Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
zotyabá 2010. 03. 08. 20:47 | #48
Ezt nem értem, /a kézről ítélve/ egy néger kínál a sárgáknak, vagy kistücsköknek óvszert?
Norci 2010. 03. 08. 18:32 | #47
Sajnos nem. Bár használnának ők is ilyesmit, bárcsak...:P
Előzmény: bismarck33 (22) 0 VÁLASZ
themasterhealer 2010. 03. 08. 15:47 | #46
Nem csak gyerekekenek. egy pár felnőtnek is jól jön :))))))
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2010. 03. 08. 13:30 | #45
Óvszer ??? Brómos-teát az összesnek...
Csabusa 2010. 03. 08. 11:32 | #44
te jó isten, 12 évesen szexel...
most hogy csináltak kotont is, talán majd többen fogják azt gondolni tizenévesen, hogy ideje elkezdeni
szerintem a terhességek ellen nem külön óvszert kellett volna gyártani
hanem elmondani hogy még ráérnek, vagy hogy legalább használjanak gumit
Nas
Nas 2010. 03. 08. 00:25 | #43
Nem is azt mondom, hogy ha kell, ha nem, ha érdekli a gyereket, ha nem ezzel kell tömni a fejét kiskora óta. De ha kérdez, el kell neki magyarázni a dolgokat, ha másért nem is (hiszen jól-rosszul úgyis megtudhatja később, máshonnan...bár ez szerintem nem jó szülői hozzáállás...), hát legalább azért, hogy érezze, ilyen kérdésekkel is nyugodtan fordulhat a szülőjéhez.

Azért az a tény kicsit cáfolja a szülői felvilágosítás szükségtelenségét támogató elméleteteket, hogy a nem tervezett (és általában abortusszal végződő) terhességek 70-80 %-a még mindig fiatal (<18 év) korban fordul elő...

Szerintem épp azért szükséges a szülő jelenléte a szexuális felvilágosítás kérdésében (is), mert a gyerekre erről a témáról (is) rengeteg (sokszor helytelen vagy hamis, illetve egymásnak ellentmondó) információ zúdul, és egy tizenéves nem feltétlenül tudja magától eldönteni, hogy melyiknek érdemes hinnie, mit érdemes követnie, mi az, amit később megbánhat (akkor is, ha amúgy mindenhol azt látja, hogy az a "jó").
Persze ilyenkor lehet azt mondani, hogy hagyod a gyereket, hogy magától jöjjön rá, de szerintem ez nem az a része az életnek, ahol szülőkén ezt lehetne tenni, mert ha véletlenül rossz döntést hoz, vagy túl későn jön rá, hogy mi lett volna a jó, akkor lehet, hogy addigra már szerez jó pár, nehezen vagy egyáltalán nem gyógyuló testi-lelki sérülést is, ami lehet, hogy egy egyszerű beszélgetéssel megelőzhető lett volna... (Itt szintén nem arra gondolok, hogy minden lépését ellenőrizni kell, hanem arra, hogy meg kell neki adni azt a tudást, "útravalót" (és ezt nem a véletlenre meg a haverjaira bízni), ami ahhoz kell, hogy egyáltalán mérlegelni tudjon dolgokat, és utána saját döntéseket tudjon hozni, ne csak jobb híján sodródjon az árral...)

