Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
bungle
bungle
bungle
bungle
bungle
bungle 2016. 02. 23. 11:29 | #132
Egy Ausztráliában élő haverom írja:

"Nalunk ezt igy csinalta a kormany: megszuntetett nagyjabol 50 kulonbozo szabalyozast ami a taxisokra vonatkozott, hogy beferjenek az Uberesek is kulonosebb szenvedes nelkul; $45-os regisztraciohoz es erkolcsihez kototte az Uberezest, es $1 per fuvar adot vetett ki mindenkire, amibol fedezik a taxisok kartalanitasat. Az Uberesek itt AFA-t es SZJA-t is fizetnek.

Mit ert el ezzel az allam: az emberek olcsobban es jobb korulmenyek kozott utaznak. Ideje is volt, mert az itteni taxik nagyon gazak voltak: koszos autok, udvariatlan soforok, megbizhatatlan kiszallas, illetve ami tuske volt mindenki szemeben: 10%-os felar a kartyas fizetesre (ez egy kulon tozsdei ceg rendszeren megy vagy 20 eve, ami lehet hogy annak idejen draga volt, de ma egy mobilterminal szinte ingyen van)"
bungle
tjunior 2016. 02. 20. 11:15 | #130
pont Ferihegyen, a hiéna-tanyán
Előzmény: Traveller_x (129) 0 VÁLASZ
Traveller_x
bungle
bungle
bungle 2016. 02. 18. 13:39 | #127
Taxisok verik át a kórházból kilépő betegeket
http://rtl.hu/rtlklub/hazonkivul/taxisok-verik-at-a-korhazbol-kilepo-betegeket
bungle
norbertvincze
norbertvincze
bungle
bungle
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 26. 16:07 | #121
Előzmény: bungle (120) 0 VÁLASZ
bungle
bungle
bungle 2016. 01. 26. 11:35 | #119
bungle
Nas
Nas 2016. 01. 24. 22:37 | #117
Mindenesetre ezzel tényleg méretes öngólt lőttek. Aki eddig nem tudta, hogy van alternatívája a taxizásnak, mostmár az is értesült róla. + Az amúgy sem túl kedvező képet csak tovább rontották magukról ezzel a tüntetéssel meg a verekedésekkel.
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 24. 12:55 | #116
talán tényleg beigazolódik, hogy a taxisok nagy része azért taxizik, mert:
1. büdös neki a munka
2. iskolázatlan
3. büntetett előéletű
Előzmény: bungle (115) 0 VÁLASZ
bungle
norbertvincze
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 21. 16:04 | #113
ennyi, remélhetőleg a seggfejek is olvassák :)
Előzmény: bungle (111) 0 VÁLASZ
bungle
bungle
bungle
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 20. 15:29 | #108
bungle
bungle
bungle
bungle
bungle
bungle 2016. 01. 19. 15:43 | #103
bungle
bungle 2016. 01. 19. 15:08 | #102
www.youtube.com/watch?v=rgVfRh2P-bE

"Miért érzem úgy, hogy a taxisok itt a nem túl okos, ámde pillanatnyilag enyhén picsarészeg expasi szerepét játsszák (mégpedig tökéletesen)?
Azét, aki nekiáll a szegény csaj erkélye alatt üvölteni, hogy nélküle bizony nem lehet létezni, nekiáll felhánytorgatni valami korábbi jócselekedét, ami alapján JÁR neki a megbecsülés, és automatikusan MUSZÁJ visszatérnie hozzá a lánynak, mert különben... különben... BAZMEGILDIKÓ, SZERETLEK, AZÉR! TE KURVA, TÉNYLEG NEM ÉRTED?
Ő az, aki hajnal kettőkor ordítva szólítja fel a szomszédokat, hogy álljanak mellé egy olyan vitában, amiben igazából még partnere sincs, mert a csaj hazautazott Kiskunmajsára, és egyébként is próbálja kerülni ezt a szánalmas, pocakos hülyét, hisz időközben akadt egy délceg, huszonöt éves kúrólegény, aki jól bánik vele, és csokoládét meg gyémántokat ejakulál a harmincöt centis péniszéből.

Aztán előbb-utóbb valaki, aki aludni akar, le fogja önteni ezt a szerencsétlen részeget egy vödör szürkés, vegyszerszagú felmosóvízzel, és ennyi is volt."

:DDD
norbertvincze
bungle
bungle 2016. 01. 19. 13:03 | #100
100 éve nem láttam Toonit, nem tudjátok hol van? :)
bungle
bungle 2016. 01. 19. 13:02 | #99
Szerintem benéztek az álló kocsiba és látták az alkalmazást a műszerfalon lévő telón/tableten.
Előzmény: közlegény (94) 0 VÁLASZ
izébigyó 2016. 01. 19. 12:46 | #98
Komment:
"jajj Ludmilla aranyos ahogy próbálkozol, most még a tartalommal is egyet tudok érteni de attol még sajnos az ötleted egy lopott szar már megint :'((((
Ludmilla tényleg cuki vagy azért, csak így tovább, egyszer lesz egy értékelhető munkád is, én bízom benned
Előzmény: norbertvincze (97) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 19. 11:52 | #96
zed911 2016. 01. 19. 11:32 | #95
Csoportos garázdaság, személyiségi jogok megsértése, forgalom szándékos akadályozása...

