Schabee 2008. 05. 14. 09:28 | #72
az uccsó néhány kommentem elég tartalmas :)
0
VÁLASZ
Re-Peet 2008. 05. 08. 21:30 | #66
nem megy keresztbe? persze csak szakavatott kezekben
http://www.youtube.com/watch?v=aTgXI1RlseE
Persze Tiff Needle-nek nem okoz ez gondot Ford Pumával, pedig az nincs 2000ccm..
http://www.youtube.com/watch?v=aTgXI1RlseE
Persze Tiff Needle-nek nem okoz ez gondot Ford Pumával, pedig az nincs 2000ccm..
0
VÁLASZ
Lako 2008. 05. 08. 19:39 | #60
He?! :D Csak egy gázfröccs a hátsokerekes autonak és már elöz is a segge ha azt akarod :D Elsökerekesnek adjál gázfröccsöt... Kihuzza az elejét... Nem keresztbe megy.. RWD-al bármeddig mész keresztbe.. Én a 3 ezres chrysleremmel nem tudok keresztbe menni normálisan mert FWD.. (Ki is vittem egy fenyöt :DDD)
0
VÁLASZ
MAGura 2008. 05. 08. 19:37 | #59
megoldás nem annyira komplikált. adott két tuskólábú, az egyik suzukit hajt, a másik bmw-t. a bmw-s tuskólábú a szélső sávba fog csúszkálni nyílván, míg az előlhúzós örül a fejének...
a 120L még abból a korból való mikor nem volt igény fwd-re nagyon. Annak az autónak leginkább a súlyeloszlásával vannak gondok, nameg még pár dologgal :)
Az Audikat direkt nem említettem , nagyrészük fwd, a többi meg 4wd, ami meg más tészta. a 4wd kurva jó, csak drága és sokat fogyaszt. viszont ha nem lehet zárni a difiket akkor az se ér sokat.
a 120L még abból a korból való mikor nem volt igény fwd-re nagyon. Annak az autónak leginkább a súlyeloszlásával vannak gondok, nameg még pár dologgal :)
Az Audikat direkt nem említettem , nagyrészük fwd, a többi meg 4wd, ami meg más tészta. a 4wd kurva jó, csak drága és sokat fogyaszt. viszont ha nem lehet zárni a difiket akkor az se ér sokat.
0
VÁLASZ
Re-Peet 2008. 05. 08. 18:24 | #56
akkor már csak a szélső sávban csúszkáló Bömösökre kellene a megoldást megtalálni, hogy vajon nekik miért nem ment a járgány... :D ..pedig Ausztria télen egyenlő téligumi mindenkin.. ott nem spórolnak.. valahogy mégsem Bömösök jöttek utánam és mentek előttem.. volt ott minden.. Suzuki, Opel, és Audi A8 az se komoly autó??? pedig abból is van elsőkerekes.. és van Skoda is hátsókerék meghajtásos (120L).. akkor most melyik is a komoly autó??
0
VÁLASZ
MAGura 2008. 05. 08. 18:15 | #55
Meglátásom szerint, régen nem volt divad fwd autót gyártani. Az igény akkor merült fel, mikor kellet kis pénzből olyan autó, amit bárki elvezet. FWD autók tulajdonsága pl az, hogy gázadásra nem lesz túlkormányzott. Egy fwd, ha nem rángatjuk a kéziféket minden körülmények között alúlkormányzott. Egy alulkormányzott autót, egy gyakorlatlan sofőr biztonságosabban el tud vezetni. És erre manapság nagy igény van. A jogosítvánnyal az embert nem vezetni, hanem közlekedni tanítják meg. Sajnos, az autósok többsége olyan alapvető dolgokkal nincs tisztában, minthogy állóra fékezett kereket nem lehet kormányozni, hogyan várhatnánk el akkor tőlük, hogy egy túlkormányzott autóval bármit is képesek volnának csinálni. Hát ezért hívják női autónak az fwd-ket többen.
