papaluige 2008. 11. 18. 19:50 | #36
akkor a Tiéd is szekvenciális!
0
VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 17. 21:48 | #31
a szekvenciális váltók ASSZINKRON félépítésűek, az utcai "szekvenciális"-nak nevezett ,tiptronik, q-system,m-sequential,stb félautomata váltók pedig SZINKRONIZÁLTAK! ha ez mond Neked valamit! végül is csak ennyi a különbség!
attól,h a váltókart előre-hátra löködi az ember,az még nem jelenti,h szek váltós autóban ül!
láttam pár váltót szétszedve,és hozzáértő kedves emberek mutogatták meg a különbségeket a szekvenciális,és az utcai szekvenciálisnak nevezett váltók között!
attól,h a váltókart előre-hátra löködi az ember,az még nem jelenti,h szek váltós autóban ül!
láttam pár váltót szétszedve,és hozzáértő kedves emberek mutogatták meg a különbségeket a szekvenciális,és az utcai szekvenciálisnak nevezett váltók között!
0
VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 17. 19:55 | #30
Most mégegyszer olvasd el a cikket, amit belinkeltél, lassan és alaposan. Kifelyezetten felhívom a figyelmedet a "...Használatuk módjában nagyon hasonlók, technikailag azonban a Tiptronic megoldások ellenkezőjének tekinthetők az automata üzemmódot is tudó, manuális szerkezeteken alapuló !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!szekvenciális váltók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. A hagyományos váltómechanizmust egy elektronikus kuplung és egy elektrohidraulikusan működő váltószerkezet helyettesíti, a váltóbotot egyes típusoknál a kormány mögött elhelyezkedő váltókarok..." sorokra. Alant pedig az általam is korábban felsorolt váltótipusok neve olvasható...
Ha ezekután úgy érzed, hogy a cikk téged igazol, akkor szerintem be is felyezhetjük a párbeszédet.
Ha ezekután úgy érzed, hogy a cikk téged igazol, akkor szerintem be is felyezhetjük a párbeszédet.
0
VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 17. 14:56 | #28
Ha nekem nem hiszel, legalább olvass: M-Sequential, Nomen est omen! Vagy ez is parasztvakítás? Jellemző lenne a német autógyártásra mi? Ha a versenysportra hegyezed ki a dolgot, akkor tulajdonképpen kormányt sem szerelnek az utcai autókba:
1. a forma 1-ben az rohadt drága
2. sokszor kell cserélni, mert a sok bizbasz elromlik rajta
1. a forma 1-ben az rohadt drága
2. sokszor kell cserélni, mert a sok bizbasz elromlik rajta
0
VÁLASZ
latisz 2008. 11. 16. 23:02 | #26
Azt hiszem a videóra visszatérve, a csaj egyszerüen vagány akart lenni a friss jogsival és hirtelen nem tudott egyszerre mindenre odakoncentrálni. A parkettáig tolt gáz megvan, a smink oké, sebeségbe rakva, haj jó, tükör: látom magam, kézifék ki. de mit felejtettem el? BBBBUUUUMMMM!!!!!!! Ja a kormány.
0
VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 16. 21:49 | #25
látom nem fogod megérteni soha! utcai autóba nem építenek szekvenciális váltót!!!!
1. rohadt drága kb 20-25 millió forint!
2. kb. 2000-2500 km után teljes felújítást igényel,mert asszinkron váltó!
3. nem a rally sportban alkalmaztak először szek.váltót!
4. szek. váltós autókban van kuplungpedál!!
5. típusok amiket leírtál azok mind félautomata váltók!
1. rohadt drága kb 20-25 millió forint!
2. kb. 2000-2500 km után teljes felújítást igényel,mert asszinkron váltó!
3. nem a rally sportban alkalmaztak először szek.váltót!
4. szek. váltós autókban van kuplungpedál!!
5. típusok amiket leírtál azok mind félautomata váltók!
0
VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 16. 16:46 | #23
Nem, az kézi üzemmóddal "felokosított autómata". Úgy, mint a BMW: Steptronic, Volkswagen csoport: Tiptronic, Alfa Romeo: Q-system, stb... Gondolom hatalmas rally fan vagy és nehéz feldolgozni, hogy a technika mára kikerült a közutakra is. Igaz lebutított formában, mert a sokmilliós vételárért elvárják a tulajdonosok, hogy ne minden váltásnál harapják el a nyelvüket.
Téma kivesézve.
Téma kivesézve.
0
VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 16. 15:03 | #22
ennyi erővel az 1979 évjáratú állólámpás zöldséges Mercit is nevezhetjük szekvenciálisnak,mert a direkt hajtás mellett ott volt a 3 fokozat,amit saját kézzel kapcsolhattál!
