen műve) és csupán egyetlen kamerát javítottak meg hirtelen. Mondanom se kell, hogy nem azok közül az egyiket amelyik a közbiztonságot szolgálja hanem a százezreset.
Általában szabályosan vezetek, nem száguldozok így egyetértek azzal, hogy igenis meg kell büntetni a piroson áthajtókat meg a gyorshajtókat, nem indexelőket, önmagukat be nem kötőket, de nem egyből 100ezerre! Szerintem az korrekt lenne ha első esetben küldenének egy figyelmeztetést és a következő legyen 100000.
Sokan 2 hónapig dolgoznak ennyiért. A büntetések árát átvesszük az Unióból de a fizetést nem.
Ugyanakkor szerintem ugyanúgy meg kellene büntetni azokat is akik főúton egyenesben vagy jól belátható kanyarban ok nélkül 70-nel mennek. (itt nem a kamionokra, majdnem széteső Trabira vagy a jól megrakott utánfutós autókra gondolok) Ugyanígy a városban 35-40-nel 'száguldozókat' is mert az ilyeneket meg kell előzni és ugye ez veszélyesebb mint ha 100-zal megyek 90 helyett vagy 50 helyett 60-nal. Ugyanígy a biztonsági öv büntetés is 30ezer lesz (talán már annyi is) egyértelmű, hogy ennek is a lehúzás a célja. Pedig ezzel maximum magamnak árthatok.
Ez egyértelműen a lehúzásról szól.
Ezt bizonyítja az az eset is mikor az a hatalmas vihar volt idén nyáron és szinte az összes kamera tönkrement a városban. Ezek után több boltot kiraboltak, több balhé is volt csak a belvárosban (gondolom, ez a véletlen műve) és csupán egyetlen kamerát javítottak meg hirtelen. Mondanom se kell, hogy nem azok közül az egyiket amelyik a közbiztonságot szolgálja hanem a százezreset.
Általában szabályosan vezetek, nem száguldozok így egyetértek azzal, hogy igenis meg kell büntetni a piroson áthajtókat meg a gyorshajtókat, nem indexelőket, önmagukat be nem kötőket, de nem egyből 100ezerre! Szerintem az korrekt lenne ha első esetben küldenének egy figyelmeztetést és a következő legyen 100000.
Sokan 2 hónapig dolgoznak ennyiért. A büntetések árát átvesszük az Unióból de a fizetést nem.
Ugyanakkor szerintem ugyanúgy meg kellene büntetni azokat is akik főúton egyenesben vagy jól belátható kanyarban ok nélkül 70-nel mennek. (itt nem a kamionokra, majdnem széteső Trabira vagy a jól megrakott utánfutós autókra gondolok) Ugyanígy a városban 35-40-nel 'száguldozókat' is mert az ilyeneket meg kell előzni és ugye ez veszélyesebb mint ha 100-zal megyek 90 helyett vagy 50 helyett 60-nal. Ugyanígy a biztonsági öv büntetés is 30ezer lesz (talán már annyi is) egyértelmű, hogy ennek is a lehúzás a célja. Pedig ezzel maximum magamnak árthatok.
0
VÁLASZ
joovan 2009. 09. 15. 09:07 | #47
Na azt értékelem, ami Nagy-Britanniában van! Ott tele van tényleg kamerával, de ott mindenhol van... nem csak egy bizonyos kereszteződésben, ahol a kamera direkt úgy van fölszerelve, hogy kétes képet adjon az autósról. Majd egyszer remélem mi is eljutunk oda, ahol ők tartanak!
0
VÁLASZ
Nico 2009. 09. 15. 08:25 | #46
A hozzászólásokat elnézve kiderül,hogy itt ki "gyalogos" illetve ki "autós".:)
Hozzám mind a 2 oldal közel áll,hiszen nap,mint nap tagja vagyok mind a két "társadalomnak".
Tetszik,mikor a gyalogos oldal illetve pár "jólelkű" autós hőbörög,hogy igenis kellenek ezek az intézkedések.Gondolom akkor is így örülne,ha őket kapnák el,mert éppen átcsúszott egy sárgán,illetve gyalogosként átkelt a gyalogátkelőn,ahol már nem zöld volt a lámpa.Mindennnapos eset,hogy a gyalogos nem a kijelölt zebrán közlekedik.Őket miért nem figyeljük?A szabálytalanul közlekedő bicikliseket,motorosokat miért nem büntetjük?