Ezzel szemben az RWD, képes gázadásra túlkormányzottá válni. Egy olyan sofőr, aki ráérzett és van tapasztalata rwd autók vezetésében, az csúszós úton is biztonságosabban tud közlekedni. pl. egy olyan helyzetben, mikor egy autó kanyarban egy átsodródik a szembe sávba, egy fwd- vel sok esetben menthetetlen a helyzet, mivel fékre-gázra alúlkormányzott. egy rwd-vel gázzal befordítható az autó eleje a kenyar belső íve felé. Na persze ilyen helyzetek csak nagy tempónál, vagy csúszós úton fordulnak elő.
A Ferrari és a Porsche pedig jó példa lenne, ugyanis mind2 RWD. A motor elhelyezkedése ebből a szempontból majdnem hogy mind1. Van Porsche és Ferrari is orrmotorral, de olyan ami elől hajt, olyat nem tudok. Elég ha csak a versenyautók többségére gondolsz, nem véletlenül hajtanak hátul. Az a kevés kivétel ami meg elől hajt nagyrészt a típus népszerüsítése végett lett versenyautó, nem pedig azért mert annak épült.
Ezzel szemben az RWD, képes gázadásra túlkormányzottá válni. Egy olyan sofőr, aki ráérzett és van tapasztalata rwd autók vezetésében, az csúszós úton is biztonságosabban tud közlekedni. pl. egy olyan helyzetben, mikor egy autó kanyarban egy átsodródik a szembe sávba, egy fwd- vel sok esetben menthetetlen a helyzet, mivel fékre-gázra alúlkormányzott. egy rwd-vel gázzal befordítható az autó eleje a kenyar belső íve felé. Na persze ilyen helyzetek csak nagy tempónál, vagy csúszós úton fordulnak elő.
A Ferrari és a Porsche pedig jó példa lenne, ugyanis mind2 RWD. A motor elhelyezkedése ebből a szempontból majdnem hogy mind1. Van Porsche és Ferrari is orrmotorral, de olyan ami elől hajt, olyat nem tudok. Elég ha csak a versenyautók többségére gondolsz, nem véletlenül hajtanak hátul. Az a kevés kivétel ami meg elől hajt nagyrészt a típus népszerüsítése végett lett versenyautó, nem pedig azért mert annak épült.
0
VÁLASZ
yoda_mester 2008. 05. 08. 17:14 | #53
Kedves 19 éves barátom! Akkor csak a te kedvedért az fwd nem női autó. Vezess olyat, érezd jól magad benne!
Én meg maradok az rwd nél.
A kis barátod meg kapjon görcsöt miközben a kéziféket rángatja, hehe. (Ja én olyan menő gyerek vagyok, hogy a maradék 10% le nem alázottba tartozom)
Amúgy pedig ha aztmondtam hogy értelmetlen vita, és te is azt mondod akkor...
Én meg maradok az rwd nél.
A kis barátod meg kapjon görcsöt miközben a kéziféket rángatja, hehe. (Ja én olyan menő gyerek vagyok, hogy a maradék 10% le nem alázottba tartozom)
Amúgy pedig ha aztmondtam hogy értelmetlen vita, és te is azt mondod akkor...
0
VÁLASZ
MAGura 2008. 05. 08. 16:26 | #52
mondja meg valaki hogy miért van az hogy szinte az összes komoly autó RWD, míg az olcsó kisautók FWD-k?
volt elsőkerekes autóm, és télen bizony agresszíven tolta az elejét. Az rendben van hogyha kibassza a seggét, és nyomok egy kövéret akkor kihúzza, na de mi van akkor mikor be akarok fordulni, és kurvára nem megy, mert megyek tova egyenesen bele az árokba. és akkor már bizony nyomhatok gázt, féket édesmindegy. Most egy "öreg" BMW boldog tulaja vagyok, nyári gumival is simán túléltem egy telet. Ha meg akart előzni a segge, ellenkormányoztam, és nem a féket tapostam, nem is volt semmi baj. Egy fasza téligumi azért fog kelleni, na meg egy sperr, és onnantól kezdve csak röhögni fogok azokon akik azzal jönnek hogy télen RWD így meg úgy :D
Láttam hogy le lett itt oltva a kolléga amiért megosztotta az a tényt miszerint egy hátultolós jobban megy fel a dombra télen:) Akkor elárulom hogy a dombon felfelé a hátsó tengely csöppet jobban van terhelve mint az első. Ez mondjuk nemtudom miért nem egyértelmű valakinek. Egy FWD meg vagy felmegy vagy kapirgál, és az eleje megy jobbra-balra. RWD-nél ott szokot jönni a hiba, mikor eldiferál a diffi hátul, és hirtelen 1kerék hajtású lesz a taliga. Ezt a problémát kiválóan orvosolja egy sperr. Sperr+fasza téligumi és csak pislog aki nem látott még BMW-t hóba menni. Ha meg nincs hó akkor nem is kérdés.