Amúgy hazafelé basszon be mindenki egy taxis szélvédőt.... Tetű geci mindegyik...
közlegény
közlegény 2016. 01. 19. 11:06 | #94
attól, hogy hátul ülnek utasok egy autóban, a taxisok honnan a faszból tudják, hogy az uberezik vagy a nagyanyját viszi a teszkóba?
Előzmény: bungle (93) 0 VÁLASZ
bungle
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 19. 09:55 | #92
hát kb valami ilyesmit képzeltem el én is a budapesti taxis rendszerről, és még nem is beszélt a reptér szervezett taxis mutyijáról
Előzmény: hawkeye (90) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2016. 01. 19. 09:44 | #91
hawkeye
kissfreezer 2016. 01. 19. 08:04 | #89
-2 VÁLASZ
zed911 2016. 01. 19. 07:58 | #88
Tiltsák be a bunkó lehúzó taxisokat és máris nincs rinya... De a videó szellemi szintjéből tisztán kirajzolódik mi is itt a probléma...

Amúgy ilyen alapon az összes kínai boltot bezárhatnák...

Előzmény: bungle (73) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 23:54 | #87
norbertvincze
bungle
bungle 2016. 01. 18. 23:10 | #85
Stickhorse 2016. 01. 18. 23:09 | #84
Azért megnézném egy Uber szerződést. Feltételezem, hogy ezek a megkötések valamilyen formában elfogadásra kerülnek a sofőr által is, kíváncsi lennék milyen jogszabályokra hivatkozva és milyen jellegű jogviszonyt létesít az Uber a sofőrökkel.
Előzmény: bungle (82) -2 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 23:07 | #83
"Állítólag holnap lezárja az iwiw a facebookot" (MKKP)
bungle
bungle 2016. 01. 18. 22:46 | #82
Én most meghallgattam a #64-ben belinkelt rádiós adást, amiben egy Uber sofőr meg egy taxisofőr is elmondta a magáét. Ebből kiderül, hogy sok szabályozásban az Uber még szigorúbb is (pl. minden sofőrnek friss erkölcsi bizonyítvány kell, míg taxisoknál ez nem kell), a PÁV vizsgát is minden Uber sofőrnek le kell tenni február végéig, különben kitiltják (soknak már most is megvan, főleg az átállt taxisoknak), a kocsik ugyanúgy nem lehetnek 10 évnél idősebbek, sérültek, stb., de ők pl. nem használhatják a buszsávot, mint a taxisok. Szóval nem értem a felháborodást. A túlszabályozásról nem ők tehetnek, a taxisoknak inkább az ellen kéne tüntetni (ja, hogy ők akarták elvileg?), mivel abban tényleg sok minden felesleges. Ráadásul az Uber sofőrök pontozása jóval kockázatosabbá teszi az ő munkájukat, míg egy taxist nem tudsz értékelni, és nem fog kipontozódni a rendszerből pár átbaszás után.
Előzmény: Stickhorse (78) 0 VÁLASZ
Traveller_x
Traveller_x 2016. 01. 18. 22:42 | #81
Vagy kihasználták a dolgot, és gennyesre keresték magukat a reptéren.
Előzmény: norbertvincze (80) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 22:41 | #80
szerintem azon taxisok, akik nem jelentek meg itt, már biztos, hogy fogják a fejüket emiatt az 50 értelmiségi sejhaj miatt :))
Előzmény: bungle (73) 0 VÁLASZ
Traveller_x
Traveller_x 2016. 01. 18. 22:39 | #79
"Nem a legerősebb marad életben, nem is a legintelligensebb, hanem aki fogékony a változásokra." (Charles Darwin).
Stickhorse 2016. 01. 18. 22:34 | #78
Tényleg nem tudom, hogy hogyan működik, és legyen igazad, vallja be mindegyik. Emellett az azért továbbra is furcsa, hogy miért nem kell ugyanazoknak a szabályozásoknak megfelelniük, miközben a tevékenységük a jellegéből adódóan lényegében megegyezik a taxizással. Maradjunk annyiban, hogy az Uber elég rendesen kihasználja azt, hogy a törvényalkotás nincs felkészülve rájuk, de azért ez nekem nem jelenti egyértelműen azt, hogy nekik van igazuk.
Előzmény: bungle (76) -2 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 22:30 | #77
Ez egyébként marha szomorú, de nem gondolom, hogy az a megoldás, ha kivonulunk a rendszerből. Jobb lenne valami értelmes formába hozni.
Előzmény: Traveller_x (75) -2 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 22:29 | #76
Miből gondolod, hogy nem írja be az önbevallásra a bevételét? Amúgy az Uber sofőrök többsége csak ebből él (jobban, mint a taxisok), felesleges más bevétel után néznie. De mondtam már: az adóhatóság dolga ellenőrizni, büntetni. Ha ők nem teszik a dolgukat (pedig minden a rendelkezésükre áll, pl. simán belenézhetnek az Uber sofőrök bankszámláiba, amire a pénz érkezik), az őket minősíti.
Előzmény: Stickhorse (69) 0 VÁLASZ
Traveller_x
Traveller_x 2016. 01. 18. 22:27 | #75
Maradjunk abban, hogy az adóterhek kifizethetetlenek. Itt a csalók 99% a család megélhetéséért dolgozik, nem pedig a meggazdagodásért. Vagy mondhatjuk éhendöglésnek is a megélhetést, csak az utóbbi szebb szó. Közben valakik annyit lopnak, hogy a maradék 9.700.000 ember sem képes ennyit keresni.
Előzmény: Stickhorse (72) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 22:26 | #74
Próbáljuk meg csökkenteni a társaságok járulékos költségeit? Próbáljon meg a taxis gerincet növeszteni és hajtsa el a halál nemesebbik családi ékszerére a maffia társaságot? Neeem, az túlzottan kulturált meg előremutató megoldás, inkább uberezzünk, az olyan menő. Tényleg az, rohadtul, szerintem is, de ettől még nem illeszkedik a gazdaság jelenlegi rendszerébe, és sajnos - őszintén mondom, hogy sajnos - elég nehezen is illeszthető bele.
Előzmény: norbertvincze (71) -2 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 22:26 | #73
Bohózatba fulladt a taxisok tüntetése
www.youtube.com/watch?v=wFvS92Xlv4Y

