Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Bakeszfy 2011. 12. 19. 07:53 | #39
Nos erre pont illik az a mondás, hogy "Az Amerika álom pont azért Amerikai álom mert az ember csak álmában hiszi el"
LittleDeejay 2011. 12. 17. 22:31 | #38
Bocs, hogy csak ilyen későn tudtam válaszolni, de munka is van, sajnos egy ilyen rendszerben élünk :)
És azért is elnézést kell kérnem, hogy nekem kell megmondanom, hogy nincsen Jézuska. Neked van a legnagyobb szakértelmed ezen a területen közülünk, még sincs rálátásod a dolgokra. Ezek amiket írtál mind helytállnak, de vedd észre te kis butus: úgy könnyen eldöntöm, hogy merre menjen a hajó, ha az enyém, és én ülök a kormánynál. Persze, hogy olyan szabályrendszert alkotok, ami nekem kedvez. Ilyen nincs, hogy infláció, meg kamat, és az ezekből következő eladósodás, válság, kurvák, drogdílerek stb. Ezeket gondolom olyan ember, vagy csoport találta ki, akinek ez érdekében állt. És sajnos most minden erre épül. Hihetetlen, hogy ezt képtelen vagy észrevenni.
Avval egyébként, hogy összekuporgattam egy kecó árát, nem menőzni szándékoztam, csak bebizonyítani neked, hogy nem lehetetlen. Vannak nálam sokkal jobban kereső emberek is, ő nekik ez aprópénz...
De eltértem a tárgytól. A lényeg, hogy ha nekem van elegendő erőforrásom, mint ahogy írtad, ahhoz hogy megéljek, ruha kaja stb. nekem bőven elég lenne... A pénz annyira jelentéktelen tényező egy életben, amennyiben elég a megélhetéshez.
Az a szerencse, hogy egyre több olyan felfogású ember lesz mint én, és egyre kevesebb olyan mint te...
Akik annyira ragaszkodnak a pénzhez, költözzenek egy országba, vagy 1 kontinensre, nem bánom, aztán egyék meg azt a sok papírpénzt, vagy fűtsenek be vele... csak engem, meg a hozzám hasonlókat hagyjanak ki belőle. Én boldog vagyok materiális javak nélkül is.
Előzmény: nagydee (29) 0 VÁLASZ
Samu. 2011. 12. 16. 17:17 | #37
Úgy kiemelni 1 mondatot a szövegkörnyezetből, hogy 2 hozzászólással alatta olvasható a teljes és gyakorlatilag választ ad a mérgelődésedre elég balfasz dolog.

Kékfrank - ismét csak faszságon mérgelődsz, hiszen arról volt szó, hogy egy az államok csöcséről leszakadt "pénz" megoldás lehet.. itt a rábaközben működik... nyilván kötni kell valamihez az értékét és hát az euró elég stabil volt ahhoz, hogy ne kelljen aranyhoz.. azon kívül pedig, hogy te vettél 100ezer kékfrankot, meg a marinéni is vett 100ezer kékfrankot már köze nincs hozzá és gyakorlatilag adómentesen adsz/veszel szolgáltatást.. ennyi és nem több! persze mint eddig is, te nem értetted miről beszélünk.
Előzmény: nagydee (34) 0 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 16. 12:47 | #36
A Tőke a kapitalizmus bírálata, nem igazán fogalmaz meg megoldást semmire. Még csak azt sem mondja pl., hogy forradalmat kell csinálni, csak annyit mond, hogy a felvázoltakból következően lesz forradalom.

Marx alapvető nézete egyébként az (szemben kb. mindenki mással), hogy a piac nem szerveződik magától (dinamikus) egyensúlyba. Gyakorlatilag azt állítja, hogy csak kívülről irányított (terv)gazdaság lehet működőképes és stabil. A gond az, hogy ezt már kipróbálták, sőt jelenleg is kipróbálás alatt van (lsd. Szovjetunió, Kína, Kuba stb.) és nem igazán működik. A másik végletet meg még sosem próbálták, sőt a tapasztalatok azt mutatják, hogy a szar jellemzően akkor kerül a ventilátorba, amikor kívülről beleszólnak hozzáértő egyének a dologba.
Előzmény: gabo05 (35) 0 VÁLASZ
gabo05 2011. 12. 16. 11:13 | #35
én azt nem értem, hogy ha egyszer egy Karl Marx nevű emberke az ezer nyolcszázas évek derekán kidolgoz egy közgazdasági elméletet a hitelrendszerek fenntarthatattlanságáról (Tőke) és azt nemzetközileg elfogadják, elismerik és csak azért nem kapja meg érte a Nobel díjat, mert... szóval tudjuk miért, akkor utána miért teszi a gazdasági élet homlokegyenest az ellenkezőjét??? Ez nem olyan, mintha feltalálnám a rák ellenszerét, ami jó és használ, ezt mindenki elismeri, majd kidobják a kukába, hogy kell a f@sznak...

