Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
papaluige 2008. 11. 18. 19:50 | #36
akkor a Tiéd is szekvenciális!
Előzmény: rubigo (34) 0 VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 18. 19:49 | #35
nahh, Te is okosabb vagy saját magadnál!
Előzmény: ha_ho (32) 0 VÁLASZ
rubigo 2008. 11. 18. 09:20 | #34
ja, ja, nekem is olyan van. rá van írva, hogy R, 1, 2, 3, 4, 5.
Jobb lenne, ha vezetés közben nem ezt kéne olvasni, hanem mondaná nekem... :)
Előzmény: |-=O=-| (33) 0 VÁLASZ
|-=O=-| 2008. 11. 18. 09:10 | #33
Most már írhatnátok a feliratos váltókról is, ha a szinkronizált váltókat már kibeszéltétek... ;)
ha_ho 2008. 11. 17. 22:58 | #32
Vagyis nem olvastad el, amit belinkeltél...
Előzmény: papaluige (31) 0 VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 17. 21:48 | #31
a szekvenciális váltók ASSZINKRON félépítésűek, az utcai "szekvenciális"-nak nevezett ,tiptronik, q-system,m-sequential,stb félautomata váltók pedig SZINKRONIZÁLTAK! ha ez mond Neked valamit! végül is csak ennyi a különbség!
attól,h a váltókart előre-hátra löködi az ember,az még nem jelenti,h szek váltós autóban ül!

láttam pár váltót szétszedve,és hozzáértő kedves emberek mutogatták meg a különbségeket a szekvenciális,és az utcai szekvenciálisnak nevezett váltók között!
Előzmény: ha_ho (30) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 17. 19:55 | #30
Most mégegyszer olvasd el a cikket, amit belinkeltél, lassan és alaposan. Kifelyezetten felhívom a figyelmedet a "...Használatuk módjában nagyon hasonlók, technikailag azonban a Tiptronic megoldások ellenkezőjének tekinthetők az automata üzemmódot is tudó, manuális szerkezeteken alapuló !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!szekvenciális váltók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. A hagyományos váltómechanizmust egy elektronikus kuplung és egy elektrohidraulikusan működő váltószerkezet helyettesíti, a váltóbotot egyes típusoknál a kormány mögött elhelyezkedő váltókarok..." sorokra. Alant pedig az általam is korábban felsorolt váltótipusok neve olvasható...
Ha ezekután úgy érzed, hogy a cikk téged igazol, akkor szerintem be is felyezhetjük a párbeszédet.
Előzmény: papaluige (29) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 17. 14:56 | #28
Ha nekem nem hiszel, legalább olvass: M-Sequential, Nomen est omen! Vagy ez is parasztvakítás? Jellemző lenne a német autógyártásra mi? Ha a versenysportra hegyezed ki a dolgot, akkor tulajdonképpen kormányt sem szerelnek az utcai autókba:

1. a forma 1-ben az rohadt drága
2. sokszor kell cserélni, mert a sok bizbasz elromlik rajta
Előzmény: papaluige (25) 0 VÁLASZ
alpha23 2008. 11. 17. 07:19 | #27
Lehet hogy rosszúl adott vissza az eladó!
Erre bepöccent!
latisz 2008. 11. 16. 23:02 | #26
Azt hiszem a videóra visszatérve, a csaj egyszerüen vagány akart lenni a friss jogsival és hirtelen nem tudott egyszerre mindenre odakoncentrálni. A parkettáig tolt gáz megvan, a smink oké, sebeségbe rakva, haj jó, tükör: látom magam, kézifék ki. de mit felejtettem el? BBBBUUUUMMMM!!!!!!! Ja a kormány.
papaluige 2008. 11. 16. 21:49 | #25
látom nem fogod megérteni soha! utcai autóba nem építenek szekvenciális váltót!!!!

1. rohadt drága kb 20-25 millió forint!
2. kb. 2000-2500 km után teljes felújítást igényel,mert asszinkron váltó!
3. nem a rally sportban alkalmaztak először szek.váltót!
4. szek. váltós autókban van kuplungpedál!!
5. típusok amiket leírtál azok mind félautomata váltók!