Ahogy egy haverom írta:
"na ők azok, akik az uber-en maximum egyszer vihetnének engem.
sőt, egyszer se, mert a rendszer már előtte "kipontozná" őket"
Stickhorse 2016. 01. 18. 22:23 | #72
Ha az 1000 uberes nem fizet adót, én miért fizessek? Lehet élni fuck the system alapon, csak akkor ne kérjünk számon semmit a systemtől.
Előzmény: norbertvincze (70) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 22:22 | #71
"sokkal jobb lenne, ha a taxis is rendesen számolná fel a díjait" - akkor éhen halna. Pontosan azért, mert a taxison még másik 6 élősködő próbálja megcsinálni a pénzét, többek között a taxis maffia társaságok :)

Ha a taxisok uberre nyergelnének, máris jobban járnának, feltéve ha nem büntetett előéletűek.
Előzmény: Stickhorse (69) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 22:19 | #70
hány uberes van jelenleg budapesten? 1000-2000?

10ezernél több nem lesz ebben az országban az is biztos. Na, ezt a számot rakjuk szépen mellé az ország többi foglalkoztatottjához. Ahhoz a maradék aktív pár millió munkavállalóhoz, akiknek nagy része éhbérre van bejelentve és borítékba kapja a pénzét.

most akkor a 10ezer uber sofőr miatt nem kapsz nyugdíjt, vagy esetleg amiatt a bevett stratégia miatt, amivel a munkáltatók 95%-a próbál kiadást spórolni? (természetesen egyik miatt sem igazából, hanem a kibaszott adóterhes szar ellehetetlenítő rendszer miatt)
Előzmény: Stickhorse (66) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 22:18 | #69
Ebben egyetértünk, de azért azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy sokkal jobb lenne, ha a taxis is rendesen számolná fel a díjait, meg az uberes is ráírná az önbevallására az egyéb tevékenységből származó bevételeit. Nagyobb összegben mernék rá fogadni, hogy egyik sem így történik, márpedig a jó adórendszer az állampolgár adómoráljánál kezdődik.

Elég érdekes adómorál az, hogy lopok csalok, ahol tudok, mer' az adóhivatal dolga, hogy észrevegye, aztán az ő bajuk, ha nem sikerül nekik. Én meg kisember vagyok, megérdemlem, ha már egyszer tömik a bürokráciát, hogy futkozzon a be nem fizetett adóm után, akiket pénzelnek a világrekord áfából, ha meg megbetegszem a kisember-társam által betonkeverőben kevert kebabtól, akkor az egészségügytől akár meg is dögölhetek a kórházi ágyamon, de úgyis mindegy, mert úgysem lesz nyugdíjam. B@ssza meg a rendszer!
Előzmény: bungle (65) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 22:13 | #68
ha taxis lennék, simán mennék. Megszabadulnék egy csomó olyan céges költségtől és tehertől, ami elviszi a lóvé nagy részét
Előzmény: bungle (63) 0 VÁLASZ
Traveller_x
Traveller_x 2016. 01. 18. 22:12 | #67
Ha megélhetés a tét, mindenki úgy buldogul ahogy tud. Szemérmes koldusnak felkopik az álla. Aki ezért bárkit elítél, annál működött az állami televízió hipnotikus hatása, vagy házmestergénekkel született, ami otthon nem ritka. De amíg nem lesz olyan politikus, akiről JÓ példát lehetne venni, addig a rossz példa a jó példa.
Stickhorse 2016. 01. 18. 22:10 | #66
Ja, csak ha nem vallod be a teljes bevételedet, azt a hatályos jogszabályok adócsalásnak/adóelkerülésnek/fenetudja minek hívják. Nem baj az, csak utána meg csodálkozunk, hogy miért nincs nyugdíjunk. Nyilván nem csak ezért, de kurv@ jót tenne ennek az országnak, ha mindenki tisztán dolgozna, akkor mondjuk hitelesebb lenne számon kérni a regnáló kormányt, hogy mire költi az adóforintjainkat.
Előzmény: norbertvincze (62) -2 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 22:09 | #65
Az adók beszedése minden ország adóhivatalának a dolga!
Az Uber/Airbnb/stb. ezt amúgy segíti is, mert nem enged kp-s fizetést.
A NAV pl. bárkinek a magyar bankszámlájába belenézhet. Bekérhet bármely másik ország adóhivatalától adatokat. Ezzel szemben egy taxis kp-s fuvarnál mit tehet a NAV (amit utána a taxis kiüt a gépből)?
Előzmény: Stickhorse (59) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 22:04 | #64
ma ez volt pont a morning showba is, nyilatokozott egy taxis és egy uberes is
http://morningshow.eu/uber-vagy-nem-uber/
Előzmény: Stickhorse (61) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 22:02 | #63
Semmi, és ahogy hallom, egyre több volt taxis van az Uber sofőrök között.
Előzmény: tjunior (60) -1 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 22:02 | #62
nem tudom miért vagy ezen fent akadva. Nem csak klasszikus értelembe vett foglalkoztatás van az országban. Tudod hány fejlesztő van körülöttem, akik egyéni vállalkozók, külföldre is dolgoznak és onnan is kapják a bevételük egy részét?

