Sicario - A bérgyilkos
Cannes-ban debütált Denis Villeneuve legújabb mozija, a Sicario! A kanadai rendező, aki két korábbi filmjével a Fogságbannal (Prisoners, 2013) és a Felperzselt földdel (Incendies, 2010) már bebizonyította, hogy mestere a thriller és a dráma műfajának, ismét valami egészen különleges hangulatú darabbal rukkolt ki.(Egészen őszintén csodálkozom, hogy még nem indult rá senki erre a dologra)
Nemes Jeles László filmje egy nagyon komoly díjat nyert a Cannes-i filmfesztiválon, és azt gondolom mindenki büszke lehet rá.
(Szubjektív: Különösebben engem nem lep meg, hogy egy holokauszttal foglalkozó film a nyugat-európai fesztiválokon sikerrel szerepel, viszont a mérleg másik serpenyőjében ott pihen Natalie Portman nem igazán jól sikerült filmje a zsidó állam, Izrael megszületéséről, ami máris azt mutatja, hogy azért valamennyire érteni is kell a filmszakmához, és gondolom, hogy nem csupán ez a két film jelentette idén a (durván szubjektív leszek:) túlreprezentáltságot, tehát volt valszeg volt milyen mezőnyt „legyűrni„)
Ja. A filmet (még!) nem láttam., viszont máris ajánlom látatlanban. Tökmindegy én mit gondolok, más mit gondol, egy olyan fiatal rendező filmjéről van szó, aki büszkeségemre végre (pont ebben a linkben „láthassátok„) kulturált, művelt, nyelveket beszél, egy olyan főszereplőt lelt, aki külön „megérne egy misét” (hú de értelmezhetetlen képekkel élek má'), abszolút értelemben lehet büszkének lenni rá és munkatársaira.
Hát ennyi. Egy jó film, az nem mindig attól jó film, hogy kényelmes és könnyű, hanem attól jó, hogy jó. Meg fogom nézni és majd eldöntöm csak magamnak én is. :-)Gustavo Riet Sapriza borongós filmje az elmnyomásról, amely a 2006-ban, Cannes-ban elnyerte a Cinéfondation szekció első helyezését.
- Egy friss cseh kisfilm, amelyet miután részt vett a Daazo.com Visegrad Shorts on Tour versenyény, beválasztottak a Cannes-ba Cinéfondation programba. Fiatalság, szabadág, amely tragédiába torkollik.
- A Cannes-t megjárt Mundruczó Kornél alkotása, a Rövid ideig tartó csend a Lost and Found című szkeccsfilm egyik epizódja. Két testvér találkozik anyjuk holttesténél. Évek óta nem láthatták egymást. Tiltott határ a szülői ház minden küszöbe.
- A Cannes-ba visszajáró magyar rendező, Mundruczó Kornél rövidfilmjeiből mutat be válogatást a Daazo.com. A Kis Apokrif No.2 című alkotásban a Duna torkolatvidékének vadregényes táján járunk. Víz, nád, színes madárvilág. De most a vizet törékeny jég borítja, a nád ég. Három férfi csónakon érkezik. És a szőke lány?
A Fiction Science Labor tagjának, Zomborácz Virágnak egyik korábbi alkotása A macska szerepe francia irodalomban című kisfilm.
A rendező-forgatókönyvíró Utóélet (Afterlife) című forgatókönyve idén tehetségdíjat kapott, amelyet az Európai Unió MÉDIA programja által támogatott projektek közül a legkiválóbb európai vonatkozású filmtervnek ítéli oda minden évben az Európai Bizottság. Zomborácz Virág a kiküntetést a napokban vette át Cannes-ban.
Erdélyi Dániel kisfilmje szerepelt 61. cannes-i filmfesztivál rövidfilm versenyprogramjában.
Uszály a Dunán
Gondtalan nyári nap. A bográcsban pörkölt, hozzá kisfröccs. Ezen kívül persze minden a hajószabályzat szerint. De valamit talán mégis elrontottunk.I Love You Phillip Morris
Jim Carrey és Ewan McGregor új vígjátékukban homokost alakítanak. A film Steven Russell (Jim Carrey) igaz történetén alapul, egy családos emberén akit néhány, a törvény embereinek nem nagyon tetsző cselekedete a texasi igazságszolgáltatás kezei közé sodor. A börtönben különös élményben lesz része: rátalál az igaz szerelem, cellatársa (Ewan McGregor) személyében. Mivel újdonsült “kedvesét” éppen szabadlábra helyezik, Russell úgy dönt, megszökik…
A honlapon a stúdió által készített többi filmjének is elolvashatjátok a szinapszisát.
Az I Love You Phillip Morris-t is a cannes-i filmfesztiválon mutatták be.
Jim Carrey és Ewan McGregor mint melegek? Oscar gyanús. :D De most komolyan, mindketten iszonyat nagy színészek, és valószínűleg - a humor mellett - a drámai vonulat is jó lesz.
Imdb | Előzetes1 | Előzetes2 (Rosszabb minőségű, de más)pepszi | 2009.09.11. 21:46:15Miért, tudsz beszélni vagy írni?
szombaton megyek haza, sört elfogadom.)
The White Ribbon (Das weiße Band)
Az események egy észak-németországi faluban játszódnak valamikor 1913–14-ben, az I. világháború kezdetén. A szereplők az iskolai kórust alkotó gyerekek és családjaik – a báró, az intézője, a pap, az orvos, a bába és a parasztok. Különös „balesetek” sorozata veszi kezdetét, amelyek egyre inkább valamiféle rituális bosszúállásnak tűnnek. Ki állhat az események mögött?
A film premierje a Cannes-i Filmfesztiválon volt.
Imdb | Angol feliratos előzetesErunder | 2010.03.01. 23:36:44Most értem haza ennek vetítéséről. Aki ismeri Szegeden a Belvárosi mozit annak mondanám, hogy a Csőke József teremben vetítették, és még vetítik is holnap, és azután este fél 9-től, ha esetleg meg szeretnék nézni. A többieknek mondanám, hogy ez egy olyan terem, ami a mozi oldalában van, és a főbejárat felől meg se lehet közelíteni, csak egy kis utcából nyíló egészen pici terem ez. Összesen (magamat és a haveromat akit elráncigáltam rá is beleszámítva) nyolcan voltunk a vetítésen. :)
A filmről:
144 perces, és vontatott. Cserébe viszont egy teljes társadalmi leírást kapunk. Tökéletes képet a kor minden területéről, és szinte az összes szörnyűségéről. Személyes kedvencem az amikor a tiszteletes SPOILER!!! SPOILER!!! SPOILER!!! SPOILER!!! magához hívja kamaszodó fiát, és elmesél neki egy történetet, miszerint aki maszturbál, olyan betegséget kap amibe belehal. Ezért hónapokon keresztül éjszakákra a kezét az ágyhoz kötözik. Ezt még kicsit humorosnak is találtam, azzal a tudattal, hogy most, hogyan viszonyul a társadalom ehhez a témához.
Viszont a film ellen szól az, hogy igazából azokra a fő kérdésekre, amik megfogalmazódnak bennünk a történet során nem kapunk választ. Csupán rejtélyes utalásokkal állunk szemben amik nehezen értelmezhetőek.
Társadalom történeti szempontból mindenképpen nézős. Filmművészeti szempontból szintén. Viszont aki szórakozni jár a moziba, annak nem ajánlott.
utolsó kocka.