Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Szunyog 2010. 02. 13. 19:07 | #42
De, ugyanarról beszélünk, csak az eszközökben nem értünk egyet :)
De nem is lényeg, én már leírtam, hogy mit gondolok erről, de tiszteletben tartom a véleményedet...
Előzmény: Nas (41) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 13. 00:52 | #41
Akkor viszont nem ugyanarról beszélünk. :)

"Ez maximum arra jó, hogy ne essenek pánikba a katonák, ha egyedül maradnak a dzsungelben." - Írom én, és gondolok közben arra, hogy kurvára semmi értelme az egésznek, mert attól nem fognak életben maradni, hogy megkóstoltatják velük a kobravért a támaszpontjukon. Ennek az egész "kiképzésnek" maximum pszichológiai tréningként van értelme (de ahhoz meg nem feltétlenül kéne kígyókat feldarabolni...).

"Egy kis kiképzés segít abban, hogy ne ott, stresszhelyzetben kelljen azon vacillálnod, hogy megedd-e a kigyót/skorpiót/akármit." - Írod te, és ezek szerint gondolod közben azt, hogy ez nagyon hasznos eljárás, mert ha egyszer ettek már skorpiót, akkor nem a dzsungelben kell majd leküzdeni a skorpióevéssel szemben érzett undorukat, tehát könnyebben ráveszik majd magukat, hogy befalják ezt az "életmentő táplálékot".
Csak az a baj, hogy - mint már leírtam - hibás az egész alapkoncepció, ami szerint skorpió-, illetve kobraevéssel túl lehet élni egy dzsungelben. :) (Kobraevéssel mondjuk túl lehetne élni, de arra meg csekély esélyük van, hogy megfogják...)
Előzmény: Szunyog (40) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 12. 23:16 | #40
Nem haragszom, mert jól mondod, én ezt hasznos kiképzésnek tartom és ezt mondom az elejétől fogva.
Ha te nem akarsz idézni, majd megteszem én.
ELSŐ hozzászólásom:
"Egy kis kiképzés segít abban, hogy ne ott, stresszhelyzetben kelljen azon vacillálnod, hogy megedd-e a kigyót/skorpiót/akármit."

Előzmény: Nas (39) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 12. 21:49 | #39
Ne haragudj, de nekem inkább úgy tűnt, hogy ezt egy hasznos kiképzésnek tartod, melynek során olyan fontos gyakorlati ismereteket sajátítanak el a hős amerikai katonák, aminek segítségével majd vészhelyzet esetén túlélnek a dzsungelben...(hadd ne kelljen most idézgetnem a hsz-eidből). :)
Feltételezem, hogy az ezzel kapcsolatban megfogalmazott kételyeimre is ezért adtál gunyoros választ...
Előzmény: Szunyog (38) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 12. 17:24 | #38
Jó dolog gúnyosan fogalmazni :D
Idézlek:
"Ez maximum arra jó, hogy ne essenek pánikba a katonák, ha egyedül maradnak a dzsungelben."
Az elejétől fogva ezt mondom.