Ez igenis,egy undorító lehúzás a veszprémi vezetés részéről.
Bírom,hogy mindenki bólogat,hogy "igen,büntessük az autóst,mert gyorsan hajtott,mert sárgán ment át,mert....".Csak az a probléma,hogy aki tényleg gyorsan hajt(nem 50km/h helyett 60km/h-val)és aki tényleg áthajt a piroson is,azt le sem sz..-ják.
Én sokat jártam külföldön.Volt olyan külföldi város,ahol napközben csúcsidőben ki voltak kapcsolva a lámpák.Mégis a "baromarcú" autós nem gázolta el a gyalogost.Tudom,ilyenkor jön a brummogás,hogy "de nem Magyarországon".:)
Aki nap mint nap vezet erős forgalomban(nem Jászkarajenőn Mari néni házától Pista bá-ig)az tudja,hogy nem olyan könnyű betartani a szabályokat.Mint ahogyan a biciklis sem tud szabályosan közlekedni a bicikli úton,ahogy a gyalogos sem tud szabályosan közlekedni a járdán-zebrán.
Szerintem a megoldás nem a bekamerázásban van(lassan fingani sem lehet,hogy ne tudja meg 100 másik ember).
Ezek a rendszerek,szabályok elavultak,amiket a mai kor embereivel próbálnak betartattni.
Amíg az ország pénzügyi megmentését tőlünk,kispolgároktól várják,addig itt igenis csak hőbörgés és vonyítás lesz.A szabályok vonatkozzanak ugyanúgy a felsővezetőkre,rendőrökre,sőt még a kigyúrt-kopasz jeep-esre is!
Sorry,a hosszú kommentért.......Peace:)
Hozzám mind a 2 oldal közel áll,hiszen nap,mint nap tagja vagyok mind a két "társadalomnak".
Tetszik,mikor a gyalogos oldal illetve pár "jólelkű" autós hőbörög,hogy igenis kellenek ezek az intézkedések.Gondolom akkor is így örülne,ha őket kapnák el,mert éppen átcsúszott egy sárgán,illetve gyalogosként átkelt a gyalogátkelőn,ahol már nem zöld volt a lámpa.Mindennnapos eset,hogy a gyalogos nem a kijelölt zebrán közlekedik.Őket miért nem figyeljük?A szabálytalanul közlekedő bicikliseket,motorosokat miért nem büntetjük?
Ez igenis,egy undorító lehúzás a veszprémi vezetés részéről.
Bírom,hogy mindenki bólogat,hogy "igen,büntessük az autóst,mert gyorsan hajtott,mert sárgán ment át,mert....".Csak az a probléma,hogy aki tényleg gyorsan hajt(nem 50km/h helyett 60km/h-val)és aki tényleg áthajt a piroson is,azt le sem sz..-ják.
Én sokat jártam külföldön.Volt olyan külföldi város,ahol napközben csúcsidőben ki voltak kapcsolva a lámpák.Mégis a "baromarcú" autós nem gázolta el a gyalogost.Tudom,ilyenkor jön a brummogás,hogy "de nem Magyarországon".:)
Aki nap mint nap vezet erős forgalomban(nem Jászkarajenőn Mari néni házától Pista bá-ig)az tudja,hogy nem olyan könnyű betartani a szabályokat.Mint ahogyan a biciklis sem tud szabályosan közlekedni a bicikli úton,ahogy a gyalogos sem tud szabályosan közlekedni a járdán-zebrán.
Szerintem a megoldás nem a bekamerázásban van(lassan fingani sem lehet,hogy ne tudja meg 100 másik ember).
Ezek a rendszerek,szabályok elavultak,amiket a mai kor embereivel próbálnak betartattni.
Amíg az ország pénzügyi megmentését tőlünk,kispolgároktól várják,addig itt igenis csak hőbörgés és vonyítás lesz.A szabályok vonatkozzanak ugyanúgy a felsővezetőkre,rendőrökre,sőt még a kigyúrt-kopasz jeep-esre is!