én nem vagyok könyvelő, de úgy vélem, hogy ha mondjuk vállalkozóként 2015-ben a überesként mondjuk kaptam 5millió forintot a számlámra, akkor ugye ez a hatályos jogoknak megfelelően mind adóköteles, amelyből én saját erkölcsöm és felelősségem alatt annyit vallok be, amennyit bevallok.
Előzmény: Stickhorse (59) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 21:56 | #61
Egyébként valszeg ja, mint általában az a piacgazdaságban lenni szokott. Mindenki kikel magából, ha valaki nyomott árakon csinálja ugyanazt, amin ő korábban jól megszedte magát. Ezért született a taxistörvény is, aztán jól megszivatták magukat. Az már csak hab a tortán, hogy az Uber nemcsak olcsóbban, de mindenféle szabályozás nélkül biztosítja ugyanazt.

Más kérdés, hogy valóban feketegazdaság, csak sajnos egy alkalmazást elég nehéz betiltani meg szabályozni.

Külön érdekessége a dolognak, hogy egy frissen (túl)szabályozott, elég egyedi szolgáltatást nyom el egy ellenőrizhetetlen és szabályozhatatlan versenytárs. Taxisként nekem se tetszene.
Előzmény: tjunior (60) -2 VÁLASZ
tjunior 2016. 01. 18. 21:50 | #60
Egy valamit nem értek. Mi akadályozza meg a taxis abban hogy Uber sofőr legyen? Ha jól értelmezem a sztorit az Uber nem elsősorban a taxist nyírja ki hanem a taxistársaságokat, mert olcsóbban tudja a szolgáltatását, nincs diszpécser, nincs logisztika stb. stb. Akkor mi a gond? Talán az, hogy az Uber-sofőrként nem lehet úgy lehúzni az embereket?
Stickhorse 2016. 01. 18. 21:48 | #59
Egyszerűbben fogalmazva tökmindegy, hogy a sofőr alkalmazottként, vagy vállalkozóként végez feketemunkát, a tevékenysége - amennyire tudom - adóköteles. Lényegtelen, hogy neki, vagy az Ubernek kéne fizetni utána. Vagyishogy annyira mégsem, mert az Uber - vagy a mögötte álló fejlesztő - nem köteles Magyarországon fizetni az adót az alkalmazottjai meg a forgalma után.
Előzmény: Stickhorse (58) -2 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 21:47 | #58
Ha ez ilyen formában működik - fogalmam nincs, életemben nem ubereztem - akkor viszont feketemunkás a sofőr. Töklényegtelen. Az szja törvény főszabálya szerint bevételt képező tevékenységet folytat, tehát - hacsak arról más jogszabály vagy jogszabályi hely máshogy nem rendelkezik - adókötelezettsége keletkezik. Lehet ezt kerülgetni, de a sofőr szempontjából minden bevételt képező tevékenység adóköteles, kivéve persze ha arról más jogszabály máshogy nem rendelkezik. Én az Uber esetében ilyenről - mármint más jogszabályról - még nem hallottam.

Más dolog persze, ha a sofőr az Uber alkalmazottja, és valahol az Uber leadózik utána, de azért annak is kellene valamilyen nyomának lenni. Azért én meglepődnék ha így lenne, de bevallom hősiesen, most rohadtul lusta vagyok utánanézni.
Előzmény: norbertvincze (56) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 21:42 | #57
legalábbis én így tudom
Előzmény: norbertvincze (56) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 21:39 | #56
ubernél nincs készpénzforgalom. Te, mint utas kártyával fizetsz az ubernek, a sofőr meg majd megkapja az utalását az ubertől. Ezért nem is a sofőr dolga a számlázás, amiről egyébként is kapsz valamilyen értesítőt, vagy elektronikus számlát, vagy bármit.
Előzmény: Stickhorse (55) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 21:18 | #55
Egyrészt nem nagyon ad róla számlát, bizonylatot, akármit, így nehezen ellenőrizhető a forgalma. Bejelentett vállalkozóként meg kell határoznia a tevékenységét, ami magával vonja, hogy taxissá válik, tehát garantáltan meg kell felelnie a szabályozásnak.

Nem sajnálom tőle másodállásként a kevés bevételét, de akkor a köcsög hiénázó taxistól se sajnáljuk a pár euro pluszt, amit leszed a külföldi utastól. Vagy éppen tőled meg tőlem, ha seggrészegen elvitetem vele magam a szomszéd utcába.
Előzmény: norbertvincze (53) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 21:09 | #53
és honnan veszed, hogy nem adózza le? Vagy hogy gondolod, miként kapják a fizetést? western unionon keresztül kp-ba veszik fel? vagy minden egyes uber sofőr nyit egy offshore számlát, amire érkezik a pénze?