Előzmény: Nas (35) 0 VÁLASZ
Balázs 2010. 02. 12. 16:34 | #37
Bear Grylls :D
Tooni 2010. 02. 12. 15:19 | #36
"És éppen ezért irtottuk ki a dzsungeleket, gyerekek, hogy nektek jobb legyen"
Te mondtad, hogy lehet gúnyosnak lenni :P
Előzmény: Nas (35) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 12. 15:03 | #35
Lehet gúnyosnak lenni. :) Akkor elmesélem neked, hogy néz ez ki a valóságban. :)

Kígyóevés: Az, hogy a helyiekkel összefogdostattak pár kígyót a "kiképzéshez", még nem jelenti azt, hogy egyedül is meg tudják fogni őket a dzsungelben. :) A kígyók hamarabb észreveszik az embert, mint az őket, és elrejtőznek az összetaposás és egyéb atrocitások elől. Amelyik viszont helyben marad, és fenyegető pozíciót vesz fel, azt meg jobban teszed, ha nagy ívben elkerülöd, ha nem akarsz egy elhibázott mozdulat miatt napok helyett percek alatt meghalni. :) Vadon élő mérges kígyó elkapására ugyanis EGYSZER van próbálkozási lehetőséged, azután (illetve az esetek nagy többségében már azelőtt...) ő jön... :)

Skorpióevés: Skorpiót többet lehet találni, és valóban ehető, viszont előbb hányod ki azt a rengeteg kitint, mint hogy annyit megegyél belőle, hogy ne halj éhen. Erre a célra rovarok (elsősorban bogarak) zsírszövetben gazdag, de vékony kitinpáncélú potroha, lárvája jöhet szóba. (Csak azokat ugye meg kell tanulni felismerni, hogy ne egy mérgező fajt fogj ki...) Emellett mire összegyűjtesz az aljnövényzetben kotorászva egy adag skorpiót, addig beszerzel vele 5 szárazföldi piócát, 20 vérszívó atkát, 8 kullancsot és felriasztasz 200 maláriaszúnyogot. :) És akkor még örülhetsz, ha nem nyúlsz bele egy rejtőzködő kígyóba vagy szkolopendrába. :)

Aki nem ismeri az adott trópusi társulást és élővilágot (értsd: él benne évek óta), annak esélye nincs egy hétnél tovább életben maradni - az ilyen "kiképzés" ellenére sem. Ez maximum arra jó, hogy ne essenek pánikba a katonák, ha egyedül maradnak a dzsungelben. Máskülönben annyi értelme van mint a repülőgépeken a mentőmellénynek. :)
Előzmény: Szunyog (34) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 12. 10:29 | #34
Igazad van, nem lehet életben maradáshoz tápanyagokban "gazdag" skorpiót enni, esetleg kígyóvért inni... biológusként ezt te tudod a legjobban.
Ha egyszer véletlen úgy hozza a sors, hogy magamra maradok skorpiók és kígyók közt, akkor nem fogom egyiket sem megenni, inkább keresek egy szalámis zsömle fát, vagy egy grillcsirke bokrot.
Előzmény: Nas (32) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 12. 00:22 | #33
Amúgy meg attól, hogy 3 hétig egy felépített, teljes ellátást biztosító táborban játsszák az agyukat, és közben megkóstolnak pár dolgot, meg terepszínűre festik a fejüket, attól még rohadtul nem fognak tudni egyedül életben maradni egy dzsungelben, amit egyáltalán nem ismernek - maximum elvegetálnak valahogy, amíg ki nem mentik őket... -,-
Engem inkább kolis beavatási szertartásra emlékeztet az ügy... :S
Előzmény: Nas (32) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 12. 00:13 | #32
Katonai túlélési kiképzésben nem vagyok szakértő, de azt fixem meg tudom neked mondani, hogy skorpióevéssel és kobravér ivásával NEM lehet életben maradni egy dzsungelben. :) Ezt egyrészt arra alapozom, hogy biológus vagyok, másrészt arra, hogy én is éltem már több héten keresztül dzsungelben egy szál hátizsákkal. Elég lesz? :D
Előzmény: Mercurial (29) 0 VÁLASZ
go-free 2010. 02. 11. 22:30 | #31
kólás skorpió! :D (izéalakú gumicukorról beszélek) :P
Előzmény: Nas (26) 0 VÁLASZ
licon1x 2010. 02. 11. 22:03 | #30
azert meg kell hagyni nem semmi dolog megenni egy skorpiot. en nem tudom vallalnam e...
de ahogy latom ezek a sracok elegge elvezik :)
Mercurial 2010. 02. 11. 21:45 | #29
Nekem csak egy kérdésem lenne, ami nem más mint, hogy itt hányan szakértők a katonai és túlélési kiképzésben?