Sorry,a hosszú kommentért.......Peace:)
0
VÁLASZ
tobirider 2009. 09. 14. 21:29 | #44
http://kuruc.info/r/35/46675/ ezekkel foglalkoznának nem azokkal hogy a magyar állampolgárokat lehúzkodják mindenféle kis "bakiért" pláne 100ezrekkel mikor örül ha a minimálbérből megél...
szopatják a magyarokat a cigányokat meg védik mert ők "megélhetési bűnözők"
szopatják a magyarokat a cigányokat meg védik mert ők "megélhetési bűnözők"
0
VÁLASZ
chaby63 2009. 09. 14. 20:37 | #42
És vajon ki fogja azt megállapítani, hogy ha belefékezel vészhelyzet állna fenn. A kamera biztos nem, mert az akkor kezd fényképezni mikor pirosra vált a lámpa. Szerintem ahol elemezték hogy ki dellázzon nem mondták egyik autóra sem, hogy ő ne fizessen mert igaz, hogy sárga volt, de ha fékez baleset lett volna. Ott mindenkit kő keményen lenyúlnak.
Itt buzgón végzik a dolgukat, de ahol kellene ott nincsenek. Sajnos eddig ér a magyar rendőrök tudása. Büntetni, megverni, elvinni. De hol marad a megvédeni, tájékoztatni, segíteni. Szánalmas egy banda. Tisztelet a kivételnek.
Itt buzgón végzik a dolgukat, de ahol kellene ott nincsenek. Sajnos eddig ér a magyar rendőrök tudása. Büntetni, megverni, elvinni. De hol marad a megvédeni, tájékoztatni, segíteni. Szánalmas egy banda. Tisztelet a kivételnek.
0
VÁLASZ
Fireblade1000 2009. 09. 14. 19:09 | #41
kicsit röhejes, ez az egész!! Piroson egyértelmű, hogy nem szabad keresztül hajtani. A sárgán is csak akkor ha a lámpáig nem tudsz már megállni illetve baleset veszélyes lenne a megállás, de a sárgán áthajtásért sztem nem büntethetnének!
0
VÁLASZ
Maccoyi 2009. 09. 14. 18:57 | #40
De ennél a lámpánál nem mutatja az időt (ott mellette), hogy meddig van még zöld? Azt hiszem a valamelyik híradóban régebben már volt szó erről a lámpáról meg a kameráról.
Egyébként itt Kecskeméten is vannak kamerák a forgalmasabb kereszteződésekben, de én úgy tudom, hogy ezek csak forgalomfigyelő kamerák. Legalábbis a legutolsó információm ez.
Nálunk egyébként fix trafipax kamerák lesznek, ha minden igaz.
"Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendőrség - állítja egy rendőrség közeli informátorunk. A rendszám alapján, az objektív felelősség elvének alkalmazásával egyszerűen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelő összeggel a csekket."
Engem mondjuk nem nagyon fenyeget, mert nem nagyon szoktam száguldozni sem városban sem városon kívűl.
:)
Egyébként itt Kecskeméten is vannak kamerák a forgalmasabb kereszteződésekben, de én úgy tudom, hogy ezek csak forgalomfigyelő kamerák. Legalábbis a legutolsó információm ez.
Nálunk egyébként fix trafipax kamerák lesznek, ha minden igaz.
"Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendőrség - állítja egy rendőrség közeli informátorunk. A rendszám alapján, az objektív felelősség elvének alkalmazásával egyszerűen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelő összeggel a csekket."
Engem mondjuk nem nagyon fenyeget, mert nem nagyon szoktam száguldozni sem városban sem városon kívűl.
:)
0
VÁLASZ
1nessa 2009. 09. 14. 18:42 | #39
ohhm...akkor megfeledkeztek Nagy-Britanniarol...itt nem szedik le a kamerat...
azt mondjak h itt van a vilag legtobb terfigyelo kameraja.... minden egyes buszban minden egyes boltban meg egy jo par utcat is bekameraztak...jah azt nem is mondtam h minden egyes zebranal is lattam!
en helyesnek tartom h van ilyen...
azt mondjak h itt van a vilag legtobb terfigyelo kameraja.... minden egyes buszban minden egyes boltban meg egy jo par utcat is bekameraztak...jah azt nem is mondtam h minden egyes zebranal is lattam!
en helyesnek tartom h van ilyen...