elszomorító, de az is, hogy ha valakinek nincs pénze vmire, akkor nincs és kész, nem veszek plazmatévét minimálbéres fizetéssel és nem indok, hogy jaj, hát ez folyik minenhonnan és manipulálnak....

gbr
nagydee
nagydee 2011. 12. 16. 09:41 | #34
minden hülyeségre, ami kiesik a fejeden lévő lyukon, nem reagálhatok, de legyen...

a kékfrank egy utalvány, ami az euróhoz van kötve. (nem egy államhoz, hanem 17-hez van kötve, köztük görögök, spanyolok, olaszok, éljen) ha fizetsz vele, akkor annyit ér, mintha euró lenne, ha viszont vissza akarod váltani, akkor kevesebbet kapsz vissza. (fent van a honlapon, nem nehéz megtalálni)

gyakorlatilag ugyanazt csinálják, mint a rajfilmbéli, későbbiekben fellógatott figura, csak ők még egy trezort sem mutatnak, ahol a pénzed van, mert egyből egy számlára utaltatják veled. (lsd. belépési nyilatkozat)

tényleg ennyire korlátolt felfogású vagy?

"elég pofátlan dolog így a válság közepén kijelenteni, hogy a bankok teljesen jogosan jártak el azzal, hogy sokkal többet hiteleztek mint amennyi pénzt az emberek betettek"

ennyire sötét vagy?
ilyen alapvető dolgot nem értesz meg?
ha a bank csak annyit hitelezik, mint amennyi pénzt beraktak a népek, akkor sincs benne pénz, mert kiadták hitelre. akkor sem tudod kivenni. sőt, akkor sem tudod kivenni, ha egyáltalán nem hitelezik, mert van fenntartási költsége. nem fogja neked ingyen őrizni.
Előzmény: Samu. (32) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2011. 12. 16. 04:36 | #33
na de uraim: )
Samu. 2011. 12. 16. 01:10 | #32
hagyjad.. még véletlenül se tudnád megmagyarázni neki, hogy a mesterségesen generált infláció és a hihetetlenül alacsonyan tartott kamatok nem egészséges gazdasági folyamatokhoz vezetnek... szerinte a hitel kell, és az infláció szükséges... ezt tanították neki valami zseniális iskolában..

nagydee:
a KÉKFRANKRA miért nem válaszoltál? jaaaaaah, hogy teljesen megcáfoltalak? jaaaaah, hogy másképp is működhet a világ?? elég korlátolt vagy

a pénz nem más, mint egy mindenki által elfogadott adósságpapír amit egymásnak adogatnak az emberek, így fizetnek.. ezzel semmi gond nincs.. viszont amikor teljesítmény=fedezet nincs mögött elég káros tud lenni! elég pofátlan dolog így a válság közepén kijelenteni, hogy a bankok teljesen jogosan jártak el azzal, hogy sokkal többet hiteleztek mint amennyi pénzt az emberek betettek! értem én, hogy ez egy darabig működhet, és működnie is kell, de ezt a mértékű pofátlanságot amit az elmúlt 10-15 évben láttunk nem szabad hagyni! ha ez neked jó, csináld! vegyél fel 1 millió hitelt évi 20 %ra, és tegyél be pénzt 6,4%ra... ha neked ez jó ám legyen! de ne állítsad, hogy ez jó!

példálózol itt egy linkkel, el is hiszem, hogy tetszik! ugyan olyan fogalmatlan hülye vagy, aki csak dumál a linkben említett sokatérő közgáz tanfolyamokról de még ő se olvasott el egyetlen kapcsolódó tankönyvet, vagy véletlenül se gondolkodott el igazán azon, hogy bank és az állam elnyomása micsoda maróan hat az emberek életébe!