Előzmény: ha_ho (23) 0 VÁLASZ
Djfrenkyy 2008. 11. 16. 19:13 | #24
Ebből a kis vitából sokat tanultam köszi. :D
De ez a NŐ nem tudom mit akart.
Lehet hogy elfelejtette elforgatni a kormányt a nagy sietségben.
Előzmény: ha_ho (23) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 16. 16:46 | #23
Nem, az kézi üzemmóddal "felokosított autómata". Úgy, mint a BMW: Steptronic, Volkswagen csoport: Tiptronic, Alfa Romeo: Q-system, stb... Gondolom hatalmas rally fan vagy és nehéz feldolgozni, hogy a technika mára kikerült a közutakra is. Igaz lebutított formában, mert a sokmilliós vételárért elvárják a tulajdonosok, hogy ne minden váltásnál harapják el a nyelvüket.
Téma kivesézve.
Előzmény: papaluige (22) 0 VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 16. 15:03 | #22
ennyi erővel az 1979 évjáratú állólámpás zöldséges Mercit is nevezhetjük szekvenciálisnak,mert a direkt hajtás mellett ott volt a 3 fokozat,amit saját kézzel kapcsolhattál!

SMG váltó is alapjaiban automata,csak van kézi kapcsolású lehetőség is!
az igazi szekvenciális váltóban nincs automata lehetőség, csak kézi!

de többet nem vagyok hajlandó magyarázkodni!
Előzmény: ha_ho (21) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 16. 11:29 | #21
Gondolom az SMG váltót is "tévesen" nevezték a hozzá nem értő bajor mérnökök szekvenciálisnak.
Előzmény: papaluige (19) 0 VÁLASZ
anath3ma 2008. 11. 16. 08:26 | #20
néni fejében: má megint megdrágult a sör? na adok én nektek..
papaluige 2008. 11. 16. 07:21 | #19
kb. 3 mp-t! de ha úgy megérted,akkor a "selespeed,tiptronik,m-tronik,stb" váltók szinkronizáltak,és alapjaiban automataváltók,a szekvenciális pedig asszinkron! ezért kell indulásnál a kuplungpedál!
Előzmény: ha_ho (18) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 15. 22:25 | #18
Mennyit guglizhattál, mire kijött a "tévesen" szó az egyikre. :D
Előzmény: papaluige (17) 0 VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 15. 21:10 | #17
Az első generációs Selespeedeken a kormányon helyeztek el két mikrokapcsolót, a fel- és visszaváltást ezekkel, valamint a középkonzol aljában, a váltókar helyén elhelyezett joystickkel lehet elvégezni. A joystick funkciója gazdagabb: vele lehet csak üresbe (N), egyesbe és tolatásba (R) kapcsolni. A kis kart csak előre és hátra lehet pöckölni, valamint egyszer jobbra, majd hátra a mikor a hátramaneti sebességet választjuk. Mivel a fokozatokat csak egymás után sorban tudjuk kapcsolni, szekvenciális váltó néven is elterjedt –- tévesen- – a Selespeed neve.Továbbra is két pedál maradt a sofőr rendelkezésére, melyekből a gázpedál elektronikus, és még a lenyomás mértékét is figyeli az váltás vezérlő elektronika (TCU = Transmission Control Unit). Ennek alapján a TCU háromféle módon is elvégezheti a váltást, amennyiben a Joystick közelében helyet kapott City feliratú gombbal a teljesen automata üzemmódot választottuk. Ha a pedált finoman tartjuk nyomva, akkor üzemanyag takarékos módban végzi a váltásokat az ECU, szinte mindig 2000-es fordulatszám közelében megtörténik a váltás. Nagyobb gázreakciókra a motor fordulatszámát tovább engedi, ilyenkor a kiszámított kedvező nyomaték szerint vált, 3400 és 4200 közötti fordulaton. A harmadik váltási típus az ún. Sport mód, amikor egészen 6000-es fordulatig hagyja a motort elforogni, ehhez a gázpedált legalább 60%-nál jobban kell hirtelen lenyomni.