0
VÁLASZ
BladeBoris 2009. 09. 14. 18:04 | #37
Én is veszprémi vagyok. Frissjogsi stb. És igen félek itt átmenni. Mert ha hirtelen belefékezek akkor hátulról jönnek belém. Ha meg átmegyek akkor 100.000 ft. Rohadjon meg az összes ilyen köcsögházi török szultán udvarát megjárt gombáslábú rohadt anyja az!
0
VÁLASZ
Zorro 2009. 09. 14. 17:34 | #36
Ősztől változik a KRESZ és ezután keményen büntetik a sárgán való áthaladást is.
Egyébként ha rajtam múlna, én is minden kereszteződéshez tennék ilyen kamerát, sőt sebességmérőt az összes útra széltében hosszában.
Elegem van már azokból a majmokból akik levillognak a pályán mikor 8-10 kamionból álló sort ellőzök, a végén már 160-al mentem de neki kevés volt, vagy amikor megyek át a kereszteződésnél akkor 120-al repeszt át, pedig már vagy 5 másodperce pirosat mutatott neki a lámpa stb.
Egyébként ha rajtam múlna, én is minden kereszteződéshez tennék ilyen kamerát, sőt sebességmérőt az összes útra széltében hosszában.
Elegem van már azokból a majmokból akik levillognak a pályán mikor 8-10 kamionból álló sort ellőzök, a végén már 160-al mentem de neki kevés volt, vagy amikor megyek át a kereszteződésnél akkor 120-al repeszt át, pedig már vagy 5 másodperce pirosat mutatott neki a lámpa stb.
0
VÁLASZ
ezanickfoglalt 2009. 09. 14. 17:03 | #35
egyszer én is majdnem belefutottam, de hálisten figyeltem:)
0
VÁLASZ
skandar 2009. 09. 14. 16:23 | #34
Lehet itt vitatkozgatni, de a lényeg: Sárga jelzésbe szándékosan belehajtani - kivéve azokat az eseteket, mikor a fékezés veszélyes (igen, a 26 tonnás kamion satufékje is ide tartozik) közlekedési szabály megsértése. Pont.
Senki nem állította, hogy a KRESZ tökéletes, azt pláne nem, hogy a z egész büntetési rendszer nem a lehúzásra épül.
De valahol el kellene már kezdeni (lehet, hogy nem pont úgy mint Veszprémben) leállítani a vadbarmokat az utakon.
Bárkinek javasolhatom, hogy kocsikázzon már egy kicsit a budapesti délutáni csúcsban. Forgalmas útkereszteződéseknél percenként előforduló jelenet: bunkókám simán nekilódul a sárgának, miközben még az előtte lévő sem hagyta el a kereszteződést, ő csak berakja a kocsit, nehogy már a keresztirányú forgalom akadálytalan legyen! Ne essék félreértés, nem arról van szó, hogy nem lehet előre tudni, hogy elakadsz valami miatt a kereszteződésben. Nem. Ez az az eset, mikor nyer 2 métert, majd mikor a keresztbe igyekvők ledudálják a fejét, még ő van felháborodva.
röviden megfogalmazva ez a kis hazánkra manapság oly jellemző "leszarom"-szindróma.
És felesleges azzal jönni, hogy ez azért ritka. Nem ritka. Napi 100-150 km-t autózok Pesten, és állíthatom, hogy teljesen általános viselkedési forma. (és ami érdekes, kirívóan sok az ilyen sofőrök között a nő)
Senki nem állította, hogy a KRESZ tökéletes, azt pláne nem, hogy a z egész büntetési rendszer nem a lehúzásra épül.
De valahol el kellene már kezdeni (lehet, hogy nem pont úgy mint Veszprémben) leállítani a vadbarmokat az utakon.
Bárkinek javasolhatom, hogy kocsikázzon már egy kicsit a budapesti délutáni csúcsban. Forgalmas útkereszteződéseknél percenként előforduló jelenet: bunkókám simán nekilódul a sárgának, miközben még az előtte lévő sem hagyta el a kereszteződést, ő csak berakja a kocsit, nehogy már a keresztirányú forgalom akadálytalan legyen! Ne essék félreértés, nem arról van szó, hogy nem lehet előre tudni, hogy elakadsz valami miatt a kereszteződésben. Nem. Ez az az eset, mikor nyer 2 métert, majd mikor a keresztbe igyekvők ledudálják a fejét, még ő van felháborodva.
röviden megfogalmazva ez a kis hazánkra manapság oly jellemző "leszarom"-szindróma.