Vegyél fel hitelet, mert másképp úgyse jutsz előre! hajrá faszfej

Előzmény: Tooni (31) 0 VÁLASZ
Tooni 2011. 12. 15. 22:00 | #31
Akkor miért ajánl a bank 2 milliót és kér vissza hét éven át 4,5-t, ha az infláció kamatával számolva (mondjuk legyen durván 6%) az 3 millába jön ki? Szóval havi 17.000 ft-ot kér pluszba. Durván.
Előzmény: nagydee (29) 0 VÁLASZ
Beetom 2011. 12. 15. 21:53 | #30
Ez egy régi legenda a pénznyomda FED -ről.
Más országokban aztán tényleg maximálisan állami a nemzeti bank, mégis adóságválság van.

És ha annyi volna az egész, hogy bekapcsoják a nyomdagépet, akkor hogy az izében van az, hogy az USA az éves GDP -je 100 % -káig el van adósodva Kína, az arab világ és Japán felé?
Hogy van az, hogy az infláció nem számottevő?
És ha az infláció az ördög műve, akkor a defláció biztos isteni áldás volna. Ehhez képest megöli a gazdaságot, hiszen nem érdemes semmibe fektetni, semmi hozzáadott értéket termelni, hiszen úgyis "értékesedik" a pénz magától.

Az olasz városállamokban kevés Rotschild élt, mégis ott lett feltatlálva a bank és mégis túlköltekezett az állam.


nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 21:44 | #29
"Annyi kell amennyi a megélhetéshez kell, és kész."

miután már van hol aludnod...

"Én sem értem, hogy miért kell a nyomtatott pénzre kamatot fizetni."

nem kell. inflálódik, ami egészen más tészta. arra pedig szükség van. egyszerűen, bár talán kissé pongyolán. a pénz egy egyetemes cserealap. (ahogy ez a videóban is benne van) ha neked pl. van egy láda almád és kell egy balta, akkor nem kell olyan embert keresned, akinek baltája van és alma kell neki, hanem pénzre cserélheted az almát és azt elcserélheted baltára. csakhogy az almának és baltának is van egy nagy hátránya a pénzhez képest. mindkettővel kezdeni kell valamit záros határidőn belül. ha nem csinálsz vele valamit, akkor az alma megrohad, a baltát megeszi a rozsda, azaz értéktelenné válik, de legalábbis veszít belőle. a pénz ezzel szemben (főleg az aranypénz, de a bankók is elég strapabíróak) semmi ilyet nem csinál alapállapotában. simán be lehet varrni a párnába és ülni rajta. csakhogy ettől csökkenni kezd a forgalomban lévő pénz mennyisége, azaz az emberek nem tudnak vásárolni, mert nincs pénz. állambácsi (király, császár, tökmindegy) kénytelen több pénzt forgalomba hozni. csakhogy az alvó pénz ott van valahol és ha felébred, akkor meg hirtelen megnő a pénz mennyisége, ami meg drágulást okoz. nagy totálban a dolog iszonyatos árrángásokat okozna, teljesen kiszámíthatatlanná téve a kereskedelmet. ezért inkább bevezették az inflációt, ami semmi más, mint a pénz rohadása. hogy az emberek ne akarjanak rajta ülni, hanem költsék el. (technikailag az is elköltés, ha beteszed a bankba, mert akkor a bank kiadja hitelbe, azaz forgatja, nem pedig ül rajta) és ebből már az is érthető, hogy miért nem kell és nem is szabad, hogy annyi pénz mindig legyen a bankban, mint amennyi pénzt a betétesek beadtak.