KATA-s vállalkozóként szaros 50ezer forinttal elintézik a hivatalos "letudnivalókat", és 400 ezerig nyugodt szívvel kereshetnek.

vagy aki esetleg másod állásként uberezik, attól esetleg azt a kevés bevételt sajnálnád, amit egyébként 1000 más vállalkozásban borítékban kapnak az emberek?
Előzmény: Stickhorse (51) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 21:05 | #52
Stickhorse 2016. 01. 18. 20:57 | #51
Aki sofőrként regisztrál és tevékenykedik, az - minden bizonnyal és nagy többségében - rendszeresen, és gyakorlatilag biztos, hogy üzletszerűen végzi a tevékenységet, tehát adóköteles bevétele származik belőle. Abban már nem lennék biztos, hogy milyen formában engedélyköteles a tevékenység, ha egyáltalán az.
Előzmény: norbertvincze (50) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 20:33 | #50
"Az uberezés ettől függetlenül felhasználói oldalról továbbra is törvénysértő" - fejtsd már ezt ki, mert én nagyon nem értem miért lenne az.
Előzmény: Stickhorse (44) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 20:32 | #49
beírsz nekik, lehet holnapra le is fejlesztik :D
Előzmény: bungle (48) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 20:04 | #48
Amúgy az Ubernek is van hátránya, pl. nem is értem miért nem lehet előre rendelni sofőrt (mondjuk rendelnék holnap reggel 8-ra egy fuvart a reptérre).
Előzmény: bungle (43) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:57 | #47
Mindenesetre ilyen forgalomkorlátozásokkal csak maguk alatt vágják a fát (ingyen reklám az Ubernek, őket még jobban megutálják az emberek, a röhejes követelésekről nem is beszélve).
Előzmény: Stickhorse (45) 0 VÁLASZ
Forgi 2016. 01. 18. 19:56 | #46
Valóban, szintén csak a taxisok tehetik meg, hogy nem bejelentett tüntetést tartsanak!!!!
Én meg pár barátom tüntetne a sárgarózsa illata ellen a városközpontban, kb 2 percen belül vízágyúval söpörnének el bennünket.
Most jöhetne a sok lopósautó!!!!!
Taxisok ezt miért tehetik meg!!!!????
Törvénysértő módon tüntetni, nem szabályzott dolog ellen!!!!????

Előzmény: XXavier (29) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 19:45 | #45
Én is azt gondolom egyébként, hogy egyszerűbb lett volna valamilyen formában betagozódni az Uberbe, hiszen az ötlet alapvetően parádés. Az a baj, hogy a torrentezéshez hasonlóan szerintem erősen hozzátartozik egy kemény felhasználói kultusz, valami lázadó rendszeren kívüliség, amit egy kézzel fogható szolgáltatást nyújtó, rossz hírnevű taxitársaságnak sokkal nehezebb leküzdeni, mint mondjuk a torrentezéssel szemben a Netflixnek vagy a Spotify-nak meg az iTunesnak.
Előzmény: bungle (43) -1 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 19:41 | #44
Amit írsz, gyakorlatilag egyértelmű, már az elején tiszta volt, hogy piacféltés áll a szabályozás mögött. Azért volt árverseny, mert rengeteg lett a kis taxis, és kezdett felaprózódni a piac, ez pedig a nagyoknak hátrányos leginkább. Mocsok húzás volt, de gazdaságilag nem példátlan, és tekintve, hogy törvénybe iktatták, nem is törvénytelen. Azt, hogy mennyire etikus, lehetne vitatni, de az más kérdés, a mutyizás (a gazdasági lobbitevékenység egyenesági leszármazottjaként) soha nem az erkölcscsőszök játszótere volt.

Az uberezés ettől függetlenül felhasználói oldalról továbbra is törvénysértő, emellett pedig a taxitársaságok gazdasági érdekeit is sérti, ők meg hülyék lennének nem hangot adni ennek. Az, hogy milyen a taxisok társadalmi megítélése, nem változtat azon, hogy igazuk van-e az Uber felhasználóinak törvénysértő magatartásával kapcsolatban.


Előzmény: bungle (41) -1 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:39 | #43
Ennek ellenére azt gondolom, hogy a személyszállítás (amit a taxisok képviseltek eddig) a világ legtöbb országában iszonyúan elmaradott, rengeteg dolgot átvehetnének az Ubertől. Piacgazdaság van, aki kevésbé rugalmas ár, vagy szolgáltatási minőség terén, az lemarad, a fejlődésnek felesleges az útjába állni, különben visszatérhetnénk a géprombolás idejébe is ezzel az erővel. Lehet tüntetni, de érdemesebb lenne megnézni, mit csinál jobban a másik és lépést tartani a technológiával.
Előzmény: bungle (42) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:33 | #42
Na, szóval ez egy érdekes téma, hogy a hatóság miért nem tud nagyon bekavarni a sofőröknek, ezt én sem értettem. Ezt írja a haverom (bennfentes infók, ezekről se nagyon olvasni sehol):