SMG váltó is alapjaiban automata,csak van kézi kapcsolású lehetőség is!
az igazi szekvenciális váltóban nincs automata lehetőség, csak kézi!
de többet nem vagyok hajlandó magyarázkodni!
SMG váltó is alapjaiban automata,csak van kézi kapcsolású lehetőség is!
az igazi szekvenciális váltóban nincs automata lehetőség, csak kézi!
de többet nem vagyok hajlandó magyarázkodni!
0
VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 15. 21:10 | #17
Az első generációs Selespeedeken a kormányon helyeztek el két mikrokapcsolót, a fel- és visszaváltást ezekkel, valamint a középkonzol aljában, a váltókar helyén elhelyezett joystickkel lehet elvégezni. A joystick funkciója gazdagabb: vele lehet csak üresbe (N), egyesbe és tolatásba (R) kapcsolni. A kis kart csak előre és hátra lehet pöckölni, valamint egyszer jobbra, majd hátra a mikor a hátramaneti sebességet választjuk. Mivel a fokozatokat csak egymás után sorban tudjuk kapcsolni, szekvenciális váltó néven is elterjedt –- tévesen- – a Selespeed neve.Továbbra is két pedál maradt a sofőr rendelkezésére, melyekből a gázpedál elektronikus, és még a lenyomás mértékét is figyeli az váltás vezérlő elektronika (TCU = Transmission Control Unit). Ennek alapján a TCU háromféle módon is elvégezheti a váltást, amennyiben a Joystick közelében helyet kapott City feliratú gombbal a teljesen automata üzemmódot választottuk. Ha a pedált finoman tartjuk nyomva, akkor üzemanyag takarékos módban végzi a váltásokat az ECU, szinte mindig 2000-es fordulatszám közelében megtörténik a váltás. Nagyobb gázreakciókra a motor fordulatszámát tovább engedi, ilyenkor a kiszámított kedvező nyomaték szerint vált, 3400 és 4200 közötti fordulaton. A harmadik váltási típus az ún. Sport mód, amikor egészen 6000-es fordulatig hagyja a motort elforogni, ehhez a gázpedált legalább 60%-nál jobban kell hirtelen lenyomni.
http://www.alfaamore.hu/magazin/selespeed!1
http://www.alfaamore.hu/magazin/selespeed!1
0
VÁLASZ
Lilu__cica 2008. 11. 15. 15:48 | #15
Milyen jól elbeszélgetnek fiúk az autókról! ;) (bocsi)
0
VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 14. 22:43 | #10
ha az automatát beteszed D-be és nem állsz a fékpedálon akkor hajlamos elindulni,de nem ekkora lendülettel,hiába 6000 köbcenti!
automata váltósnál nincs kuplungpedál,és csak D-be kell kapcsolni!
szekvenciális váltósnál van kuplung pedál,igaz csak elindulásnál használod,de a többi sebességet neked kell kapcsolni, a váltókar (v fül) előre,v hátra mozgatásával!
bocs,csak gondoltam tisztázzuk a dolgokat! :)
automata váltósnál nincs kuplungpedál,és csak D-be kell kapcsolni!
szekvenciális váltósnál van kuplung pedál,igaz csak elindulásnál használod,de a többi sebességet neked kell kapcsolni, a váltókar (v fül) előre,v hátra mozgatásával!
bocs,csak gondoltam tisztázzuk a dolgokat! :)
0
VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 14. 22:30 | #9
A szekvenciális váltó gyakorlatilag automata, amire te gondolsz az a manuális váltó. Ja és nem az autómata miatt nagy a nyomaték, hanem a szolíd hengerűrtartalomtól.
Mindenesetre érdekelne, mi volt a terve a néninek... biztos benthagyta apa hitelkártyáját... a balf@sz! :D
Mindenesetre érdekelne, mi volt a terve a néninek... biztos benthagyta apa hitelkártyáját... a balf@sz! :D
0
VÁLASZ
TeeJay 2008. 11. 14. 21:28 | #8
gondolom amcsiban történt ez, és nem kell csodálkozni mert ilyen pancser nő ekkora autóval...
USA-ban szinte minden kocsi automata váltós, csak benyomják gázt neki és meglódul a kocsi akkora nyomaték van benne az automata váltó miatt :D
szerintem ha beültetnéd egy Opel Astra-ba (1,4-es vagy 1,6-os) amibe szekvenciális váltó van meghalnának :D
USA-ban szinte minden kocsi automata váltós, csak benyomják gázt neki és meglódul a kocsi akkora nyomaték van benne az automata váltó miatt :D
szerintem ha beültetnéd egy Opel Astra-ba (1,4-es vagy 1,6-os) amibe szekvenciális váltó van meghalnának :D
0
VÁLASZ
dani0001414 2008. 11. 14. 19:32 | #7
Az ilyentől ugy elszedném a jogosítványát hogy vissza se kapja soha.
0
VÁLASZ