"És azt sem, hogyha van elég pénz a világon, hogy mindenkinek legyen annyi, hogy meg tudjon élni, akkor minek kell???"

nem tudom, mivel kerestél egy év alatt egy lakásra valót és nem is rám tartozik. de ha csak annyit kaptál volna cserébe, amennyi a megélhetéshez kell (plusz szállás, ruha stb.), akkor csináltad volna azt a munkát valami más helyett, ami sokkal kényelmesebb, egyszerűbb és megkapod érte ugyanazt? egyébként mivel honorálják a nehezebb/fontosabb/veszélyesebb/stb. munkát? egyel több sütivel az étkezdében? és aki nem szereti a sütit?
Előzmény: LittleDeejay (28) 0 VÁLASZ
LittleDeejay 2011. 12. 15. 19:10 | #28
Nem kritika akar lenni, de nincs szükségünk hitelre. Ahogy már előttem is megírták ránk kényszerítenek mindent, amire igazából nincs is szükségünk. A legtöbb ember meg bedől neki. Pedig mióta szerszámként használtuk az első botot azóta megvoltunk ezen technikai és egyéb luxuscikkek nélkül. Most nem azt mondom, hogy mindenki éljen nomád életmódot, csak addig kell nyújtózkodni, ameddig a takaród ér.
A lakás kérdésedre csak annyit, hogy nekem 1 év alatt sikerült összeszednem az árát, hitel nélkül. A szüleim se se tettek alám semmit... Persze nem mindenkinek lehet ekkora szerencséje mint nekem, ezt is tudom.

Remélem lassan ti és mindenki tisztában lesz avval, hogy a pénz abszolút nem számít semmit.Annyi kell amennyi a megélhetéshez kell, és kész. Azoknak kell segíteni, akinek ezek a minimális anyagi források nem állnak a rendelkezésükre. Sajnos egy olyan világban élünk, ahol az adja a társadalmi rangot, és befolyást, hogy kinek mennyi van a zsebében, bankszámláján, megtakarításokban stb. és egyáltalán nem számít, hogy milyen ember. Elég szomorú, én ezen változtatnék először. A legtöbb ilyen ember a társadalmi életben egy nagy nulla, csak érdekből barátkoznak velük, vagy éppen egymással. De ezt belül szerintem ők is tudják, meg is érdemlik :)

De avval, hogy valami nincs rendben a mai világgal gondolom előtted is tiszta. Összeesküvés elmélet ide vagy oda, sok mindenben igazuk van ezeknek a filmeknek. Én sem értem, hogy miért kell a nyomtatott pénzre kamatot fizetni. És azt sem, hogyha van elég pénz a világon, hogy mindenkinek legyen annyi, hogy meg tudjon élni, akkor minek kell???
Előzmény: nagydee (23) 0 VÁLASZ
Tooni 2011. 12. 15. 17:17 | #27
Magadra vetted...
Előzmény: Kismonyika (26) +1 VÁLASZ
Kismonyika 2011. 12. 15. 17:14 | #26
khm....
Okostojás, akinek a szülei mindent a segge alá toltak...
16 évesen jöttem el otthonról, a szüleim full alkoholisták. Van szakmám, de gyári alkalmazottként dolgozom. Van egy albérletem, meg egy kis autónk. Haladunk, de lassan. Úgyhogy pont nekem ne mondja meg senki milyen nehéz egyedül talpon lenni!

Amúgy mindig felidegesítem magam az ilyen témán...inkább hagyjuk...
Előzmény: nagydee (23) 0 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 16:58 | #25
én személy szerint sok mindenre alapozok, nem csak egyetlen forrásra.

az eredeti problémáról mi a véleményed? #11 #13
Előzmény: norbertvincze (24) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2011. 12. 15. 16:48 | #24
nagydee, ezt te sem gondolod komolyan: ) még a hivatalos tudományos nézeteket is ferdítik, akkor hogy tudnál alapozni a wikipédiára?

"I think there is a general view among a lot of people that it has no errors, like, 'I read it in Britannica, it must be true.'

genaral view, must be true... ezek mind entellektuel szemléletek
Előzmény: nagydee (22) 0 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 16:46 | #23
"Szóval szerinted az teljesen normális, hogy hitelből tudsz csak előre jutni?"

igen, az. mindig is az volt, már akkor is, amikor még nem is ismerték a szót. akkor a szülők adták össze a pénzt, javakat a gyereknek, hogy elindulhasson az életbe, fizették az iskoláit, mindezt azért, hogy majd idős korukban gondoskodjon róluk.
tetszik nem tetszik, ez is hitel.

szembe kell nézni azzal, hogy egy normális életszínvonalhoz kell egy fél élet munkája. két lehetőséged van. vagy fél életeden keresztül hajléktalanként tengődsz, szart eszel és sosem pihensz (kérdés, tudsz-e ilyen körülmények között normálisan termelni, meg egyáltalán megéled-e a másik felét), vagy keresel valakit, aki elhiszi neked, hogy ezt fél élet alatt össze tudod hozni és ad kölcsönt. nem feltétlenül pénzt, pl. a szolgálati lakás is egy ilyen jellegű dolog.

