Elkezdték építeni a jövő szupervonatát
A Hyperloop 2020-ra készül el, gyorsabbnak és olcsóbbnak ígérik a repülőnél. Ki ne akarna ezer kilométeres sebességgel száguldani egy ablaktalan kapszulában egy vákuumcsőben, mint egy puskagolyó?
norbertvincze 2016. 05. 20. 08:24 | #10
https://www.newscientist.com/article/mg23030744-500-pictures-hyperloop-track-has-test-run-as-first-pod-is-unveiled/
0
VÁLASZ
vbk 2016. 02. 03. 17:03 | #7
Kicsit bővebben az index baromságait:
Szemben a címben szereplő állítással, nem igaz, hogy elkezdték volna építeni. Csak egy pár kilométeres tesztpályát építettek. Még "letisztázott" tervek SINCSENEK (építési engedélyek, megvásárolt területekről nem is beszélve). Nem is lesznek, ugyanis ez az egész Hyperloop egy kibaszott nagy vaporware!
Egyetlen egy célja van, mégpedig az, hogy a californiai HSR (nagy sebességű vasút) projekt ellen hangolja a jónépet (akarom mondani idiótákat). Elvégre ki akar 300km/órás sebességű sinkanzeneket és tgv-ket, ha "van" (vagy legalább is álmodozhatnak) 1000km/órás pneumatikus vasútról is is...
Musknak nagyon jó oka van arra, hogy ezt teszi. Autókat gyárt, és nem hiányzik neki a konkurencia. Európával szemben az Egyesült Államokban egyenlőre 0km nagy sebességű vasúti pálya van. Hála az autólobbinak, a kőolajlobbinak, a belföldi légitársaságoknak és persze a Republikánus pártnak.
Szemben azzal, amit az indexes cikk sugall, a nagy sebességű vasutak Japánban IS, ahogy mindenütt a világon ÁLLAMI TÁMOGATÁS NÉLKÜL működnek, és PROFITOT termelnek.
Az index fényképén látható csöveket (amiben a kapszulák közlekednének) fémből gyártották. A fémek lineáris hőtágulási együtthatója 10^-5 1/K körül van. A "tervezett" pálya 570 km hosszú. Még egy szolid 30 Kelvines évi hőmérséklet ingadozással (tél-nyár) számolva is 171 méteres hőtágulást tudna produkálni a pálya. Ilyen pályát egyedül speckó (pl.: lítium-boroszilikátos) kerámia-üveggel lehet megépíteni. Amikből a bazi nagy teleszkópok tükreit, meg az indukciós tűzhelyek tetejét csinálják.
De ez még a legkisebb baj...
Szemben a címben szereplő állítással, nem igaz, hogy elkezdték volna építeni. Csak egy pár kilométeres tesztpályát építettek. Még "letisztázott" tervek SINCSENEK (építési engedélyek, megvásárolt területekről nem is beszélve). Nem is lesznek, ugyanis ez az egész Hyperloop egy kibaszott nagy vaporware!
Egyetlen egy célja van, mégpedig az, hogy a californiai HSR (nagy sebességű vasút) projekt ellen hangolja a jónépet (akarom mondani idiótákat). Elvégre ki akar 300km/órás sebességű sinkanzeneket és tgv-ket, ha "van" (vagy legalább is álmodozhatnak) 1000km/órás pneumatikus vasútról is is...
Musknak nagyon jó oka van arra, hogy ezt teszi. Autókat gyárt, és nem hiányzik neki a konkurencia. Európával szemben az Egyesült Államokban egyenlőre 0km nagy sebességű vasúti pálya van. Hála az autólobbinak, a kőolajlobbinak, a belföldi légitársaságoknak és persze a Republikánus pártnak.
Szemben azzal, amit az indexes cikk sugall, a nagy sebességű vasutak Japánban IS, ahogy mindenütt a világon ÁLLAMI TÁMOGATÁS NÉLKÜL működnek, és PROFITOT termelnek.
Az index fényképén látható csöveket (amiben a kapszulák közlekednének) fémből gyártották. A fémek lineáris hőtágulási együtthatója 10^-5 1/K körül van. A "tervezett" pálya 570 km hosszú. Még egy szolid 30 Kelvines évi hőmérséklet ingadozással (tél-nyár) számolva is 171 méteres hőtágulást tudna produkálni a pálya. Ilyen pályát egyedül speckó (pl.: lítium-boroszilikátos) kerámia-üveggel lehet megépíteni. Amikből a bazi nagy teleszkópok tükreit, meg az indukciós tűzhelyek tetejét csinálják.
De ez még a legkisebb baj...
0
VÁLASZ
vbk 2016. 02. 03. 16:20 | #6
Kistibi, honnan szeded, hogy visszafizették?
Csak mert eddig még egy olyan év SEM volt, amit profittal zárt volna a Tesla Motors. És ez a második mondatod (Mega factory) igazságtartalmát is erősen megkérdőjelezi. Ha nem hiszed, akkor itt megtalálod az éves jelentéseket (annual report) és a negyedéves bevételi adatokat: http://ir.teslamotors.com/sec.cfm?DocType=Annual&Year=&FormatFilter=
Ami pedig az indexes cikket illeti, az újságfirkász még az index.hu színvonalát is sikeresen alulmúlta. Mondanám, hogy el kellett volna merülnie a témában (mert akkor tudhatná az olyan apróságokat, hogy ez pl NEM egy MAGLEV-vonat), de valószínűleg az sem segített volna neki.
Csak mert eddig még egy olyan év SEM volt, amit profittal zárt volna a Tesla Motors. És ez a második mondatod (Mega factory) igazságtartalmát is erősen megkérdőjelezi. Ha nem hiszed, akkor itt megtalálod az éves jelentéseket (annual report) és a negyedéves bevételi adatokat: http://ir.teslamotors.com/sec.cfm?DocType=Annual&Year=&FormatFilter=
Ami pedig az indexes cikket illeti, az újságfirkász még az index.hu színvonalát is sikeresen alulmúlta. Mondanám, hogy el kellett volna merülnie a témában (mert akkor tudhatná az olyan apróságokat, hogy ez pl NEM egy MAGLEV-vonat), de valószínűleg az sem segített volna neki.
0
VÁLASZ
Kistibikécske 2016. 02. 02. 08:50 | #5
A Tesla gyár állami kölcsönnel épült, vissza is fizették kamattal három évvel a megadott idő előtt.
Az új Megagyárt már a kocsikból jött haszonnal fizetik.
Az új Megagyárt már a kocsikból jött haszonnal fizetik.
0
VÁLASZ
norbertvincze 2016. 01. 31. 22:08 | #4
majd kiderül úgy is. Egyébként többnyire állami pénzekkel operál, sok támogatást kap a projektjeire az állami forrásokból. Így épült pl a mega tesla gyár is azt hiszem
0
VÁLASZ
norbertvincze 2016. 01. 31. 14:43 | #2
hát igen. Elon Musk úgy döntött, hogy nem csak álmodozik róla, hanem meg is építi azt :))
0
VÁLASZ