Amúgy a mi gyerekkorunkat szerintem ne hasonlítsuk a mostani gyerekekéhez. Teljesen más típusú, mibenlétű, közegű volt az információáramlás akkor...
Előzmény: Tóth József (37) 0 VÁLASZ
profchaos 2010. 03. 07. 22:16 | #42
ez mennyire gáz már...
közlegény
közlegény 2010. 03. 07. 22:03 | #41
Nem is kell, majd osztogatják jól az ovisoknak Happy Mealhez :)
Előzmény: tndrkrlylny (11) 0 VÁLASZ
te.sas! 2010. 03. 07. 21:57 | #40
de ez meg pont azon múlik, hogy milyen a szülő és a gyerek kapcsolata. Ha jó, akkor ez nem okozhat gondot.
Ha kényelmetlenül érzi magát, "szabadulni" akar, annak meg pont az az oka hogy nem beszélnek meg soha semmit. Szóval a dolog itt kezdődik szerintem.
Előzmény: clownessa (38) 0 VÁLASZ
stero 2010. 03. 07. 21:17 | #39
Tökre így van =)
Előzmény: clownessa (38) 0 VÁLASZ
clownessa 2010. 03. 07. 19:32 | #38
Nem állítottam, hogy minden szülő ilyen lenne. És természetesen ez oda-vissza dolog. Hiába kezdek én a nemi életről csevegni a gyereknek, ha ő kellemetlenül érzi magát, és úgy csinál, mintha figyelne, csakhogy hamarabb szabaduljon.
Előzmény: Tóth József (35) 0 VÁLASZ
Tóth József 2010. 03. 07. 19:30 | #37
Neked is az előző hozzászólásomat tudom ajánlani. És egy viccet.
A szülő azt mondja a gyermekének, mikor elérkezettnek látja az időt:
-Kislányom. Beszélnünk kellene a szexről. Mire a lány:
- Mi érdekel Anyu?
Előzmény: Nas (27) 0 VÁLASZ
clownessa 2010. 03. 07. 19:30 | #36
Mondasz valamit! Osztom a véleményed, bár ez nem derült ki az eddigi kommentjeimből. Végül is, se velem, se a testvéremmel nem beszélgettek el a szüleink, mégsem lettem vérmes kurva, tesóm meg hímringyó vagy skalpvadász :D
Mégis, ha bármilyen kérdésünk lett volna a témával kapcsolatban, akkor nyugodt szívvel fordulhattunk volna az ősökhöz.
Tulajdonképpen az a fontos, hogy kialakuljon egyfajta kölcsönös bizalom, egy normális, egészséges szülő-gyerek kapcsolat, ahol nincs meg az a kötelező családi "cunciskodás", hogy mindent tudnunk kell a másikról, vagy az ellenkezője, ahol magasról teszünk a kölökre. Az emberek hajlamosak túlzásba esni.

Előzmény: tool (32) 0 VÁLASZ
Tóth József 2010. 03. 07. 19:26 | #35
Nagyon könnyű megítélni az "öregeket". Én nem vagyok prüd, bigott meg annyira sem, mégis nagyon nehéz volt elkezdeni. Akkor már könnyebb, ha vevő a gyerek, és vannak kérdései.
Előzmény: clownessa (24) 0 VÁLASZ
Tóth József 2010. 03. 07. 19:22 | #34
Hm. Mint gyakorló szülő, ezt megcáfolnám. Igaz, már nincs jelentősége, mert a gyerekeim, már nem gyerekek. De a következményekről sokkal könnyebb volt beszélni, mint arról, hogy " mit hova kell dugni" . :)))
Előzmény: Erunder (19) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2010. 03. 07. 18:58 | #33
Hmmm tool, bennem volt ez a gondolat, csak nem tudtam, hogyan fogalmazzam meg befogadhatóan, neked sikerült. A "kötelező" szülői felvilágosítással én sem értek egyet, valahogy én sem éreztem soha szükségét, mégsem érzem úgy, hogy a "hiánya" miatt rossz útra tévedtem volna. Egy normális alap értékrend szerintem is kialakít egy megfelelő "szociális kultúrát" ami alapján a mai önfelvilágosítási lehetőségek mellett nem szükséges szülői közbenjárás ahhoz, hogy valakinek normális szexuális élete alakuljon ki. Húde megmondtam...:)
Előzmény: tool (32) 0 VÁLASZ
tool 2010. 03. 07. 18:24 | #32
nem tudom Ti hogy vagytok vele, de engem pl nem világosítottak fel a szüleim szexuális téren. nem is emlékszem, hogy beszélgettem volna erről velük, valahogy úgy érzem nem tartozik rájuk. viszont arra sem emlékszem, hogy nem tudtam volna mi az a fütyi meg nuni. oviban megmutogattuk egymásnak, aztán meg kis barátoktól meg képekből, filmekből kiderültek a dolgok. egyszer csak elkezdett érdekelni a szexualitás és gyorsan megtudtam mit csinálnak a bácsik a nénikkel, és ha magamhoz nyúlok az jó.
úgy érzem kiegyensúlyozott a szexuális életem, kisebb nagyobb akadályok persze voltak/vannak/lesznek, de hát kinél nem.