egyébként egy szóval sem mondtam, hogy a hitel jó dolog, csak baromira idegesít, hogy minden ilyen témánál felbukkan egy adag okostojás, akinek vagy a segge alá toltak a szülei mindent, vagy még mindig a szülőkkel él és kifejti, hogy ő márpedig nem vesz fel hitelt, hanem összespórolja... (akinek nem inge ne vegye magára)
Előzmény: Kismonyika (17) 0 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 16:20 | #22
próbáld ki. lássuk mennyi idő alatt állítják vissza a jó állapotot...

egyébként: http://news.cnet.com/2100-1038_3-5997332.html
Előzmény: Samu. (15) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2011. 12. 15. 15:56 | #21
ne aggódj matyi, kezdetnek jó ez. Majd ráharapsz a fonal végére és akkor átláthatóbb lesz a dolog. Csak fogj egy pár könyvet a kezedbe és menni fog az: )
Előzmény: matyi91 (19) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2011. 12. 15. 15:54 | #20
a hitellel önmagában nincs gond. A probléma ott van, hogy az a társadalmi rendszer amire azt ráerőltetik nem tud gazdálkodni vele. Illetve az állandóan sulykolt agymosó téves szemléletek, miszerint, te csak azzal tudsz gazdálkodni,túlélni, olyan szinten befolyásolják az emberi látásmódot, hogy önkéntelenül hozzá nyúlnak, ha szükséges, ha nem.

Én még mindig azt mondom:
Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér. Jobb az, ha független vagy az intézményektől és nem kell szoronganod a mások által rád erőltetett feltételei miatt.
matyi91 2011. 12. 15. 15:46 | #19
Not even G O D , ez mekkora volt :D
amúgy rohadt jó videó szerintem is, de sajnos nem tudom eldönteni mennyire lehet
igaz, túl fiatal vagyok hozzá meg nem is ilyesmit tanulok, de elég durva dolgokat mond.
norbertvincze
norbertvincze 2011. 12. 15. 15:42 | #18
Samunak igaza van, nem kell elhinni mindent. A mai világba tudásanyag nem jön át 100%-san, mert az emberi ego bizonyos szinten befolyásolja azt. Ki kell szűrni a valós üzenetét, lényegét a tartalomnak.
Nem elhinni kell a dolgokat, hanem megtapasztalni, utána járni, és logikával átlátni annak valós tartalmát. Aki minden jött-ment információt elfogad, az magas szinten manipulálva van, az adott információ által. Eltekintve attól, hogy annak mennyi értelmi mondanivalója van.


A wikipédia nem mérvadó. Hiába szerkeszti 10.000 ember. Attól még lehet hibás forrás.
Kismonyika 2011. 12. 15. 15:04 | #17
"ne vegyen fel hitelt? rendben. meséld már el nekem, hogy mennyi idő alatt spórolsz össze egy lakást kizárólag önerőből?"
Szóval szerinted az teljesen normális, hogy hitelből tudsz csak előre jutni?

Adót fizetni nyilván kell, az már más kérdés, hogy mire fordítják, a tényleges céljuk helyett...
Előzmény: nagydee (12) 0 VÁLASZ
Samu. 2011. 12. 15. 15:03 | #16
http://www.kekfrank.hu/

szerintem ez független! szerintem kezdj el csendben maradni
Előzmény: nagydee (12) 0 VÁLASZ
Samu. 2011. 12. 15. 15:00 | #15
a wikipédia senki és mindenki által kontrollált "enciklopédia", amibe ha regisztrálok bármikor bármit beletrollkodhatok, átírhatom a pirosat kékre és máris hibás.. ha ez neked hiteles ám legyen, csak ne hangoztasd mert kiröhögnek!
Előzmény: nagydee (13) 0 VÁLASZ
Samu. 2011. 12. 15. 14:58 | #14
ezért tartják sokan elképzelhetőnek a jövőben, hogy hatalmas városállamok lesznek a mostani rendszer helyett.. személy szerint sok előnyét látom, de biztosan van szépszámmal hátránya is.
én amit előnyként, pozitívumként látok:
egy város sokkal átláthatóbban tud működni mint egy ország. nem 1000 emberen keresztül van egy folyamat felügyelve, hanem pl mint egy nagyobb gyáregységben.. ezzel a városlakók által befizetett adó sokkal hatékonyabban lenne felhasználva, ergo nem kellene annyit fizetni. a társadalomnál maradt többletpénz mindenképpen fogyasztásnövekedéshez vezet (egy darabig) amit újabb iparegységekkel, vállalkozásokkal lehet kielégíteni.
ami szintén fontos lenne, hogy egy ilyen városállam felelős vezetősége szigorú születésszabályozást vezetne be így nem lenne fenntarthatatlan a rendszer.