volt elsőkerekes autóm, és télen bizony agresszíven tolta az elejét. Az rendben van hogyha kibassza a seggét, és nyomok egy kövéret akkor kihúzza, na de mi van akkor mikor be akarok fordulni, és kurvára nem megy, mert megyek tova egyenesen bele az árokba. és akkor már bizony nyomhatok gázt, féket édesmindegy. Most egy "öreg" BMW boldog tulaja vagyok, nyári gumival is simán túléltem egy telet. Ha meg akart előzni a segge, ellenkormányoztam, és nem a féket tapostam, nem is volt semmi baj. Egy fasza téligumi azért fog kelleni, na meg egy sperr, és onnantól kezdve csak röhögni fogok azokon akik azzal jönnek hogy télen RWD így meg úgy :D
Láttam hogy le lett itt oltva a kolléga amiért megosztotta az a tényt miszerint egy hátultolós jobban megy fel a dombra télen:) Akkor elárulom hogy a dombon felfelé a hátsó tengely csöppet jobban van terhelve mint az első. Ez mondjuk nemtudom miért nem egyértelmű valakinek. Egy FWD meg vagy felmegy vagy kapirgál, és az eleje megy jobbra-balra. RWD-nél ott szokot jönni a hiba, mikor eldiferál a diffi hátul, és hirtelen 1kerék hajtású lesz a taliga. Ezt a problémát kiválóan orvosolja egy sperr. Sperr+fasza téligumi és csak pislog aki nem látott még BMW-t hóba menni. Ha meg nincs hó akkor nem is kérdés.
0
VÁLASZ
Lizsu 2008. 05. 08. 00:03 | #46
http://vurdon.hu/#http://vurdon.hu/termek/ford_mustang_eleanor.html
"...Az állapotáról fölösleges is írni, a védőfóliák még rajta vannak..."
Persze:)
"...Az állapotáról fölösleges is írni, a védőfóliák még rajta vannak..."
Persze:)
0
VÁLASZ
Mimis 2008. 05. 07. 23:38 | #45
Erre én meg csak annyit tudok mondani, hogy megint egy paraszt BMW-s.... :S (tisztelet a kivételnek, amit jelen esetben nem TE képviselsz)
Nemtom Te mi a herét tartottál, de ha első ránézésre nem vágod, hogy a nyúl mellső és hátsó lábait megcserélték, és ez teljesen normális, akkor sejtésem szerint Neked paksifülesed volt.
Nemtom Te mi a herét tartottál, de ha első ránézésre nem vágod, hogy a nyúl mellső és hátsó lábait megcserélték, és ez teljesen normális, akkor sejtésem szerint Neked paksifülesed volt.
0
VÁLASZ
Re-Peet 2008. 05. 07. 22:16 | #44
persze vannak olyanok akik úgy szeretnek közlekedni, hogy a hűtőrács van elöl és nem a kilincs... (érthető okokból előbbi közlekedés mód esetén jobb a motor hűtése is..) arra tökéletes megoldás az elsőkerékhajtás.. és gyorsabb is irányba autózni mint keresztbe.. engem nem zavar ha hibbant Bömösösök vagy Merdzsósok kerestbe autóznak az úton, csak addig próbálják meg egyenesbe irányba tartani, amíg megelőzöm, utána felőlem közlekedhet végig átlósan is...