- tobb soforrel is beszeltem, az uber minden birsagot kifizet helyettuk
- ha egy adoellenor rendel egy kocsit, rogton utana "tiltjak/leminositik" a profiljat, igy egyetlen sofor sem fogja oket felvenni megegyszer
- ha ujra regel, uj kartya is kell gyanitom, mert a kartyaszam alapjan az uber valosinuleg ugyanugy leminositve mutatja a soforok fele

bizonyitsa be az nav, hogy uber belenyul az ertekelo rendszerbe... eselytelen.

meg senkinek nem vettek le a rendszamat...

ha kekeckednek valakivel, csak be kell csorogni az uberkozpontba, es egybol kiszall egy ugyvedekbol/konyvelokbol allo uberkommendo a segitsegedre. komolyan.
Előzmény: bungle (36) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:30 | #41
Én nem általánosítanék ennyire, van a taxisok között is normális, meg maradt hiéna is, a szabályozás nem igazán szűrte ki ezeket. Bár állítólag ezt maguk a taxisok akarták, ez sem igaz ebben a formában... ahogy egy haverom írta (eléggé belemászott a témába és jobban átlátja az egész sztorit, mint a legtöbb újságíró, aki most erről írogat):
"tobb taxi tarsasag erdekes modon tulajdonost cserelt a szabalyozas elott, vagy uj szereplok szalltak be. erdekes modon csak azokba a tarsasagokba, akik dragabban mentek. ezek utan dragitottak. ez egy jo trukk volt, mert az amugy is 220-240 forint korul futo tarsasagokra semmilyen hatassal nem volt, a tobbieket meg kinyirta. ez nem egy taxis szakmai dontes volt, hanem egy hatalmas mutyi...

arrol is ment a pletyka, hogy ezzel iszonyatos sok taxist belekenyszeritettek a berelt autos konstrukcioba, aminek meg az az oka, hogy par ceg keszen allt iszonyatos mennyisegu autot beszallitani taxinak a magyar piacra. szerintetek zengo zoli minek szallt be...

a taxisok tobbsege baromira nem orult, hogy kinyirtak az arversenyt."
Előzmény: Stickhorse (40) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 19:26 | #40
Lásd 37-es komment. A kétségkívül sz@r megfogalmazásom nem változtat azon, hogy azért akármennyire is szemét nép a taxis, abban igazuk van, hogy lényegében feketézéssel veszik el a tisztességes taxisok munkáját is.

Az, hogy a NAV hogyan működik, megintcsak nem változtat azon, hogy mennyire "jogos" a taxis-sztrájk.
Előzmény: bungle (36) -2 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:24 | #39
Előzmény: bungle (36) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:24 | #38
Izé, BKK, nem BKV.
Előzmény: bungle (36) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 19:24 | #37
Tény, szerencsétlen a megfogalmazás, nem az Uber a törvénysértő, hanem a felhasználói. Úgyis érti mindenki, felesleges ezen lovagolni. Más kérdés, hogy ugyanolyan összekacsintós alapon működik, mint a digitális tartalommegosztás (torrentezés stb.), de ahogy alapvetően a lemezkiadók, filmforgalmazók is tök jogosan tiltakoznak ellene, senki nem mondhatja, hogy a taxisok nem félthetik a piacukat. Megint más kérdés, hogy ez kicsit látványosabb.
Előzmény: norbertvincze (34) -2 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:23 | #36
Ja értem, akkor csak elírtad, hogy az Ubernek kell. :)

Igen, a sofőröknek kell. Kinek a feladata ezt ellenőrizni? NAV, BKV. Miért nem teszik a dolgukat?
"A NAV és a BKK is aktívan ellenőrzi a sofőröket, ha szabálytalanságot találnak bírságot osztanak, sőt akár az autó rendszámát is elvehetik."
Miért van akkor még mindig ennyi Uber sofőr az utcán?
Mindjárt leírom, mert ez az újságokban persze nem jelenik meg, csak épp kajálok...
Előzmény: Stickhorse (35) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 19:21 | #35
Az Ubernek nem kell, de a sofőrei gazdasági tevékenységet végeznek, nekik illene.
Előzmény: bungle (33) -2 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 19:15 | #34
miért lenne az?
Előzmény: Stickhorse (30) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 19:14 | #33
Az Ubernek miért is kéne Magyarországon adóznia?
Előzmény: Stickhorse (30) 0 VÁLASZ
XXavier 2016. 01. 18. 19:09 | #32
Tudjuk, tudjuk...
A taxisok meg persze totál korrektek és tisztességesek...
Dózert rájuk, s vége a problémának....
Előzmény: Stickhorse (30) 0 VÁLASZ
XXavier 2016. 01. 18. 19:07 | #31
Taxis és tisztesség??
Aztán csodálkozunk, amikor kelet felől befigyel a lángoscsillag.....
:-)