persze itt felvetődhetnek olyan kérdések, mint "ki fogja kiépíteni/karban tartani) az államok közti infrastruktúrát?" és hasonlók.. a komolyabb problémát valószínűleg a könnyebben kialakuló túláradó patriotizmus okozhatna, amivel eljutnánk a városok közti mindennapos háborúkhoz, amivel a városok csoportokba tömörülnének a nagyobb gazdasági és hadászati előnyöket nézve, így újból kialakulnának a mai viszonyok..

ördögi kör ez, 7 milliárd fővel pedig szinte megoldhatatlan probléma
Előzmény: kiisb (10) 0 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 14:50 | #13
tehát a néhány 10.000 ember által szerkesztett wikipedia hiteltelenebb, mint egy ember lázálma, főleg, hogy tele van alapvető baromságokkal.

értem én...
Előzmény: Samu. (11) 0 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 14:46 | #12
ezt a rengeteg hülyeséget ti tényleg komolyan gondoljátok?

ne vegyen fel hitelt? rendben. meséld már el nekem, hogy mennyi idő alatt spórolsz össze egy lakást kizárólag önerőből? nem a szüleid által a segged alá tolva, hanem abból, amit te megtermelsz, úgy, hogy közben magadat is eltartod. baromi kíváncsi vagyok...
ne fizessen adót? rendben. helyette védelmi pénz a helyi maffiának, hogy téged ne raboljanak ki, meg havonta fix összeg a helyi magán tűzoltóságnak, hogy kijöjjön, ha esetleg égne valami (persze az oltás pénzbe kerül, a havi fix csak arra szolgál, hogy egyáltalán legyen kinek kijönnie), meg fix összeg a helyi magán utcaseprő cégnek, hogy ne bokáig szemétben gázolj az utcán, meg meg meg... gondolkozni szoktatok-e?

"államitól független pénz használata, ami az adómentes cserekereskedelmen alapul"

na ez az, ahol végképp elástad magad. ekkora hülyeséghez már komoly erőfeszítés kell.
idehaza helyi pénzek vannak, amik rohadtul nem függetlenek az államitól. Argentínában meg államcsőd volt...
Előzmény: kiisb (10) 0 VÁLASZ
Samu. 2011. 12. 15. 14:40 | #11
ezzel mit akartál mondani? azt, hogy egy HITELES FORRÁSKÉNT WIKIPÉDIÁVAL (lol) PÉLDÁLÓZÓ istenfélő (amint semmi se változtathat, ő maga írta) bullshitnek tartja a zeitgeist 3. fejezetét? És ez miben változtat annak valóságtartamán?

nem azt mondom, hogy minden mondat igaz amit elmond, de nagy része bemutatja jelenlegi világunk problémájának forrását.. lehet rajta ércelődni, van benne nem egy elég elképesztő gondolat, de úgy gondolom ahogy gyerekkorodba is minden mesének volt tanulsága amit neked kellett leszűrni a sok felesleges adat közül. próbáld meg te is!
Előzmény: nagydee (7) 0 VÁLASZ
kiisb 2011. 12. 15. 14:26 | #10
Szóval, ennyi lenne a megoldás? Senki se vegyen fel hitelt, és akkor a bankok éhen halnak? Én valami radikálisabbra és gyorsabb megoldásra számítottam. Például, senki se vegyen fel hitelt ÉS senki se fizessen adót! Na, ettől már megrogynának. A végső döfés pedig az a megoldás lenne, amit egy argentin példán láttam, és úgy tudom, már több kistérség hazánkban is bevezetett: az államitól független pénz használata, ami az adómentes cserekereskedelmen alapul.
Előzmény: Kismonyika (9) 0 VÁLASZ
Kismonyika 2011. 12. 15. 13:28 | #9
Van egy mondás..
A hülyékkel ne vitatkozz úgysem értik, az ellenségeidet meg nem érdekli.