ezzel csak azt akarom mondani, hogy sok családban nem szokás erről a témáról beszélgetni, de nem azért mert prűdek a szülők, csak valahogy nem. nekem halálosan ciki lett volna kiskoromban, persze ehhez hozzájárul, hogy gondolkodásilag aránylag önálló voltam, és nem kértem ki mindenben a véleményüket. ha valamire sok ideig nem jöttem rá, hozzájuk fordultam. persze tudom, ha kellett volna, lehetett volna és más téren biztos volt is ilyen alkalom, de ez a dolog engem valahogy megtalált. úgy gondolom ha helyes értékrendet adnak át a kölöknek a szülők, a többi dolog beleilleszthető a kapott sablonba, de a mindent beszéljünk meg-nek én személy szerint nem vagyok a híve. ha akar jöhet, ha akar titkolózhat, csak tudja mikor melyiket kell.
Nas
Nas 2010. 03. 07. 17:05 | #31
Az a gond, hogy sok családban nem őszinték és nyíltak egymással a családtagok, nincs meg köztük a kölcsönös bizalom. Enélkül pedig nehezen lehet ilyen témákról beszélni, pláne, ha a szülők is prűd nevelést kaptak, és fogalmuk sincs, hogyan kéne egy ilyen témát felvezetni a gyereknek, mert igazából még maguk sem tették helyre. Ahol a szülő-gyerek kapcsolat eleve sérült vagy hiányos, ott a gyerek sem fog kérdezni, a szülőhöz fordulni a problémáival, hanem megpróbálja jól-rosszul, de önmagától megoldani.
Előzmény: l3azsi (30) 0 VÁLASZ
l3azsi 2010. 03. 07. 16:59 | #30
Én meg azt nem értem, hogy miért kell az egész témát ennyire misztifikálni. Úgyértem, a szülőknek mi az oka rá, hogy ne merjék a gyereküket már egész kicsi koruktól úgy nevelni, hogy tudja, miről szól az egész szex téma, és tudja azt is, hogy hogyan kezelje, és hogy mikor jön el az ideje. Egy 5 éves gyerek is megérti nagyjából a dolgot, ha tisztán, gólya, meg szemérmeskedés nélkül elmondják neki, és még cikinek sem érzi, hogyha a szülők is nyitottan kezelik, hiszen miért is érezné. Például az ember jobb esetben, jobb szülőkkel 16-17 éves koráig alkoholt nem igen iszik, ez is egy olyan dolog, amit a gyerek szemszögéből "csak a nagyok csinálnak", mégse pironkodunk, ha a gyerek megkérdezi, hogy mit iszunk, amikor épp tegyükfel sörözünk. Ha nem csinálnánk mesterségesen egy titkolni való, pironkodós dolgot a gyerekek szemében a szexről, talán később nyíltabban beszélnének róla velünk, és talán könnyebben vennék le azt a bizonyos dobozt a boltban...
Nas
Nas 2010. 03. 07. 16:59 | #29
Én pszichológiai alkalmassági vizsgálatot tennék kötelezővé...persze ez soha nem fog megvalósulni, mert a gyerekvállaláshoz mindenkinek joga van, ugye (csak az azzal kapcsolatos kötelességekről hajlamosak néhányan megfeledkezni...), meg ez a halálbüntetéshez hasonlóan alkalmat adhatna visszaélésekre. Azt viszont be lehetne vezetni, hogy aki egyszer már vállalt gyereket, de csődöt mondott mint szülő) pl. állami gondozásba kellett venni a gyerekét veszélyeztetettség miatt), azt eltilthassák a további gyermekvállalástól.
Előzmény: clownessa (28) 0 VÁLASZ
clownessa 2010. 03. 07. 16:45 | #28
Igazad van. De az emberek többsége már nagyobb problémák - mint a későbbi szexuális felvilágosítás - ellenére is hoztak már olyan döntést, hogy gyereket vállalnak. (Például miből fogom felnevelni, urambocsá tisztességesen kitaníttatni?)
Én a magam részéről úgy gondolom, ha ahhoz vizsgákat kell letenni, hogy valaki kocsit vezethessen, akkor a szülővé váláshoz is kötelezővé tennék egy tanfolyamot.