0
VÁLASZ
Yocoo 2008. 05. 07. 21:53 | #41
Amiért biztonságosabb az elsőkerekes autó: ha hülye vagy és nem tudsz vezetni (amikor jogsit csinálod akkor nem a vezetést tanítják meg, hanem azt, hogy menj át a vizsgán) és nyomod a gázt mint a barom mert a féket sem ismered vagy egyszerűen szimplán nem tudsz csak vezetni akkor a legjobb megoldás az elsőkerekes mert ha nagy a tempó akkor tolja az orát, de amint lassulsz (nem nyomod a gázt vagy nem állóra fékezed a kereket) akkor már be is fordult a kocsi. Ezt mindenki sokkal jobban le tudja kezelni, mint azt ha a hátsókerekes fogja megát és megpróbál megelőzni a hátulja.
Amúgy annyit fűznék hozzá a BMW "mi nem a kormányzott kereket hajtjuk" plakáthoz, hogy "Ha mind a 4 kereket fékezzük, akkor miért ne lehetne mind a 4 kereket meghajtani?"
Volt már vicces-mókás télen lámpánál való elindulás RWD vs 4WD módra. Kicsit meglepődött, hogy én a kis 18 éves 1.2, 68 pónilovasommal elviharzottam mire ő nagy nehezen DSP ESP ABS mindenestől egyáltalán el tudott indulni...
Ja és csak, hogy a nagyokosok is tudják létezik összkerék hajtású bicikli is!
Amúgy annyit fűznék hozzá a BMW "mi nem a kormányzott kereket hajtjuk" plakáthoz, hogy "Ha mind a 4 kereket fékezzük, akkor miért ne lehetne mind a 4 kereket meghajtani?"
Volt már vicces-mókás télen lámpánál való elindulás RWD vs 4WD módra. Kicsit meglepődött, hogy én a kis 18 éves 1.2, 68 pónilovasommal elviharzottam mire ő nagy nehezen DSP ESP ABS mindenestől egyáltalán el tudott indulni...
Ja és csak, hogy a nagyokosok is tudják létezik összkerék hajtású bicikli is!
0
VÁLASZ
Kopasz 2008. 05. 07. 21:41 | #40
Ezt nézzétek meg, kurva jó: http://www.nearlygood.com/video/awesomedrivingskills.html
0
VÁLASZ
Mol 2008. 05. 07. 21:18 | #38
A hátsós az Isten! Télen, csúszós úton sokkal biztonságosabb, mint az elsőkerekes.
Re-Peet-tel meg csak vitatkozni tudnék, de nem teszem.
Ha kikapcsosz minden kütyüt a kocsidban, simán elkalapállak bármilyen úton a kocsimmal.
Az meg vezetési tudás kérdése, hogy nem tud valaki hátulhajtóssal menni, és emiatt egy frászban van a havas úton, mert előz a segge.
Megnézheted, hogy egy mondjuk rali OB-n hányan mennek ki a "csak" 2-3 millás Ladákért, és hányan a dízel Skodáért.
Lada Forever!
Re-Peet-tel meg csak vitatkozni tudnék, de nem teszem.
Ha kikapcsosz minden kütyüt a kocsidban, simán elkalapállak bármilyen úton a kocsimmal.
Az meg vezetési tudás kérdése, hogy nem tud valaki hátulhajtóssal menni, és emiatt egy frászban van a havas úton, mert előz a segge.
Megnézheted, hogy egy mondjuk rali OB-n hányan mennek ki a "csak" 2-3 millás Ladákért, és hányan a dízel Skodáért.
Lada Forever!
0
VÁLASZ
Nem regisztrált 2008. 05. 07. 21:11 | #37
A többit miért nőknek találták ki? Miért csak a hátsókerekes az autó? Mert én vagyok a menő gyerek mert ezt mondom?
Mondjom már valaki 1 DB ! normális érvet, hogy az elsőkerekes miért női autó, vagy egyáltalán miért nem autó?
Van egy barátom aki elsőkerekes autót csúsztat (1.2-es benzines), és a hátsókerekesek 90%-át lealázza azzal az autóval...szóval erről ennyit, értelmetlen vita!
Ha meg valaki a Ferrarit hozná példának vagy a Porschét, ott többek közt az aerodinamikai megoldások kívánják meg a motor hátra helyezését...
Mondjom már valaki 1 DB ! normális érvet, hogy az elsőkerekes miért női autó, vagy egyáltalán miért nem autó?
