Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
I. C. Wiener
I. C. Wiener 2010. 01. 15. 11:58 | #35
Látom, kisebb lavinát indítottam el, pedig csak Toonira reagáltam, ráadásul nem is a fenti hajó-, hanem a grínpíszes gépló kapcsán. :)
Ennek (=géplónak) speciel valóban nem látom értelmét továbbra sem, hiszen feltételezem, nem magasabb a hatásfoka, mint egy élőé... ennyiről volna szó :)
Előzmény: Asagrim (27) 0 VÁLASZ
justmemory 2010. 01. 15. 11:03 | #34
nem a szennyezésedet törlik (o.O azt meg hogy...?), hanem a listáról az általad elhasznált mennyiséget, miáltal nem lehet azt már megvásárolni. persze tuti, hogy ha hirtelen mindenki felvásárolná a sajátját, a gyárak, országok, stb kitalálnának valamit. vagy csak simán sz*rnának bele, hiszen az üzemeknek, miegymásnak működnie kell, és az oldalat üzemeltetők sem annyira ostobák, hogy ne tudnák, hogy ha ez elfogy, és hirtelen minden le kéne, hogy álljon, akkor mondjuk ők is rosszul járnak (pl. le kéne kapcsoniuk a saját szervereiket üzemeltető gépeket). de ez eleve nem lehetséges, nyilván. az alapötlet a jó, és talán követésre méltó. mint mentalitás. lehet minden próbálkozásban a sz*rt látni (persze a pöcegödör aljáról még az ég is sz*ros), de az aligha visz előrébb...
Előzmény: dsi (33) 0 VÁLASZ
dsi 2010. 01. 15. 10:50 | #33
ez a co2ntra mekkora egy f@sság...pénzért törlik a széndioxid szennyezésemet.. xD
és igen, pont egy ilyen szervezet fogja megakadályozni új gyárak, üzemek épülését...remélem ezt te sem vetted komolyan. vki aránylag kreatívan de átlátszó módon próbál pénzt behúzni -.-
Előzmény: justmemory (7) 0 VÁLASZ
garfield23 2010. 01. 14. 23:25 | #32
Szívesen ellaknék benne.
pepeti 2010. 01. 14. 22:48 | #31
Hát erre szerintem kár akkora pénzeket elszarni :)
brigi_cica 2010. 01. 14. 18:03 | #30
gondolom ez is egy terv a sok közü... abban reménykedem hogy mégis váljon valóra. ez egy nagyon jó ötlet!
Tooni 2010. 01. 14. 17:57 | #29
Aki itt nem pécézik, az Macintoshról nyomatja az oldalt. :)
I-Dan 2010. 01. 14. 17:55 | #28
Azért téged pécéztek ki, mert fikáztad az oldalt a rosszul megfogalmazott kommenteddel...
Előzmény: Asagrim (27) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 17:11 | #27
De nem a prezentációkészítőnek írtam, akit úgyse érdekelne, hanem ide nemdebár? Egyébként is kurvamód nem értem, hogy miért engem pécéztek ki, mikor a legelső hozzászólásom a témához semmi más nem volt, mint I. C. Wiener kommentjére egy egyetértő válaszreakció! Nektek az a véleményetek, nekem meg ez, ráadásul még csak nem is vagyok egyedül a véleményemmel, pont.
zizi 2010. 01. 14. 16:55 | #26
Szerintem is nagyon jól néz ki, megnézném a Dunán. Meg hogy pl. a Rába habzásával mit tudna csinálni. XD
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2010. 01. 14. 16:52 | #25
Szerintem ezt félreértetted... kutya=prezentációkészítő...
Előzmény: Asagrim (24) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 16:43 | #24
Ja, hopsz, azt hittem a kommentelés errefele ize.hu-n arra való. :-#
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2010. 01. 14. 16:42 | #23
Ez egy tömegeknek szóló prezentáció... nem pedig egy személyes megszólítás... kutyát nem érdekli a te egyéni véleményed...
Előzmény: Asagrim (22) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 16:38 | #22
Nem vagyok szűklátókörű, ezzel marhára melléfogtál. Prognózisra az ember vezessen statisztikát, lehetséges irányvolnalként viszont megállja a helyét, ha a felhasználandó technológia túlnyomórészt már aktívan használatos valahol. Az meg az én egyéni megítélésemnek a tárgya, hogy mennyire találok hasznosnak egy olyan koncepciót, amelyet nem lehet akár azonnal, akár pár év elteltével tervrajzként, vagy tervrajz szerves részeként felhasználni megvalósításra, ettől még nem leszek szűklátókörű, csak türelmetlen!
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2010. 01. 14. 16:26 | #21
Pedig általában az ember azért tervez, hogy utána sutba dobhassa az egészet..... jaa... nem... az az álmodozás... Bocsi... ;)
Előzmény: bungle (20) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2010. 01. 14. 16:19 | #20
Olvastad valahol, hogy a falra készültek ezek a képek, vagy mi? :D Idézd már be lécci, hol írják, hogy rögtön a kukába ment egy csomó terv? :D
Mert én itt nem ezt látom: http://www.enviro-news.com/news/physalia_offers_energy_efficient_water_purification.html
Előzmény: Asagrim (18) 0 VÁLASZ
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2010. 01. 14. 16:17 | #19
Elég szűklátókörű vagy... Ezeknek a koncepcióknak nem az a lényege, hogy tervrajzként kezelve tömeggyátsa valaki... Sokkal inkább prognózisként célszerű kezelni, vagy lehetséges irányvonalként....
Előzmény: Asagrim (14) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 16:15 | #18
Hát, ha neked teljesen rendben van, hogy 10-15 évig a falon lóg a képe, és utána végre megépül, lehet utazni is benne, akkor nemszóltam, én kérek elnézést! :)
Előzmény: bungle (16) 0 VÁLASZ
kukulkan
kukulkan 2010. 01. 14. 16:15 | #17
Valójában egyébként éppen kicsit fordított a dolog, ugyanis a medúza kapta egy hajótípusról kapta nevét, mégpedig a késő középkori spanyol/portugál karavelláról, mivel amikor az állat teljesen felfújja a léghólyagját, és kidomborodik rajta a jellegzetes taraj, akkor annak alakja hasonlít (legalábbis a faj elnevezője szerint) a hajó vitorláihoz. ;)
Előzmény: bungle (10) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2010. 01. 14. 16:11 | #16
Nem a post tartalmát védem, csupán a véleményeddel nem értek egyet, ennyi.
Fantázia? A koncepció valahol nem az?
Szövegértésből meg igenis jeles, mert ha azt írod, hogy "melyik lenne jobb, falon tartogatni egy posztert rajta, vagy utazni benne esetleg?" az egyértelműen arra utal, hogy szerinted soha el se fog készülni. Jóstanfolyamra jársz, vagy mi? :D
Előzmény: Asagrim (14) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 16:10 | #15
jogát - véleményét