És felesleges azzal jönni, hogy ez azért ritka. Nem ritka. Napi 100-150 km-t autózok Pesten, és állíthatom, hogy teljesen általános viselkedési forma. (és ami érdekes, kirívóan sok az ilyen sofőrök között a nő)
0
VÁLASZ
Öcsi 2009. 09. 14. 16:07 | #33
fateromat is megbüntették, 30-as táblánál 60-nal hajtott ezért kapott 90 e Ft-os büntetést, amit persze a fehérvári rendőrségnek kellett kifizetnie, ráadásul két héttel azután h megbüntették kezdték el kivizsgálni a dolgot, és rájöttek h nem volt indokolt a 30-as tábla, de azalatt az egy hónap alatt kb. 100-200 embert így is megbüntettek... de volt már saját tapasztalatom is, ráadásul már a helyi újság szerkesztői is ez ellen harcolnak... ennyit a veszprémi közlekedésről...
0
VÁLASZ
AVIREX 2009. 09. 14. 15:52 | #31
pfuhh én egy picsát engedtem át a zebrán nemrégen,átbillegteti a seggét tyúklépésbe.. pechemre a zebra másik oldalán lévő csatlakozó utcáról,hogy megálltam ki is használta egy sóderszállító xar.. már vagy 100 méterre járt,amikor a kis biccs átért.. megyek utánna,kavics a szélvédőre,felverődik,kurv@nyád.. na,gondoltam megérte megálln a luvnyának [:
0
VÁLASZ
Hartmi 2009. 09. 14. 15:18 | #27
Mind két tábornak igaza van valahol. Lehetőség szerint szabályosan vezetek, ezért pártolom az ötletet, de másfelől viszont nagyon nagy hülyeségnek tartom ezt. Főleg azért, mert az, hogy én meg tudok-e állni a sárga előtt biztonságosan, az senkit nem szokott érdekelni. Többen leírtátok, hogy, nem lehet átmenni a sárgán, de át lehet menni. A sárga olyan, mint a záróvonal, nem beton fal és ezt az oktató is mindig elmondja. Például egy ~26 tonnás kamionnal vagy egy busszal a seggében nem hiszem, kedve lenne akárkinek is nagyot fékezni. Ha meg nem állok meg, mert féltem kocsimat és magamat és közben nem veszélyeztetek senkit, akkor hagy ne kelljen azért 100ezret fizetnem, hogy nem adok munkát a mentőknek, a tűzoltóknak és a rendőröknek.
Azt meg ne várja már el senki, hogy a buszsofőr meg tudja mondani, hogy hány másodperc múlva vált sárgára, majd pirosra a lámpa, épp elég gondja van egy kereszteződésben e nélkül is. Ha meg már bent van a kereszteződében, akkor édes mindegy, hogy közben sárgára és pirosra váltott, mert a többi csak akkor indulhatna, mikor minden más jármű elhagyta a kereszteződést (józan ész is ezt diktálná), szóval aki miatt a buszok a kereszteződésben ragadnak, azt miért nem büntetik legalább kétszer annyira?
Tökéletesen megértem azt is, aki fel van háborodva miatta.
Azt meg ne várja már el senki, hogy a buszsofőr meg tudja mondani, hogy hány másodperc múlva vált sárgára, majd pirosra a lámpa, épp elég gondja van egy kereszteződésben e nélkül is. Ha meg már bent van a kereszteződében, akkor édes mindegy, hogy közben sárgára és pirosra váltott, mert a többi csak akkor indulhatna, mikor minden más jármű elhagyta a kereszteződést (józan ész is ezt diktálná), szóval aki miatt a buszok a kereszteződésben ragadnak, azt miért nem büntetik legalább kétszer annyira?
Tökéletesen megértem azt is, aki fel van háborodva miatta.
0
VÁLASZ
Deddy 2009. 09. 14. 14:39 | #25
Én abszolút pártolom az ötletet. Sőt, (akár a bevételekből) tegyenek ilyen kamerát az ország ÖSSZES kereszteződésébe! Aki meg szabálytalankodott, és nem fizet, attól tessék elvenni a jogsit + akár lesittelni pár napra.
Tessék betartani a szabályokat, és akkor nem kell a jogos bírságokon keseregni! Akinek meg ez nem megy, az ne közlekedjen autóval! Ennyi.