http://www.alfaamore.hu/magazin/selespeed!1
Előzmény: ha_ho (13) 0 VÁLASZ
Shinobi 2008. 11. 15. 18:53 | #16
a barna kabátos egy igazi férfi...:D még akkor sem ereszti a sörét amikor egy autó löki arrébb :D xD és végig a kezébe marad
Lilu__cica 2008. 11. 15. 15:48 | #15
Milyen jól elbeszélgetnek fiúk az autókról! ;) (bocsi)
TeeJay
TeeJay 2008. 11. 15. 00:43 | #14
igen bocs most forma1-en járt az agyam :D manuális váltóra gondoltam ofkorsz :)
és igen USA-ban elég szolíd hengerűrtalma van a kocsiknak
Előzmény: ha_ho (9) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 15. 00:29 | #13
Nem, nem a tip-, easy-, multitronicokra gondolok. Néhány nem versenyautó szekvenciális váltóval és két pedállal:
-BMW M3 (M-Sequential)
-Alfa 156 (Selespeed)
-Fiat Stilo (Selespeed)
Igyekeztem nem a ferrarit, astont stb... felhozni példaként.
Előzmény: papaluige (12) 0 VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 14. 23:38 | #12
Te a tiptronik elvű váltókról beszélsz,ami az utcai autókban van,ott tényleg nincs kuplung pedál!

szek. váltók csak versenyautókban vannak!
Előzmény: ha_ho (11) 0 VÁLASZ
ha_ho 2008. 11. 14. 23:30 | #11
Az utcai kivitelek legjavában szekvencionálisnál sem igen van kuplungpedál szerintem.
Előzmény: papaluige (10) 0 VÁLASZ
papaluige 2008. 11. 14. 22:43 | #10
ha az automatát beteszed D-be és nem állsz a fékpedálon akkor hajlamos elindulni,de nem ekkora lendülettel,hiába 6000 köbcenti!
automata váltósnál nincs kuplungpedál,és csak D-be kell kapcsolni!
szekvenciális váltósnál van kuplung pedál,igaz csak elindulásnál használod,de a többi sebességet neked kell kapcsolni, a váltókar (v fül) előre,v hátra mozgatásával!

bocs,csak gondoltam tisztázzuk a dolgokat! :)
ha_ho 2008. 11. 14. 22:30 | #9
A szekvenciális váltó gyakorlatilag automata, amire te gondolsz az a manuális váltó. Ja és nem az autómata miatt nagy a nyomaték, hanem a szolíd hengerűrtartalomtól.
Mindenesetre érdekelne, mi volt a terve a néninek... biztos benthagyta apa hitelkártyáját... a balf@sz! :D
Előzmény: TeeJay (8) 0 VÁLASZ
TeeJay
TeeJay 2008. 11. 14. 21:28 | #8
gondolom amcsiban történt ez, és nem kell csodálkozni mert ilyen pancser nő ekkora autóval...
USA-ban szinte minden kocsi automata váltós, csak benyomják gázt neki és meglódul a kocsi akkora nyomaték van benne az automata váltó miatt :D
szerintem ha beültetnéd egy Opel Astra-ba (1,4-es vagy 1,6-os) amibe szekvenciális váltó van meghalnának :D
dani0001414 2008. 11. 14. 19:32 | #7
Az ilyentől ugy elszedném a jogosítványát hogy vissza se kapja soha.
tikshow 2008. 11. 14. 18:00 | #6
az év post szövege, még mindig szakadok rajta! :D
Szamooca 2008. 11. 14. 16:51 | #5
sőt!....Még a sapkája is leesett :]
Előzmény: Kiscsuri (4) 0 VÁLASZ
Kiscsuri
Kiscsuri 2008. 11. 14. 15:34 | #4
aki az eladóval dumál piros sapkás az kapta...
Sziszo 2008. 11. 14. 14:51 | #3
jól tud kormányozni.. :D
Cromex 2008. 11. 14. 13:40 | #2
Jó nehéz lehet a cipője, na :)
Skullman 2008. 11. 14. 13:39 | #1
Tegnap muatattak kb. egy ugyanekkora szerencsétlent csak ott meg is sérültek páran.(a sofőrön kívűl) Aztán pedig elhajtott.