Van egy barátom aki elsőkerekes autót csúsztat (1.2-es benzines), és a hátsókerekesek 90%-át lealázza azzal az autóval...szóval erről ennyit, értelmetlen vita!
Ha meg valaki a Ferrarit hozná példának vagy a Porschét, ott többek közt az aerodinamikai megoldások kívánják meg a motor hátra helyezését...
0
VÁLASZ
yoda_mester 2008. 05. 07. 20:14 | #30
Akárhogyis egy autó hátsókerék meghajtásos és benzin motoros! A többit pedig tényleg nőknek találták ki! :D
Vannak akik nem érzik a hátsókerekest, őket látod araszolni az út szélén jégen-hóban. Presztízsből márkát választók.
Értelem szerűen van aki az elsőkerekest érezte meg. Ez van, különbözünk. Szóval ez egy meddő vita.
BMW BMW BMW BMW ehe
Vannak akik nem érzik a hátsókerekest, őket látod araszolni az út szélén jégen-hóban. Presztízsből márkát választók.
Értelem szerűen van aki az elsőkerekest érezte meg. Ez van, különbözünk. Szóval ez egy meddő vita.
BMW BMW BMW BMW ehe
0
VÁLASZ
Kopasz 2008. 05. 07. 19:46 | #27
Itt van egy hátsókerekes: http://www.youtube.com/watch?v=npfeFPmY34Y
0
VÁLASZ
Nem regisztrált 2008. 05. 07. 19:45 | #26
Több szempontból is biztonságosabb egy orrmotoros jármű (annak ellenére mondom hogy nekünk hátsókerekes van). Pl. ütközésnél ott a motor ami véd (nem, nem fog becsúszni az utastérbe és ledarálni....). A hajtott kerék felett van a súly, stb...
0
VÁLASZ
Beno89 2008. 05. 07. 18:34 | #13
Mert nem akarták hogy egy gyökér skodás beléjük szájon.
Amugy meg uj bmw snek nyomhatod ahogy akarod ha jo gumikat raktál fel nem fog megelözni a segge ha meg mégis hamrabb túléled mint a többi gyökér kocsiban (nem mercire meg volvora ,audi stb re gondolok) hanem gyökér skodára
Amugy meg uj bmw snek nyomhatod ahogy akarod ha jo gumikat raktál fel nem fog megelözni a segge ha meg mégis hamrabb túléled mint a többi gyökér kocsiban (nem mercire meg volvora ,audi stb re gondolok) hanem gyökér skodára
0
VÁLASZ
Re-Peet 2008. 05. 07. 17:55 | #8
Egy benzinkúti tankolásos megállóval tettem meg a Rotterdam-Budapest távot elsőkerékmeghajtásos Skodával, nem hiszem, hogy gondot okozott volna bármilyen egyenes, vagy kör rajzolása. A kezem nem fáradt el. Viszont mondjuk egy Bömössel frászban lettem volna a bokáig havas osztrák autópályán, hogy mikor előzne meg a hátsókerékmeghajtású autó segge...
0
VÁLASZ
technokrata 2008. 05. 07. 17:27 | #7
A BMW kb 10-15 éve egy sokkal szellemesebb óriásplakáton mutatta be, hogy mennyire természetellenes "A hajtott kereket kormányozni"
http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:Ordinary_bicycle02.jpg
BTW: tedd meg az utat Bp-Stockholm között egy húszéves Bömbivel vagy egy vadiúj elsőkerék hajtánnyal, az út végén próbálj meg szabadkézzel egy egyenes vonalat húzni. Látni fogod h hosszú útra csak a hátsókerékmeghajtás való.
http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:Ordinary_bicycle02.jpg
BTW: tedd meg az utat Bp-Stockholm között egy húszéves Bömbivel vagy egy vadiúj elsőkerék hajtánnyal, az út végén próbálj meg szabadkézzel egy egyenes vonalat húzni. Látni fogod h hosszú útra csak a hátsókerékmeghajtás való.
0
VÁLASZ
TurkuRacing 2008. 05. 07. 15:08 | #6
@Mimis! 1o eve BMWm van? NEKED???? Bioszbol szin 5os, nyulat nem csak lattam, de volt is, a nyakat is elvagtam.
0
VÁLASZ