Előzmény: Nas (27) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 03. 07. 16:25 | #27
Az ilyen szülő ne vállaljon gyereket... A felvilágosítás elsősorban a szülő dolga, mert normális esetben is ő az, akihez a gyereknek tudnia kell fordulni a testi-lelki problémáival. A szex iránt is nagyon hamar elkezdenek érdeklődni a gyerekek, és sok szülő megijed attól, hogy mondjuk egy óvodásnak magyarázzon a témáról...talán nem is tudja, hogy hogyan kezdjen neki, mit mondjon el belőle, ezért inkább tereli a témát, kamuzik, vagy nem is mond semmit. Sokszor sajnos a szülők sincsenek tisztában a válaszokkal... Később meg már látva a hezitálásukat nem őket fogja kérdezni a gyerek, hanem megpróbálja összerakni a társaitól hallott infókat. Pedig bármelyik életkorban lehet (és ha kérdezi, kell is) erről a témáról beszélni - ferdítések és mellébeszélés nélkül - egy gyereknek. Meg lehet fogalmazni bármit úgy is, hogy megértse egy gyerek is, és ne okozzon törést a lelkében (ha ez elmarad, később fog bekövetkezni épp emiatt a törés).

Sajnos a pedagógusok között is kevés az olyan, aki normális kapcsolatot tud kialakítani a gyerekekkel, és sikerül elérnie azt a bizalmat és tiszteletet, ami ahhoz kell, hogy ilyen kérdésekben is merjenek hozzá fordulni. Nem mondom, nem könnyű, de sok tanár nem is törekszik erre. A szomorú az, hogy ez sok szülőre is jellemző... Sajnos igaz az, hogy sokan érzelmileg éretlenül vállalnak gyereket, aztán meg csodálkoznak, hogy nem tudnak megbirkózni a feladattal...
Előzmény: clownessa (24) 0 VÁLASZ
clownessa 2010. 03. 07. 16:06 | #26
20-21 évesen még nem is lehet elvárni :D
Én azt 12-18 korosztály csak úgy megközelítésképp írtam. Van, aki sohasem nő fel ; )
Előzmény: Stickhorse (25) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2010. 03. 07. 15:59 | #25
Az a baj, hogy egyre kevesebben növik ki. Nekem elég sok 20-21 éves ismerősöm van, akik sajnos benne maradtak ebben a körforgásban, nem foglalkoznak a jövőjükkel, csak "élvezik az életet". Elhiszem én, hogy azt is kell, én is élvezem rendesen, de határok között.
Előzmény: clownessa (24) 0 VÁLASZ
clownessa 2010. 03. 07. 15:53 | #24
Sajnos vannak szülők, akikkel nem lehet a szexről beszélni, vagy azért, mert tényleg ballisztikus ívben szarnak a gyerekük fejére, vagy mert túl bigottak és prűdek (mármint a szülő) ehhez. Nem feltétlenül "cikiség" kérdése az egész.
Meg aztán ott van az, hogy a "gyerkőcök" meg akarnak felelni a korosztályuk elvárásainak, amit te is írtál, és emiatt sok fiatal inkább asszimilálódik, és úgy viselkedik, gondolkodik, mint a többiek, csak nehogy kiközösítsék.
Bár az intelligencia nem feltétlenül kor kérdése, de azért a fiatalok többségéről elmondható, hogy 12-18 kor között elég nevetségesen és sokszor felelőtlenül viselkednek, de a többség kinövi :D