Tessék betartani a szabályokat, és akkor nem kell a jogos bírságokon keseregni! Akinek meg ez nem megy, az ne közlekedjen autóval! Ennyi.
0
VÁLASZ
Azazel 2009. 09. 14. 14:29 | #24
nem lehet átmenni a sárgán. te írsz baromságokat. tévhit, hogy át lehet menni.
másrészt megint jössz egy ilyen bűnpártoló baromsággal. attól se lesz senkinek se baja, ha 90 helyett 100-al mész. mégsem lehet, mert meg kell húzni a határt. a kreszt meg a törvényeket emiatt találták ki. és olyan nincs, hogy kicsit tartsuk csak be. te és neki más nem bírálhatja felül a kreszt. pontosan az ilyen kis eseteknél kell elkezdeni megfogni az embereket, mert ha a kis szabályokat át lehet bűntetlenül hágni egyre durvulni fog a helyzet.
másrészt megint jössz egy ilyen bűnpártoló baromsággal. attól se lesz senkinek se baja, ha 90 helyett 100-al mész. mégsem lehet, mert meg kell húzni a határt. a kreszt meg a törvényeket emiatt találták ki. és olyan nincs, hogy kicsit tartsuk csak be. te és neki más nem bírálhatja felül a kreszt. pontosan az ilyen kis eseteknél kell elkezdeni megfogni az embereket, mert ha a kis szabályokat át lehet bűntetlenül hágni egyre durvulni fog a helyzet.
0
VÁLASZ
Devilpit 2009. 09. 14. 14:16 | #23
Balatonfüreden is van,az áruház kereszteződésénél,és ott is 100000 a kiszabott bírság,ha az ember becsúszik a sárgába!
Lassan már a zöldön is félek átmenni,mert nem hiányzik,hogy nekik adjam a pénzem!
A következő felvétel készítésekor már üzemelt a kamera,bár nem piroson áthaladást,hanem szabálytalan kanyarodást rögzíthetett,mégsem hallottam róla,hogy bárkit felelősségre vontak volna!
http://www.youtube.com/watch?v=iOOVmJrqSLw
Lassan már a zöldön is félek átmenni,mert nem hiányzik,hogy nekik adjam a pénzem!
A következő felvétel készítésekor már üzemelt a kamera,bár nem piroson áthaladást,hanem szabálytalan kanyarodást rögzíthetett,mégsem hallottam róla,hogy bárkit felelősségre vontak volna!
http://www.youtube.com/watch?v=iOOVmJrqSLw
0
VÁLASZ
skandar 2009. 09. 14. 14:09 | #22
Ez bizony pontosan így van.
Sárgán akkor mehetsz át, ha pl. a hirtelen fékezéssel veszélyeztetnéd a forgalom többi résztvevőjét, stb.
De hát mindig akadnak überokosok, akik kapásból lebaromságozzák mások mondandóját, hogy aztán egy lélegzetre bizonyítsák, fogalmuk sincs a témáról.Akkor aztán jön a jól ismert "kinek árt..." kezdetű jól megalapozott érvelés :S
Sárgán akkor mehetsz át, ha pl. a hirtelen fékezéssel veszélyeztetnéd a forgalom többi résztvevőjét, stb.