Előzmény: Forgi (25) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 19:07 | #30
Nem mindegy, hogy spontán-e? Tény, hogy magukat szivatták a szabályozás kierőszakolásával, de ettől függetlenül még az Uber alapvetően törvénysértő, ha másért nem is, adózási szempontból mindenképpen.
Előzmény: XXavier (29) -2 VÁLASZ
XXavier 2016. 01. 18. 19:03 | #29
Iiiiigen....
Spontán tüntetés....
Előre nyomtatott plakátokkal....
Aham....
Apjuk f@szát....
Előzmény: közlegény (28) 0 VÁLASZ
közlegény
közlegény 2016. 01. 18. 18:17 | #28
ugye-ugye mennyivel jobb más kínlódásán nevetni, amíg minket nem érint
Előzmény: Stickhorse (27) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2016. 01. 18. 17:49 | #27
Mindamellett, hogy látok fantáziát az Uberhez hasonló szolgáltatások működésében, azért minden taxisokon poénkodó arcát megnézném, ha hirtelen lefölöznék a piacát az aktuális szabályozások szerint fekete, de barátságos keretek között is minimum szürkezónában tevékenykedő "szolgáltatók".
-2 VÁLASZ
bungle
Forgi 2016. 01. 18. 17:26 | #25
Igazándiból én azt nem értem, hogy miért gondolják a taxisok, hogy Ők felette állnak mindennek!!!???
Naponta vezetek a városban annyit mint egy taxis így tudom miről beszélek. A közlekedésben arrogánsak, törtetők.
Amikor Ők sietnek akkor mindenki kotródjon az útból mert jönnek, amikor ráérnek meg k..vára lesz...ják, hogy te dolgoznál, sietnél. A részükre a kreszben előírt engedményekkel folyamatosan visszaélnek, ha pedig nincs előnyük akkor pofátlanul "csinálnak".
Barátaimtól, ismerőseimtől folyamatosan hallom, hogy milyen lehúzásokkal találkoznak és sajnos nem csak 1-2 esetről van szó hanem szinte rendszeres.
Szóval nekem egy cseppet sem fáj ha meghúzgálják a taxisok bajszát...Lehet tisztességesen kellene dolgozni.


Előzmény: bungle (6) 0 VÁLASZ
sakos 2016. 01. 18. 17:23 | #24
Pontosan. Meg a fuvarszervezőknek (társaságnak) leadandó súlyos pénzek miatt.
Előzmény: 3m3ricus (23) 0 VÁLASZ
3m3ricus 2016. 01. 18. 16:32 | #23
Azért érdekes, hogy nem az idióta szabályozások ellen tüntetnek... Vajon miért nem? Vagy most megint valami mutyi van készülőben?
cintula 2016. 01. 18. 16:22 | #22
HEHE. :)
Mondjuk hozzám beszélnek az Überesek is, illetve próbálnak ébren tartani részegen, amúgy korrekt a rajz :)

Előzmény: bungle (21) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 16:11 | #21
bungle
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 15:42 | #19
:D
Előzmény: tjunior (18) 0 VÁLASZ
tjunior 2016. 01. 18. 15:03 | #18
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 14:04 | #17
nincs itthon bejegyezve az über? vagy miért írod ezt ide?
Előzmény: hawkeye (15) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
hawkeye
hawkeye 2016. 01. 18. 13:33 | #15

Rossz helyen kereskednek a taxisok. Inkább ez ellen kellene tüntetni. És nem csak a taxisoknak!

"

A világ 62 leggazdagabb embere mára akkora vagyonnal rendelkezik mint a Föld lakosságának szegényebbik fele, mintegy 3,5 milliárd ember együttesen, miközben a szupergazdagok még gazdagabbak, a szegények pedig még szegényebbek lettek - állapította meg hétfőn az Oxfam nemzetközi segélyszervezet.

A szakemberek szerint ez a szélsőséges egyenlőtlenség olyan válsággal fenyeget, amely felemészti az elmúlt negyed évszázad minden társadalmi előrelépését, amennyiben nem történik sürgősen változás.

A szerdán kezdődő davosi világgazdasági fórum elé időzített Oxfam-jelentés szerint a globális lakosság leggazdagabb 1 százalékának több vagyona van mint a fennmaradó 99 százaléknak összesen. Mindez azt jelenti, hogy a jóléti szakadék gyorsabban mélyül mint azt bárki feltételezte, s az 1 százalék egy évvel hamarabb utasította maga mögé a 99 százalékot mint azt az Oxfam tavaly jósolta.

A leggazdagabb 62 ember vagyona 2010 óta 44 százalékkal gyarapodott, míg a világ szegényebbik felének jövedelme 41 százalékkal csökkent. A szupergazdagok közül 53 férfi, közel felük az Egyesült Államokból való, 17 Európából, a többiek pedig olyan országokból, mint Kína, Brazília, Mexikó, Japán és Szaúd-Arábia.

"A világ vezetőinek aggodalma a növekvő egyenlőtlenség jelentette válság miatt, mindeddig nem eredményezett konkrét lépéseket - a világ egyre nagyobb egyenlőtlenségekkel szembesül, és ez a trend csak gyorsul"
- írja Winnie Byanima, az Oxfam igazgatója a jelentéshez fűzött nyilatkozatában.
"Nem engedhetjük meg, hogy továbbra is százmilliók éhezzenek, miközben azokat a forrásokat, amelyeket a megsegítésükre lehetne felhasználni, a csúcson lévők elszívják" - teszi hozzá.

A kiváltságosok vagyonából mintegy 7,6 billió dollár offshore adóparadicsomokban csücsül, holott ha megfizetnék az adót a vagyonuk által generált jövedelem után, évente 190 milliárd dollárral több állna a világ kormányainak rendelkezésére - idézi Gabriel Zucmannak, a kaliforniai egyetem adjunktusának becslését.

Ugyanakkor a szabadkereskedelmi egyezmények pont ezt az egyenlőtlen berendezkedést próbálják bebetonozni, amely törekvést viszont a globális földrablások csak tovább erősítenek Az elszegényedő milliárdnyi embertömeg így nemcsak anyagi jövedelem nélkül marad, de óriási élelmezési válsággal is fenyeget ez a trend. Arról nem beszélve, hogy ezt az embertömeget élhetetlen városokba terelik, amely folymat már most is tart.