Előzmény: Stickhorse (23) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2010. 03. 07. 15:34 | #23
Na szerintem ez a legnagyobb baj. Ma nem menő beszélni a szülőkkel ilyenekről (hozzáteszem, akinél ez nem menő, ott általában a szülő dem nagyon foglalkozik a gyerekkel), az iskolában meg ugyebár milyen már az, aki figyel... Sokkal menőbb lesz@rni az egészet, játszani a kemény gyereket, versenyt csinálni a szüzesség elvesztésével, utána meg gyűjteni az "áldozatokat". Én sem vagyok épp egy vénség, lehet nem is a koroszályomnak megfelelően gondolkodok, de tényleg az a véleményem, hogy a mai 12-16 éves fiatalság jó részére ráférne egy sortűz, mert más nem segít rajtuk...
Előzmény: clownessa (21) 0 VÁLASZ
bismarck33 2010. 03. 07. 15:31 | #22
Figyelembe véve a cikk tartalmát, jelzés értékű a képe látható egyén bőrszíne.
clownessa 2010. 03. 07. 15:17 | #21
Mellesleg vannak bizonyos egyének, (nem kevesen) akiknek teljesen mindegy, hogy hány szexuális oktatást, biológia órát ültek végig, akkor is szarnak az egészre. Megint csak mások reakciói alapján írom, hogy jó páran hivatkoznak arra, hogy drága a gyógyszer, az óvszert meg "tök ciki" levenni a pultról, vagy tényleg azt hiszik, hogy az ő esetükben nem fordulhat elő malőr. "Majd időben kiveszem"....stb.
Aki alapjáraton sárga lapos, annak akár órákat, napokat lehetne regélni a felelőtlen szexuális együttlét veszélyeiről, az akkor sem hatná meg. És ha közben mégis homokszem kerül a gépezetben, akkor maximum vállalja a gyereket, azért talán még segély is jár.
clownessa 2010. 03. 07. 15:11 | #20
Persze, nemcsak az iskola hibája az ezen téren jelentkező tudáshiány a kölkök körében. A szülőknek legalább akkora, ha nem több szerepe kell(ene), hogy legyen a felvilágosítás terén. Én csak azt tolmácsoltam, amit nagyon sokaktól hallottam, amikor felmerült ez a kérdés.
Sajnos azonban nagyon sokan nincsenek olyan viszonyban a szüleikkel, hogy ilyenekről beszélgessenek velük. Úgyhogy szerintem ezért is lenne fontos az iskola szerepe. Vannak dolgok, amiket sokszor jobb úgymond idegenekkel megbeszélni.
Természetesen ez nem menti fel a szülőket a felelősség alól.
Az utolsó mondatoddal IS egyetértek : )