Na ez nekem ma valahogy nem megy, sok volt a délelőtti vizsga! xD
Előzmény: Asagrim (14) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 16:07 | #14
Nem azt írtam hogy soha nem készül el, azt írtam hogy semmi valóságalapja nincs jelenleg. Továbbá még említettem is, hogy azokat még csípem is, amelyeknek a tervezés után neki is állnak, mert van hol elkezdeni.
Szövegértésből jeles! xP

Amúgy az lehet hogy minden projekt tervvel kezdődik, de ez még a projekt státusznál _sem_ tart, és hozzátenném: sajnos. Szép, képeket lehet nézegetni róla, de ez nem koncepció, csak fantázia. Sajnos.

Amúgy nem értem hogy miért érzik egyesek kötelességüknek, hogy megvédjék a beküldött post tartalmát, nem az lenne a lényeg a kommentelésnél hogy mindenki kinyilvánítsa a szuverén jogát a postolt dologról? xD
Előzmény: bungle (13) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2010. 01. 14. 15:59 | #13
Ha küldesz érdekeset, akkor azt rakjuk ki... ne kezdd már te is ezt a hülyeséget. :D
Egyébként meg miért gondolod, hogy soha nem készül el? Nem minden terv végzi a kukában, sőt elárulom, hogy minden project egy tervvel kezdődik, ez se kezdődhet úgy, hogy akkor most csak úgy nekiállunk barkácsolni, majd lesz valami. :D Pesszimizmusból jeles...
Előzmény: Asagrim (11) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 15:55 | #12
rajta = róla
Előzmény: Asagrim (11) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 15:55 | #11
ize.hu koncepció, olyan értelemben hogy jellemző hogy ilyet raktok ki. Elsőnek az átlátszó mobiltelefon verte ki nálam a biztosítékot tech.ize.hu-n

Amúgy szó se róla, látványnak nem rossz, de melyik lenne jobb, falon tartogatni egy posztert rajta, vagy utazni benne esetleg? Érted? :)
bungle
bungle 2010. 01. 14. 15:53 | #10
"ize.hu sci-fi koncepció"? LOL. Mintha mi találtuk volna ki...
Én is azért raktam be, mert látványra megtetszett... meg hátha lesz pár értelmes komment rá.
De legalább páran talán ma is tanultak valamit, pl. hogy a portugál gálya az nem egy evezős hadihajó. :D
Előzmény: Asagrim (9) 0 VÁLASZ
Asagrim 2010. 01. 14. 15:44 | #9
Egy újabb csodás ize.hu sci-fi koncepció, aminek az égvilágon semmi valóságalapja nincs. Félreértés ne essék, keményen a haladás híve vagyok, a One Bryant Park-ot is csodálom például, de azt eleve úgy tervezték, hogy a tervezés után rögtön neki is álltak megépíteni. Az olyan koncepciókat ki nem állhatom, amelyeknek a megvalósítására aztán éveket kell várni, mert technikailag még xy dolog nem megvalósítható.