De hát mindig akadnak überokosok, akik kapásból lebaromságozzák mások mondandóját, hogy aztán egy lélegzetre bizonyítsák, fogalmuk sincs a témáról.Akkor aztán jön a jól ismert "kinek árt..." kezdetű jól megalapozott érvelés :S
0
VÁLASZ
rubigo 2009. 09. 14. 13:53 | #21
akit érdekel:
http://maps.google.com/maps?q=46.074892,18.240217&num=1&t=h&sll=46.074812,18.240266&sspn=0.00182,0.004823&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.074812,18.240266&spn=0.0 0182,0.004823&z=18
a másik:
http://maps.google.com/maps?q=46.071166,18.233109&num=1&t=h&sll=46.074812,18.240266&sspn=0.00182,0.004823&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.070953,18.233668&spn=0.0 0182,0.004823&z=18
http://maps.google.com/maps?q=46.074892,18.240217&num=1&t=h&sll=46.074812,18.240266&sspn=0.00182,0.004823&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.074812,18.240266&spn=0.0 0182,0.004823&z=18
a másik:
http://maps.google.com/maps?q=46.071166,18.233109&num=1&t=h&sll=46.074812,18.240266&sspn=0.00182,0.004823&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.070953,18.233668&spn=0.0 0182,0.004823&z=18
0
VÁLASZ
Gud 2009. 09. 14. 13:51 | #20
"egyenlore meg at lehet haladni a sarga lampan, csak a poroson nem"
ha jól emlékszem a kresz órákra, a sárga lámpa hivatalosan azt jelenti, hogy meg kell állnod, kivéve ha annyira közel vagy a lámpához mikor a sárga megjelenik, hogy már lehetetlen lenne biztonságosan lefékezned
ha jól emlékszem a kresz órákra, a sárga lámpa hivatalosan azt jelenti, hogy meg kell állnod, kivéve ha annyira közel vagy a lámpához mikor a sárga megjelenik, hogy már lehetetlen lenne biztonságosan lefékezned
0
VÁLASZ
joovan 2009. 09. 14. 13:32 | #18
Hat hallod nagy baromsag amit irsz... egyenlore meg at lehet haladni a sarga lampan, csak a poroson nem. A masik meg, hogy a kamera alapbol szarul van folteve. A harmadik meg az, hogy csak penzlehuzas az egesz, hisz abbol senkinek nem esik baja, ha a kocsid segge meg bele er a piros lampaba. Akkor meg a gyalogosoknak sem mutat zoldet... szoval ez az egesz egy nagy faszsag. Majd ha jarsz Veszprembe meglatod! Amugy meg igen, vannak, akik a szabalytalansaguk ellenere verik a nyalukat, de ez az eset nem az....
0
VÁLASZ
Azazel 2009. 09. 14. 13:13 | #16
de tele van a tököm már azzal, hogy ebben az országban mindig a bűnözést pártolják az emberek. nem kell átmenni a piroson bassza meg és akkor nem fognak lehúzni senkit a kamerával! nyugaton ilyenért soha, senkinek nem jutna meg eszébe lázadni, de a magyar az más... az egyből veri az asztalt ha szabálytalankodik és tetten érik. mintha áldozat lenne nem elkövető. nevetséges
0
VÁLASZ
joovan 2009. 09. 14. 13:00 | #15
Hallod a logikat nem erdemes ebben keresni... meg abban sem, hogy mas orszagban mar reg oszlopostol szedtek volna le a kamerat, naunk meg a sok birka csak hisztizni meg hepciaskodni tud... ez jellemzo az atlag magyar mentalitasra is sajnos. De ha engem akarnanak ezzel a lampaval lehuzni az biztos, hogy belem torne a bicskajuk!
0
VÁLASZ
spiritmonger 2009. 09. 14. 12:50 | #14
majd a kézis fiúk visszaszerzik a város becsületét :)
azt mondjuk nem értettem, hogy a kamerafigyelő kamera helyett miért nem rakták magasabbra a kamerát? :O
azt mondjuk nem értettem, hogy a kamerafigyelő kamera helyett miért nem rakták magasabbra a kamerát? :O
0
VÁLASZ
thebeast 2009. 09. 14. 11:19 | #6
A kresz szerint, ha zöld is a lámpa, de a jármű teljes terjedelmével nem tudod elhagyni a kereszteződést a zöld és sárga ideje alatt, nem haladhatsz át. Ha a szabályi hátteret nézzük, akkor nem nézhetik el. Más kérdés, hogy 1. ilyen közlekedési morál mellett ha betartanák a szabályt, soha nem jutnának át, 2. ha nem tartják be a szabályt, soha nem lesz jó a közlekedési magatartás. 22-es csapdája :(
0
VÁLASZ
Balintka22 2009. 09. 14. 10:53 | #3
Hát adón kívül ez másik módszer hogy lehúzogassák a magyar állampolgárokat!
0
VÁLASZ
Meg a videóban a nőnek is: "hát ha látom hogy sárga a lámpa és 40-el megyek akkor az még úgy gondolom belefér"
A közlekedés nem így működik, (illetve ha megnézed az utcákat így nem működik jól).
Biztos nem egy olyan büntetést szabnak ki, ami tényleg nem jogos, de az még biztosabb, hogy a fellebbezések nagy része teljesen jogtalan.
Elég nagy kár, hogy az autósok többsége a sárga lámpa láttán a gázra lép.