Szerintem az, hogy hitelbe kényszerítik az embereket, manipulálják őket, ( minél drágább holmid van, annál jobban elfogad a társadalom ), az nem helyes, sőt egyenesen szemét dolog. Igen profit az szükséges, de nem a végnélküli mohóság, és minél jobban kizsákmányolás teszi élhetővé a világot!
De sajnos teljesen mindegy, hogy ide linkelsz valamit, és megnyugtatod a lelkedet, mert ez úgyis ki fog derülni, nem is olyan sokára, hogy kinek volt igaza. Melyik a jobb világ, ahol fizeted a hiteled négy évig, vagy tovább csak mert nagyobb autóra vágytál, vagy a kisebb autó, de a lelki nyugalom, hogy nem tartozol senkinek?
Tooni 2011. 12. 15. 12:58 | #8
Aki nem értene magyarul, annak itt van egy részletekbe menő elemzés angolul:
http://conspiracies.skepticproject.com/articles/zeitgeist-addendum/part-one/
Az összes elkövetett bakijukról, környezetéből kiragadott idézetekről és azokról az ostobaságokról amiket a pénzügyi rendszer működéséről állítottak a filmben.
A bonyolultabb mindig a "hiteltelenebb".
Előzmény: nagydee (7) 0 VÁLASZ
nagydee
Kismonyika 2011. 12. 15. 12:48 | #6
Így van! Türelem rózsát terem! Nehogy már még te adjál nekik két milliót, hogy vehess egy autót!
Előzmény: Dmckayals (5) 0 VÁLASZ
Dmckayals 2011. 12. 15. 12:43 | #5
én is kapta egy levelet a bankomtól, hogy a számlavezetési adataim alapján adnának nekem 2 milliót 7 évre... igaz, hogy az alatt 4,5-et fizetnék vissza... meg különben is... minek az a két milla... majd szépen összespórolom az autóravalót meg a többit. Addig meg járok busszal. ;)
Előzmény: Kismonyika (4) +1 VÁLASZ
Kismonyika 2011. 12. 15. 12:20 | #4
Hát igen, sajnos esélyünk sincs...vagyis....
Talán akkor lenne esélyünk, ha nem vennének fel hitelt az emberek. Ahhoz viszont az egész világ összefogására lenne szükség. Viszont amíg agymosással az van belegépelve kisgyerek koruk óta az emberekbe, hogy a plazma tévé nagyon jó, és hogy igaz, hogy már van neked, de van annál százszor nagyobb és az még jobb...Ezért vegyél fel hitelt, hogy ilyen-olyan autód legyen, minél drágább kávéskészleted, mert ha a szomszéd átjön lássa már, hogy neked milyen jó. Addig sajnos eláshatjuk magunkat. Én is szorult helyzetben vagyok, lassan a lakást alig tudom kifizetni, de előbb leszek utcai harcos, vagy koldus, minthogy hitelt vegyek fel! Mert harcolni kell ellene, és csak úgy lehet, ha kimaradsz a körforgásból. Szerintem...
Előzmény: NSZ (3) 0 VÁLASZ
NSZ 2011. 12. 15. 11:50 | #3
Tudom ajánlani ezt a 2 filmet ! Nagyon elgondolkodtató. Ugyanerről a "meséről" szól , csak tényekkel is alátámasztja ! Mire a végére értem arra a következtetésre jutottam , hogy esélyünk sincs . . .
http://www.youtube.com/watch?v=XF2IKjLnNXA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=FZ0P87w5TIg&feature=related
+1 VÁLASZ
Soretal 2011. 12. 15. 11:35 | #2
Mi nah, persze? Ez tényleg így működik, elég ha utánnanézel a FED-nek, igaz a története amit ebben a rajzfilmben is mondtak, meg a banki rendszer felépítése is pontosan van szemléltetve.
+3 VÁLASZ
nagydee
nagydee 2011. 12. 15. 11:02 | #1
jah, persze...
-1 VÁLASZ