Azt hogy kik a "szakértők" már láthattuk..
zsugaa 2010. 02. 11. 20:02 | #28
Nekem ehhez nem lenne gyomrom... Dzsungelben növényen élni szerintem nem túl jó dolog. Benyúlsz valami sűrű növénybe és rád ugrik egy gorilla :D
Derill 2010. 02. 11. 19:23 | #27
és ezt is csak a show miatt....
Nas
Nas 2010. 02. 11. 19:18 | #26
Már skorpiót vagy gumicukrot? O.o
Előzmény: go-free (24) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 11. 19:18 | #25
Hát jah. :)
Nekem erről a Reneszánsz ember című film egyik jó benyögése jut eszembe:
"Mondjatok egy oximoront! - Katonai értelmiség." xD
Előzmény: Mr. Wallace (23) 0 VÁLASZ
go-free 2010. 02. 11. 19:17 | #24
én is néha eszem ilyesmiket... főleg a kólásat szeretem... :P
Mr. Wallace 2010. 02. 11. 19:11 | #23
Egyrészt, másrészt a pszihikai téning, hogy nincs az a helyzet amiből ne lenne kiút, harmadrészt és legfőképp az merikai polgároknak szól, hogy lássák milyen f@sza katonaságuk van.
Előzmény: Nas (22) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2010. 02. 11. 18:50 | #22
Szerintem ez csak a "beavatás" része volt, semmi köze a túlélési gyakorlathoz. (Szokásos katonás balfaszkodás.) A büdös életben nem fog úgy túlélni senki egy dzsungelben, hogy kobrára vadászik, ha szomjas lesz, hogy legyen mit innia. :D
Purple
Purple 2010. 02. 11. 18:19 | #21
jajjj forgasd már ki a szavaim minden istenverte baromságra :D azért az alapkiképzést sajátítsák el.... a mérgező és ehető fajokról adnám a listát, majd ott eldöntik, hogy megeszik, vagy meghalnak.... vagy a döntéshozás nem egy jó katona tulajdonsága?
Előzmény: Mr. Wallace (19) 0 VÁLASZ
Tooni 2010. 02. 11. 18:09 | #20
Így van, a dzsungelben a sok kórokozó miatt előbb meg kell erjeszteni, majd lepárolni a növényeket. De csakis, ha elfogyott a hazai kisüsti :)
Előzmény: Mr. Wallace (19) 0 VÁLASZ
Mr. Wallace 2010. 02. 11. 18:06 | #19
Igazad van! Tök hülyeség az a kiképzés, Kezükbe kell nyomni egy kézikönyvet, Hogyan varrják meg az egyenruhájukat, hogyan kezeljék a fegyverzetüket, milyen vezényszavak vannak, hogyan kell reagálni, stb....Mennyit lehetne így spórolni......Ja dzsungelben növényeken élni? Jó tipp, de ne próbáld ki, ha arra jársz!
Előzmény: Purple (5) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 11. 17:16 | #18
Persze, gondoltam én, hogy nem gondolod komolyan az élő emberes lövészetet :)
Amúgy nem hiszem, hogy hazaküldik. A hangsúly itt azon van, hogy fel kell készülni bármilyen helyzetre és amit ki lehet próbálni, azt ki kell.
Előzmény: twitch (17) 0 VÁLASZ
twitch 2010. 02. 11. 15:57 | #17
igazából azt a részét én nem gondoltam komolyan :), csak a második felét. aki behány egy skorpiótól azt akkor hazaküldik? vagy megszerettetik vele? éles helyzetben más skorpiót enni
Előzmény: Szunyog (16) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 11. 15:51 | #16
Már vártam, hogy valaki jön ezzel az embert ölni is más, mint lövészetet tanulni.
Ez természetesen így van, de hadd (ezaz, jól írtam, köszönet bunglenek) ne kelljen már leírnom, hogy miért nem lőnek élő emberre gyakorlat közben.