"A multinacionális vállalatok és a gazdag elitek azonban (...) elutasítják azoknak az adóknak a befizetését, amelyekre a társadalom működtetéséhez szükség van. Az a tény, hogy az élen lévő 201 vállalatból 188 legalább egy adóparadicsomban jelen van, azt mutatja, hogy ideje cselekednünk" - hangsúlyozza Byanima.

Adókötelezettségeik behajtása - fűzi hozzá - létfontosságú lenne, ha a világ vezetői teljesíteni akarják azt az ígéretüket, hogy 2030-ra felszámolják a szegénység szélsőséges formáit, s ez csak az egyike annak a 17 célkitűzésnek, amelyet az ENSZ tavaly szeptemberi fenntartható fejlődési csúcstalálkozóján fogadtak el.

A növekvő egyenlőtlenség mögött meghúzódó legfőbb tendenciák egyike az Oxfam szerint az, hogy a nemzeti jövedelemnek szinte az összes fejlett és fejlődő országban egyre kisebb része kerül a dolgozókhoz, s egyre nő a szakadék a legnagyobb és a legalacsonyabb fizetések között."

tjunior 2016. 01. 18. 13:22 | #14
Most nézem, addig maradnak amíg a telefonszolgáltatók online áruházából el nem tűnik az applikáció :). Igazából azt sem tudják mi ellen tüntetnek, ezzel az erővel a BKV ellen is küzdhetnének.
norbertvincze
norbertvincze 2016. 01. 18. 13:13 | #13
viccesek ezek a taxisok, és nagyon szép reklám az ubernek :D

A taxis engedély megszerzéséhez legalább az érettségi bizonyítványt elkérik?
bungle
bungle 2016. 01. 18. 13:08 | #12
tjunior 2016. 01. 18. 13:03 | #11
Elég vicces ez a "petíció" vagy mi. Elképzelem ahogy összeültek a szellemi vezetők, hogy megfogalmazzák követeléseiket.
Az elején még próbálkoztak kulturált fogalmazással, aztán egyre jöttek elő a sérelmek és elöntötte az agyukat a szar.
(de legalább konstruktívak "oldják meg és kész"). Ez az egész nekem olyan mintha Kovi tüntetni az ingyen pornó ellen, haladni kell a korral kedves hiénák (tisztelet a kivételeknek)
lilaflexninja
lilaflexninja 2016. 01. 18. 12:21 | #10
Szerintem a BKV-nak kéne tüntetni, mert a taxisok elviszik az utasokat.

Egy dolgot tanultam meg apámtól, mégpedig a tudását annak, hogy a taxisok faszkalapok. És ez harmincsok év alatt sem változott meg.

Azért én még azt is betettem volna akövetelések közé, hogy gps nyomkövetőt minden taxiba, aminek adatait a rendőrség nézze le este, és a főváros vonja be egy hétre az engedélyét annak, amelyik adott napon gyorsabban hajtott a megengedettnél. (sávváltásról index nélkül ne is beszéljünk)
izébigyó 2016. 01. 18. 12:09 | #9
Elég jó reklám az Ubernek: http://i.imgur.com/TdBK79w.jpg
Előzmény: bungle (3) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2016. 01. 18. 12:06 | #8
"Az MTI-nek nyilatkozva az egyik demonstráló taxis közölte: addig maradnak, amíg a telefonszolgáltatók online áruházaikból el nem távolítják a Uber applikációját. Arra a felvetésre, hogy ez egy-két órán belül nem feltétlenül teljesül, azt válaszolta, „több napra készültünk”."

Hahhahaaa, biztos eltávolítja pl. az Apple az App Store-ból... reális! ;)
zed911 2016. 01. 18. 11:45 | #7
Tiltsák be a csaló seftelő átbaszós hiéna taxisokat, így nem kell uber és a normálisak meg tudnak dolgozni....
bungle
bungle 2016. 01. 18. 11:36 | #6
http://444.hu/2016/01/18/csodalatosan-idiota-keppel-indul-az-uj-taxisblokad

"Hivatásos sofőr ismeri a város minden pontját."
Akkor a Ferihegy-belváros 20 ezerért az valami pontgyűjtő akció?
:D
+4 VÁLASZ
palinkaman
palinkaman 2016. 01. 18. 11:34 | #5
“Lesz nemulass, ha a postások megtudják, hogy van e-mail.”
bungle
bungle 2016. 01. 18. 11:31 | #4
BZ barátom írta, egyetértek vele: http://i.imgur.com/BJgGSGX.jpg
bungle
bungle 2016. 01. 18. 11:24 | #3
Amúgy az Uberesek mondják, hogy minden Uber ellenes hiszti után drasztikusan megugrik az utasok és sofőrök száma.
Aki eddig nem is hallott az Uberről, most az is megnézi magának...
bungle
bungle 2016. 01. 18. 11:21 | #2
Illegális eszközökkel kell harcolni egy legális cég ellen? Ezzel példát mutatnak?
bungle
bungle 2016. 01. 18. 11:20 | #1
Korábbi bp-i taxistüntetés az Uber miatt: www.ize.hu/comments.php?post_id=30180