Igyekszem minél hamarabb elolvasni!
Bár szívesebben csinálom meg inkább a stirling motort!:D
A holland "Jos the finch" Stirling-motorjai gyertyákkal meghajtva
Laci 2008. 08. 25. 22:33 | #13
A teljesítmény a hatásfok függvénye, de a francba a szőrszálhasogatással. Olvastad már?
SZALATNAI REZSŐ: KEMPELEN, A VARÁZSLÓ c. könyvét?
"1788 nyarán, egy június végi napon végre elkészült a gőzgép. Kempelen ott az udvaron kipróbálta pozsonyi barátai előtt. Győzött. A próba sikerült. Sőt Kempelen két gőzgépet mutatott be, az egyiket Watt gőzgépének mintájára készítette, de egyszerűbben és tökéletesebb formában, a másik ellenben teljes egészében saját találmánya volt. Ez az utóbbi gép rézkazánból állott, s a rajta keresztben fekvő hengerből. A henger két végén nyílások voltak, azokon keresztül a forrásban levő víz gőze oly erővel tört ki, hogy a hengert a visszaható erő átfordította. Így jött működésbe a gép."
Ezt minden magyarnak el kell olvasnia. Legalább egyszer (én 3x olvastam, de "valszeg" még 2x el fogom).
Itt van, ingyen és arra vár, hogy együttesen legalább fele annyi könnyet ejtsetek amenyit én. http://mek.oszk.hu/01000/01069/01069.htm
p.s. Ha elolvasod lehet, hogy Kempelent fogod tartani a legnagyobb magyarnak, aki egyébként német apa fia volt.
SZALATNAI REZSŐ: KEMPELEN, A VARÁZSLÓ c. könyvét?
"1788 nyarán, egy június végi napon végre elkészült a gőzgép. Kempelen ott az udvaron kipróbálta pozsonyi barátai előtt. Győzött. A próba sikerült. Sőt Kempelen két gőzgépet mutatott be, az egyiket Watt gőzgépének mintájára készítette, de egyszerűbben és tökéletesebb formában, a másik ellenben teljes egészében saját találmánya volt. Ez az utóbbi gép rézkazánból állott, s a rajta keresztben fekvő hengerből. A henger két végén nyílások voltak, azokon keresztül a forrásban levő víz gőze oly erővel tört ki, hogy a hengert a visszaható erő átfordította. Így jött működésbe a gép."
Ezt minden magyarnak el kell olvasnia. Legalább egyszer (én 3x olvastam, de "valszeg" még 2x el fogom).
Itt van, ingyen és arra vár, hogy együttesen legalább fele annyi könnyet ejtsetek amenyit én. http://mek.oszk.hu/01000/01069/01069.htm
p.s. Ha elolvasod lehet, hogy Kempelent fogod tartani a legnagyobb magyarnak, aki egyébként német apa fia volt.
0
VÁLASZ
Laci 2008. 08. 25. 21:09 | #10
A teljesítmény, illetve hatásfokról csak ennyit (ha nem tanultad volna fizikából):
http://hu.wikipedia.org/wiki/Carnot-k%C3%B6rfolyamat
http://hu.wikipedia.org/wiki/Carnot-k%C3%B6rfolyamat
0
VÁLASZ
SZIA 2008. 08. 25. 20:58 | #8
Nem biztos, h nem lenne!
Csak lehet, h nem ekkora lenne:D
Am a teljesítményrőőől csak annyit, h egy gyergya hőjétől mit vársz?
Alkalmazzák ezeket a motorokat generátorok hajtására is! De gondolhatod, h nem gyertyával melegítik.
Am nem az számít, h mennyire magas a hőmérséklet, hanem h mennyire nagy a hőm. különbség!
Csak lehet, h nem ekkora lenne:D
Am a teljesítményrőőől csak annyit, h egy gyergya hőjétől mit vársz?
Alkalmazzák ezeket a motorokat generátorok hajtására is! De gondolhatod, h nem gyertyával melegítik.
Am nem az számít, h mennyire magas a hőmérséklet, hanem h mennyire nagy a hőm. különbség!
0
VÁLASZ
Laci 2008. 08. 25. 19:29 | #7
Ühüm. Csak azt se elejtsd el, hogy a Bláthy, Déri és Zippernowsky nem alkotják meg a transzformátort, most nincs áram a lakásodban, s ha Kempelen nem csinálja meg a XVIII. században az írógépet (történetesen a vakoknak), később az ötletét nem másolhatják le a "typewriterhez", s most keyboardod se lenne amivel kommentezzél. :)
0
VÁLASZ
calipunkszabus 2008. 08. 25. 17:14 | #5
igen igen, de azt is vedd figyelembe, hogy mégsem a mi országunk gazdagodott meg ebből, mert mindent, amit kitalátunk mi Fanyarországiak, szépen eladtuk, vagy felvásárolták a terveket..
0
VÁLASZ
Laci 2008. 08. 25. 16:54 | #4
Miközben hasra esünk a nyugat előtt, NE feledkezzünk meg a mi nagyjainkról se:
http://www.tananyag.almasi.hu/ojudit/Tudosok/Tudosok/blathy.htm
Kempelen Farkas-ról (aki James Watt gőzgépénél tökéletesebbet alkotott)
http://www.ling.su.se/STAFF/hartmut/cache/damjanich_hu.htm
és még sokan másokról se.
http://www.tananyag.almasi.hu/ojudit/Tudosok/Tudosok/blathy.htm
Kempelen Farkas-ról (aki James Watt gőzgépénél tökéletesebbet alkotott)
http://www.ling.su.se/STAFF/hartmut/cache/damjanich_hu.htm
és még sokan másokról se.
0
VÁLASZ
mekszamnojz 2008. 08. 25. 15:53 | #2
tekintve az eredetét, továbbra is azt kell mondjam a hollandoknak van valami a kezükben ami nálunk még rossznak számít.
( megsúgom: gondolkodni )
;)
( megsúgom: gondolkodni )
;)
0
VÁLASZ
ismeretlen 2008. 08. 25. 15:51 | #1
Na be is szereltetek egy ilyet a kocsimba, nagy eséllyel lesz akkor teljesítménye ezzel is mint most van
0
VÁLASZ
Csinálj inkább egy SZIA motort, ha lehet :)