Előzmény: twitch (15) 0 VÁLASZ
twitch 2010. 02. 11. 15:45 | #15
de egy embert lelőni is más éles helyzetben, mint csak gyakorolni valami szar figurán, meg ha éhezel akkor nem valószínű, h hányni fogsz,másként tekintenél rájuk mint jóllakottan. egyszer össze kellett varrni az ínyemet meg a nyelvem és alig tudtam enni, pár nap múlva már a pacalt is megkívántam pedig attól simán behánynék most/ vagy előtte xD
Előzmény: Szunyog (6) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2010. 02. 11. 15:27 | #14
jáájj :DD
ez olyan volt, mint a tomb raider underworld-ben az óriás polip karja :D még a környék is olyasmi
Előzmény: te.sas! (13) 0 VÁLASZ
te.sas! 2010. 02. 11. 15:23 | #13
Nusihusi
Nusihusi 2010. 02. 11. 15:13 | #12
Azért durva, hogy az élő állatot is megeszik:S
Szunyog 2010. 02. 11. 15:02 | #11
Ez is egy nézőpont :D
Előzmény: Purple (8) 0 VÁLASZ
Tooni 2010. 02. 11. 13:55 | #10
Ha nem robbantja fel magát, Swarci simán megette volna a Predátort a dzsungelben. Már épp le akart kanyarítani egy darabot a füliből, hogy megsózza, mikor látta, hogy nimá ez visszaszámol. És ti kis butusok végig azt hittétek, hogy fordítva volt?
Purple
Purple 2010. 02. 11. 13:46 | #9
különben meg annyi növény van ott, minek kell undormányt enni??
Purple
Purple 2010. 02. 11. 13:39 | #8
aki egy skorpiótól elokádja magát, ne menjen katonának :DD
Előzmény: Szunyog (6) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 11. 13:34 | #7
A lényeg, hogy ne vészhelyzetben kelljen legyőzni az undort, hanem felkészült legyen "bármilyen" alkalomra.
Előzmény: Szunyog (6) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 11. 13:33 | #6
Volt már a kezemben skorpió, ezerlábú, óriás csótány stb, mégsem biztos, hogy szívbaj nélkül meg tudnám enni.
Élesben eldönti, hogy megeszi-e... napersze.. mi van, ha szétokádja magát tőle? Folyadék veszteség, tápanyag veszteség és akkor már áshatja is a sírját.
Azért ne hasonlítsuk ezt egy ember lelövéséhez. Az "helyettesíthető" lövészettel, de ezt mivel helyettesíted? Egyél meg helyette egy skorpió alakú gumicukrot?
Lehet mondani, hogy állatkínzás, én azt mondom tapasztalat szerzés.
Purple
Purple 2010. 02. 11. 12:47 | #5
de itt nincsenek életveszélyben, tehát elég lett volna a kezükbenyomni egy istát, hogy mi az amit megehetnek-e. aztán majd élesben eldöntik, hogy megeszik- e...... ennyi erővel igazi embereken kéne gyakorolniuk az éles lőszer használatát, mert "mi van ha"... de ugye azt tudjuk, hogy embereken nem illik az ilyet, csak állatokon... vicc
Előzmény: Szunyog (4) 0 VÁLASZ
Szunyog 2010. 02. 11. 12:38 | #4
Értelmetlen? Miért az? Ha túl kell élned a dzsungelben (vagy akárhol), akkor bizony kénytelen vagy akármit megenni.
Egy kis kiképzés segít abban, hogy ne ott, stresszhelyzetben kelljen azon vacillálnod, hogy megedd-e a kigyót/skorpiót/akármit.
Ha ok nélkül, pusztán élvezetből csinálnák, akkor tényleg értelmetlen lenne, de így nem az.
tndrkrlylny 2010. 02. 11. 12:01 | #3
csak az amerikaiak képesek kitalálni ilyen értelmetlen dolgot.
Purple
Purple 2010. 02. 11. 11:18 | #2
megint egy baromi értelmes és intelligens szar......
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2010. 02. 11. 11:11 | #1
Pipec kis kobra-bőr kulacs... ;)