És I. C. Wiener, mélységesen egyetértek, talán nem is lehetne jobban összefoglalni: "fantáziálás helyett több teret kellene engedni a tényleges műszaki tervezésnek, vagy akár a megvalósításnak." Pontosan ennek a híve vagyok!
I. C. Wiener
I. C. Wiener 2010. 01. 14. 15:30 | #8
A megvalósítással kapcsolatban...
Van ez a Grínpíszes projekt, ami az alábbi járművet hivatott megvalósítani.
http://www.youtube.com/watch?v=T4XoMWnZW70
Szóval ez tök jó meg minden, de kétlem, hogy magasabb hatásfokkal lenne képes működni, mint mondjuk egy ló (ha már az ötletet valami ilyesmi ihlette)...
Szóval azt osztom én is, hogy fantáziálás helyett több teret kellene engedni a tényleges műszaki tervezésnek, vagy akár a megvalósításnak. Elvégre akkor derül ki, hogy egy-egy technológia valóban rendben van-e. Ennek ellenére persze a környezetvédelmet maximálisan támogatom.
Előzmény: Tooni (3) 0 VÁLASZ
justmemory 2010. 01. 14. 15:01 | #7
szia Tooni; köszi a linket. a CO2 csupán a jéghegy csúcsa (akár így van, akár úgy)... btw "jó" képek (: erre az oldalra gondoltam egyébként: http://www.co2ntra.hu/

a Zöldek... hagyjuk is, mert annak az útnak is megvannak a bukkanói. Nem Al Gore a mérvadó, nyilván. ja, és bocs, nem belekötésnek szántam. nap mint nap szembesülnöm kell azzal, hogy sok jó, és akár kivitelezhető ötlet születik, de elhalnak. és ezt egy idő után nehéz megemészteni. és valahol értem azokat is, akik álmodozásról beszélnek, hiszen mi a f*szt lát a mindennapok embere...? pontosan azt. de néhány ötlet van, hogy megvalósul. csepp és a tenger, jah.


Előzmény: Tooni (6) 0 VÁLASZ
Tooni 2010. 01. 14. 14:49 | #6
A már leírt véleményem a széndioxidos átverésről:
http://www.ize.hu/comments.php?post_id=14142#c261556
Nem a magától értetődő felelősség és a környezettudatosság a vitatéma.
Előzmény: justmemory (5) 0 VÁLASZ
justmemory 2010. 01. 14. 14:37 | #5
kellenek a tervek, hogy aztán lehessen mit megvalósítani... rengeteg látványterv, meg ötlet, meg álom van. a megvalósítás pedig A Vezetésen múlik... a kérdés, hogy "hol marad" ettől persze jogos. de sajnos ma a környezetvédelemre (is) halmozottan igaz, hogy rengeteg ötlet, terv kell ahhoz, hogy 1-2 megvalósulhasson. még ha nem is ilyen grandiózusak... btw ha már itt tartunk, ki mit tesz mindennapi szinten azért, hogy ne szennyezzen...? Tooni, ha azt mondom, hogy van egy oldal, amin keresztül megválthatod és törltetheted az egyezményes CO2 kvótalistáról az általad elhasznált mennyiséget, te hajlandó lennél fizetni...? temérdek lehetőség van mindennapi szinten, mégsem él vele az átlagember sem... a nagy álom nem az ilyen úszó gálya, hanem az, hogy mindenki felelősen és épp ésszel nem csupán tud és akar tenni, hanem tesz is...
Nas
Nas 2010. 01. 14. 13:28 | #4
Nekem nem azért tetszik, mert "környezetbarát", hanem mert szép a tervezése. :) Egyébként igazad van, ez csak látványproject. De tudod, mindent könnyebb eladni, ha környezetvédelmi színezete is van a dolognak...

Előzmény: Tooni (3) 0 VÁLASZ
Tooni 2010. 01. 14. 13:26 | #3
Környezetsznobizmus. Ha nem egy művészi ábrázolás lenne, vagyis fantáziálás, akkor azt mondanám, hogy jelentéktelen pozitív hatása lenne a környezetre, max kérkedni lehet vele és áltatni magukat a rajta utazóknak, mint ma a hibrid hajtással. Gyönyörű, igen. Gyönyörű álom. Merjünk nagyot álmodni. Megvalósítás, az hol marad? Majd ha felépült, működik, akkor ébresszetek fel. Addig is a csapokat kellene elzárni, ami miatt a szar a folyóba ömlik.
Davek 2010. 01. 14. 12:46 | #2
Végre egy több milliárdos project ami nem a környezetszennyezést, hanem a környezetvédelmet szolgálja. Szép :)
Nas
Nas 2010. 01. 14. 12:44 | #1
Baromi jó. :D