Előzmény: Erunder (19) 0 VÁLASZ
Erunder
Erunder 2010. 03. 07. 14:35 | #19
Nem kell ám teljes mértékben az iskolákra hárítani a felelősséget. Az ő részük a dologban kb 10-15%. A szülőnek kell, őszintén, és nyíltan beszélnie a gyermekével a témáról. Itt bukott a dolog, ugyanis a legtöbb felnőtt sem tud normálisan beszélni a témáról, max azt bírja el mondani hogy mit hova kell dugni. Azt már nem, hogy mivel jár ez. Nem a terhességre és a betegségekre gondolok, hanem arra, hogy kivel, és mikor érdemes szexelni.
A szexuális oktatás mellett szerintem be kéne vezetni a szerelem, és vonzódás szabályainak oktatását is. Felnőttek részére is :D
Előzmény: clownessa (15) 0 VÁLASZ
Shifty 2010. 03. 07. 14:21 | #18
majd a szülők megveszik a gyereknek :)
Purple
Purple 2010. 03. 07. 14:07 | #17
undorító és bizarr belegondolni, hogy valaki 12-14 évesen szexel.. :S
clownessa 2010. 03. 07. 14:00 | #16
CélközegHEZ, és nem célközegnek : )
Mellesleg remélem, hogy ez csak egy vicc.
Előzmény: clownessa (15) 0 VÁLASZ
clownessa 2010. 03. 07. 13:58 | #15
Teljesen igazad van!
Amúgy sokan azzal mentegetőznek, hogy azért annyi a fiatalkorúak között a nemkívánt terhességek aránya, mert az iskolában nem volt felvilágosítás. Ha tényleg ennyire szarnak a szexuális oktatásra, miből gondolták, hogy ez termék eljut majd a célközegnek?! Amúgy nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én egyszerűen nem tudom elhinni, hogy egyes iskolákban nem tartanak tájékoztatást a témában. Ha más nem, akkor ott a biológia óra.
Előzmény: Erunder (13) 0 VÁLASZ
sahinel 2010. 03. 07. 13:35 | #14
Vagy ha már annyira okos hogy elkezdte akkor ne szüljön a lány már 13 évesen. Mert mikor én voltam fiatal akkor is volt pár ilyen aki már 13 éves kora körül terhes lett. Ez legalább megoldhatja ezt a problémát ha már nem tudod lebeszélni őket erről.
Előzmény: Erunder (13) 0 VÁLASZ
Erunder
Erunder 2010. 03. 07. 13:21 | #13
Azért az elég morbid, hogy a szexuális oktatás, felvilágosítás, már nem abban az irányban halad, hogy arra neveljék a gyermekeket, hogy akkor létesítsenek szexuális kapcsolatot, amikor már lelkileg és érettek rá.
Mert ezzel a lépéssel mégis mit sugallnak? Szexeljél nyugodtan 12 évesen, még gumi is van hozzá. Az érzelmi töltetére meg szarjál magasról?
Tooni 2010. 03. 07. 13:19 | #12
És véletlenül a kettő egyenlő, ugye? (kör átmérője=síkvetület szélessége, henger)
"elosztod kettővel, az lesz a szélessége!" - mit is osztok el?
Előzmény: panzerp (9) 0 VÁLASZ
tndrkrlylny 2010. 03. 07. 13:13 | #11
vajon ki fog besétálni a boltba, leemelni egy ilyet a polcról majd a pénztáros szemébe nézve kifizetni? még el se indult, de már bukott termék. arról nem is beszélve hogy igen kicsi a célcsoport.
panzerp 2010. 03. 07. 13:08 | #10
höhö megelőztél XD
Előzmény: eerix (8) 0 VÁLASZ
panzerp 2010. 03. 07. 13:07 | #9
ez egy kitöltetlen objektum tehát síkká alakíthatod (mivel elég elenyésző lesz a falak vastagsága) az oldalának a felületét... elosztod kettővel, az lesz a szélessége!
az átmérője a körnek van ebben az esetben a hengernek ha fölülről nézed, vagy ha a hengert oldalról vagyis annak a vetületét:)
hajrá;)
Előzmény: Tooni (6) 0 VÁLASZ
eerix 2010. 03. 07. 13:05 | #8
Ez a kommented kb. olyan is, mintha egy 14 éves írta volna. :D
Előzmény: alaplap (7) 0 VÁLASZ
alaplap 2010. 03. 07. 12:56 | #7
Ekkora pöcse a 6 éveseknek van bakker . . .
Nekem 14 évesen tuti kicsi lett volna :)
Tooni 2010. 03. 07. 12:46 | #6
Namostezt nem értem, adott egy henger alakú ojjektum, annak a szélessége=átmérője.
Előzmény: skur (4) 0 VÁLASZ
RokkantTroll 2010. 03. 07. 12:26 | #5
"A spokesman said the UK would be ‘top priority’ if the company expanded abroad, considering it had the highest teenage pregnancy rate in Europe."

Csakhogy az Egyesült Királyságban azért van sok fiatalkorú terhesség mert a brit tinik túl hülyék megtanulni az óvszer használatát. No meg persze kapnak egy csomó segélyt az államtól.



skur 2010. 03. 07. 12:20 | #4
A képen tényleg nagyon kicsinek tűnik (ha egyáltalán a szóbanforgó termékről készült és nem valami vicckondomról) de az eredeti cikk szerint a szélessége (és nem átmérője mint a cikkben) 45mm, ami már helyenként nagyobb mint a legkissebb felnőtt óvszerek pl. hátétépékettőspont//secure.condomania.leggyakoribbdomainvégződés/productinfo.asp?number=C-LSF-SL
Tooni 2010. 03. 07. 12:15 | #3
A babáknak, amivel papás-mamást játszanak?
Előzmény: nemerdekel (2) 0 VÁLASZ
nemerdekel 2010. 03. 07. 12:13 | #2
12-14 éveseknek ?
Előzmény: Adiboy (1) 0 VÁLASZ
Adiboy 2010. 03. 07. 11:54 | #1
kinek van ilyen kicsi kukija??