http://noob.hu/2011/07/08/morganfreeman.jpg :)
Bizonyára ezeket a "bosszantó filmes trendeket" már mindenki észrevette, csak nem gondolt igazán bele.
Az elsőre, amit írnak én a CSI sorozatot hoznám fel példának. A New Yorkban játszódó kék, a Miamiban pedig narancssárga. Majd nézzétek meg. :)
bungle 2011. 06. 29. 17:44 | #6
Engem ami már kurvára idegesít, hogy lassan minden film ugyanúgy kezdődik: bejátszanak a film közepéből (vagy végéből) egy jelenetet, majd vágás, kiírás: "x idővel előbb", aztán a film közepe vagy vége felé eljut eddig a pontig a sztori. Elfogyott a forgatókönyvírók ötlete??? 12 éve a Fight Clubnál még elment (bár biztos előtte is volt ilyen), de szinte az összes film, amit az utóbbi években láttam, mind erre a klisére épült. Van ennek egyébként már valami filmes neve?
0
VÁLASZ
axenomorph 2011. 06. 29. 17:39 | #5
Bár a példák közt valóban vannak túlzások (pölö a Harcosok klubját berángatták a zöldhöz, mikor csak és kizárólag az irodai jelenetekre jellemző a szín), azért igaza van a cikknek. Egyébként van olyan, akinek ez nem tűnt fel?
0
VÁLASZ
kovacslacka 2011. 06. 29. 11:55 | #4
Az ilyeneket mindig eltúlozzák, általánosítanak benne, de azt nem jelenti, hogy nincs bennük igazság. Pont azért érdekesek, mert bár tudjuk, hogy ez nem mindenre igaz, a példák miatt mi is elgondolkodunk. Az meg, hogy hupikék, vagy szürke egy film, kit érdekel, amíg működik és jó nézni. Na meg minden "kornak" megvannak a bevett trükkjei, amivel egy filmet el tudnak adni. Most ezek a menők, 10 év múlva meg más lesz.
0
VÁLASZ
MorLhack 2011. 06. 29. 09:14 | #3
Anton Chigurhnak igaza van, ilyen alapon kijelenthetnénk bármit a filmekről és találnánk hozzá megfelelő példát... hiszen a több mint 100 évnyi film kultúrából hidd el lehet találni 3-4 példát bármire... pl hogy a futurisztikus filmek telített színűek, pl Aeon Flux, Ultraviolet, A clockwork orange... szóval ez megint egy bullshit lista hogy valami update legyen az oldalukon... és ha jól megnézed a felsorolt filmek közül egyetlen egy sincs amelyik 1998-nál régebbi, arról nem is beszélve hogy egytől egyik amerikai... Ha már általánosítani akarsz akkor vegyél egy kicsit vastagabb réteget a filmekből...
0
VÁLASZ
Anton Chigurh 2011. 06. 29. 01:00 | #2
Kicsit baromság ez a lista.... Ennyi erővel abba is bele lehetne kötni, hogy mondjuk egy zárt térben játszódó párbeszédes jelenetnél miért mindig ugyanazokat, vagy nagyon hasonló beállításokat használják.....Sok-sok év tapasztalata után a rendezők, operatőrök rájöttek mit és hogyan érdemes felvenni és hogyan tudják elérni, hogy a néző átélje a film "atmoszféráját"....Ugyanez igaz az utómunkára is.
Egy világvége-apokaliptikus film elég hülyén nézne ki telített, élénk, vidám színekkel.
Amúgy ha valaki jól megfigyeli a Mátrixot, az észreveheti, hogy csak magában a mátrixban játszódó jelenetek erősen zöldek, a való világban lévő jeleneteknek kékes beütésük van.
Egy világvége-apokaliptikus film elég hülyén nézne ki telített, élénk, vidám színekkel.
Amúgy ha valaki jól megfigyeli a Mátrixot, az észreveheti, hogy csak magában a mátrixban játszódó jelenetek erősen zöldek, a való világban lévő jeleneteknek kékes beütésük van.
+1
VÁLASZ
kovacslacka 2011. 06. 28. 21:05 | #1
A belassuló-felgyorsuló jelenetek már nekem is feltűntek, tényleg egyre több filmben benne vannak (és nem csak Zack Snydernél). A többihez a reakcióm: b.zdmeg tényleg! :) Jó kis összeállítás.
0
VÁLASZ
Ha nem mostanság játszódna a történet, azt hinném, Ferencz József idejében, olyan szépia-szűrőt raktak rá.