Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Wync 2009. 01. 12. 21:50 | #10
Mi a Durmitor hegységbe mentünk Montenegróba (ez az a hegység) csak "Titograd" felé a vonat hazafelé volt igazán nagyszerű. A szerbek undorítóak a nemdohányzó kocsiban a földre dobják a csikket a vonat zsúfolt büdős alul múlja a mávot és 8 órás úton 4 órát késett úgyhogy aludhattunk 1 szerb vasútállomáson.
Viszont mászókötélből polifoam-ból csináltunk hintát és 12 óráig a tájat csodáltuk és söröztünk! :D
+ kevesen söröznek+ csuszkálnak 2000 méteren 1 gleccser maradványon :D Montenegró igazán fantasztikus hely de siessetek mert 2 év alattt turista központ lett és okosan kell csinálni hogy elkerüld a tré helyeket.
Zadam 2009. 01. 12. 00:48 | #9
Talán az életem legjobb élményét töltöttem itt Montenegróban. 3 haverommal mentünk le a tengerpartra és egyszerűen olyan hangulata van... áááá... Szóval csak annyit szeretnék mondani, hogy mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom. Ha valaki nem szereti a "izgalmakat", hanem inkább egy kis nyugatias, olaszos hangulatra vágyik, az leginkább a parton fekvő nagyvárosok parti sétányait keresse föl. És ha meg szeretné valaki a Balkán igazi hangulatát tapasztalni, nem is kell olyan távolra mennie: a legtöbb nagyváros belvárosa már olyan balkánias és annyira jó érzés mondjuk egy egyszerű étterembe friss tengeri halat enni... Visszatérve magára a cikkre: több, mint 200 számozott alagúton megy át ez a vasút és körülbelül 20 óra :).
Ivanhoo 2009. 01. 11. 15:15 | #8
hehh:D pont ezen az útvonalon voltunk tavaly:D a folyócska bal oldalán megy az autó út, ott nyomultunk:D az elején a videónak van egy kis étterem is, vagy bolt, kb fél percnél, ott is megálltunk:D flash
roberto 2009. 01. 11. 14:08 | #7
Én autóval voltam több alkalommal Montenegro-ban. Sajnos munka ügyben voltam minden alkalommal és többször éjszaka. De a vissza úton volt időm nézelődni és élvezni a tájat. Szerintem a Niksic környéke (Savnik hegység) a legszebb. A levegő tiszta, minden 2km-en természetes forrásvíz bugyog ki a hegy oldalából és nyugalom bármerre nézel. Én a Savnik hegységtől a Szerb határig Zabljak felé mentem és mivel kevés a jelzőtábla azt hittem, hogy eltévedtem. De egyáltalán nem idegesítettem magam ez miatt, mert annyira szép volt a táj, hogy maradtam volna még szívesen. Csak ajánlani tudom mindenkinek, de inkább autóval mint vonattal, és ajánlom, hogy mindenki keressen egy helyi jellegű éttermet ahol a báránypecsennyét is megkóstolhassa. Javaslom a "jagnjetina pod sacsem" nevű bárány különlegességet. De a parázs mellett sült bárány is extra. A montenegróiak és a boszniaiak tudják legjobban elkészíteni a bárányt.
stero 2009. 01. 11. 12:29 | #6
Én voltam is Montenegróban .. faszahely ... és igen én is megjártam ezt az utat. ... és tényleg ilyen!!!
Belkar 2009. 01. 11. 12:26 | #5
nagyon szép maga a táj de azok a 20 éve rozsdásodó sínek meg a magyar szinten lévő vonatok nem nagyon illetek bele a képbe...
Dr. Lord 2009. 01. 11. 12:18 | #4
Isten éppen Szerbiát és Montenegrót teremti. A körülötte álló égiek pedig hitetlenkedve kérdezik:
- Hát igazság ez így? Miért adsz Szerbiának ennyi szép hegyet, folyót, völgyet, fát és minden jót?
Erre Isten türelmesen így válaszol:
- Csak várjatok! Meglátjátok, hogy milyen népet telepítek ide! XD
Jokker 2009. 01. 11. 11:53 | #3
Szívesen feláldoznám egy napom, hogy végigutazzam ezt a szakaszt, meg vissza.
danszter 2009. 01. 11. 11:14 | #2
én ezt meg is jártam :D
mentünk nyaralni, kocsit feltették hátra mi meg ilyen alvókabinba voltunk :)
Füves 2009. 01. 11. 10:48 | #1
Hát ez nagyon szép, muszály volt végig nézni :)