- Hogyan arányul egymáshoz a záridő és a rekesz, és mit szabályoz?
- A kérdést se értem, ne idegesíts!További izgalmak, nevetséges magyarázkodás, és nagyipari lebukás a fotós iskolát végzett Debreczeni Zitától a videóban, melyből kiderül, hogy a rekesz, a záridő, és a fehéregyensúly fogalmak megismeréséhez "haladón és még azon és még azon tovább"-ig kell eljutni.
bungle 2013. 02. 28. 19:41 | #116
http://velvet.hu/celeb/2013/02/28/meghuztak_debreczenit_de_kerelemmel_utovizsgazhat/
0
VÁLASZ
M.agnus 2009. 04. 22. 17:57 | #111
600.000 forintos gép ide vagy oda, chhh, unalmas semmitmondó és főleg pocsékul komponált/ tökéletesen komponálatlan felvételek; szándékosan nem írtam "képet"... a technika semmit nem számít. Egyébként is, mit keres egy profi gép egy pancser kezében. Értelmes fotótanfolyam az alapoknál kezdi...
0
VÁLASZ
Hajjakend 2009. 04. 22. 17:28 | #108
Lehet a mondandódban valami...egyrészt!
Másrészt, az itt belinkelt flickr-profilokra kattintva FÉNYÉVEKKEL JOBB képeket nézhetünk meg, mint a Zituka képei!
És most nem a stúdióképekről beszélek....az expogombot a 3 éves lányom is képes lenyomni!
Remélem érthető a hasonlatom...:D:D:D
Másrészt, az itt belinkelt flickr-profilokra kattintva FÉNYÉVEKKEL JOBB képeket nézhetünk meg, mint a Zituka képei!
És most nem a stúdióképekről beszélek....az expogombot a 3 éves lányom is képes lenyomni!
Remélem érthető a hasonlatom...:D:D:D
0
VÁLASZ
Laci 2009. 04. 22. 17:09 | #107
Szerintem a fotoművészet akkor volt, amikor a fotográfus a háromlábon álló dobozát keresztül-kasul a vitte a prérin, s egyúttal a hátán is, hogy végre lencsevégre kapja, mondjuk Ülő Bikát. Előzőleg, persze, megtanulta (nem az internetről), hogyan is mondják sioux nyelven: "Most repül a kismadár!" Ülő Bika nekikészült, fotográfus meghajolt, fedőkupak lekerült, fedőkupak feltétetett, sátorban a kép előhívatott. Íme az eredmény: http://kaptarlako-regen.freeblog.hu/files/sittingbull.jpg
0
VÁLASZ
Esslinger 2009. 04. 22. 14:51 | #106
Hát nem tudom, de szerintem itt a többségből csak a kőkemény irigység beszél. Kit érdekel, hogy tudja e vagy sem? Egy olyan egyén tájékozottságával foglalkoztok, aki a szaktudása alapján nem érdemes rá. Én is fotózok, szeretem, csinálom és folyamatosan tanulom (azért nem ott tartok, mint a hölgy) - és nem azzal foglalkozom, hogy más mit tud, milyen gépe van és etc... Ez van, ő egy 1Ds MarkIII al tolja és valszeg a többség itt egy 50D vel jobb képeket készítene- Ez az egész téma lényegtelen (én is írom itt a hülyeséget:) Nah mind1 belőlem meg ez kivánkozott ki...Jó fotózást mindenkinek és inkább az alkotásokról beszéljünk, mint Zita fotós képességeiről (inkább csak nézzük őt:)
0
VÁLASZ
skandar 2009. 04. 22. 13:59 | #103
Kutyát nem érdekli, tisztában van-e az alapfogalmakkal. Az már sokkal inkább érdekel sokakat, hogy azt ÁLLÍTJA magáról, hogy olyan képzést kap(ott), amiből ez nem maradhat ki, és nála valahogy mégsem jött össze :)
Az egész történet sztem arról szól, hogy itt van ez a kis celeb Zituska, és ha kivonjuk belőle a fotós tehetséget és tudást -márpedig ki kell, hisz ő maga ismeri el, hogy a kérdést sem érti -, valamint kivonjuk a csöppet sem kimagasló (értsd: meglehetősen hétköznapi) alakot és a (szerintem) kifejezetten NEM csinos arcocskát....akkor mi illetve ki marad. Senki.
Pontosabban egy használt hüvely, amit a megfelelő helyre tolt a megfelelő időben. Na ezt a tényt próbálja szegénykém elkendőzni, de olyan buta, hogy teljesítménye valóban csak a nagyipari lebukás kifejezéssel illethető :)
Szerintem.
Az egész történet sztem arról szól, hogy itt van ez a kis celeb Zituska, és ha kivonjuk belőle a fotós tehetséget és tudást -márpedig ki kell, hisz ő maga ismeri el, hogy a kérdést sem érti -, valamint kivonjuk a csöppet sem kimagasló (értsd: meglehetősen hétköznapi) alakot és a (szerintem) kifejezetten NEM csinos arcocskát....akkor mi illetve ki marad. Senki.
Pontosabban egy használt hüvely, amit a megfelelő helyre tolt a megfelelő időben. Na ezt a tényt próbálja szegénykém elkendőzni, de olyan buta, hogy teljesítménye valóban csak a nagyipari lebukás kifejezéssel illethető :)
Szerintem.
0
VÁLASZ
Bagoly 2009. 04. 22. 13:52 | #102
Ja és még valami... A helyes választ még senki se írta be azoknak akiket érdekel??? :)
A válasz: a rekesz a záridővel fordítottan arányos!
A fehéregyensúly: más-más megvilágítási körülmények között (pl: napfény, izzó, fénycső) a fényképezők érzékelői legyen az ccd vagy cmos más színt lát fehérnek. Pl egy izzó nem helyes beállítás mellett sárgásnak mutatja... Ezen probléma kiküszöbölésére van...
A válasz: a rekesz a záridővel fordítottan arányos!
A fehéregyensúly: más-más megvilágítási körülmények között (pl: napfény, izzó, fénycső) a fényképezők érzékelői legyen az ccd vagy cmos más színt lát fehérnek. Pl egy izzó nem helyes beállítás mellett sárgásnak mutatja... Ezen probléma kiküszöbölésére van...
0
VÁLASZ
Bagoly 2009. 04. 22. 13:45 | #101
A Damach Jázminos videoban http://www.rtlhirek.hu/video/43662 egy EOS-1ds MkIII-al fotózozz... Tisztán látni a videón a EOS-1 és a Ds jelölést, és a gép felépítéséből látszik hogy a MkIII-as (az MkII-höz képest kevésbé szögletes a vakupapucs tartó az obi felett). Szal tuti Ds MkIII. (http://pixinfo.com/fgep/Canon_EOS-1Ds_Mark_III/)
Az meg ma cca.:2misi...
http://www.edigital.hu/Canon_digitalis_fenykepezogep/Canon_EOS_1Ds_Mark_III_digitalis_fenykepezogep_vaz-p32560.htmll
De még ami nagyon tetszett hogy állványról fotóz... :D Nem bírja a 1,2 kilós vázat? Jól van lehet fogy férfi vagyok és már az izomzatom, de a saját cuccom majd 2 kiló ha a tele van fent... (450d, 70-300 sigma Apo, vaku, markolat...)
De volt már rá példa hogy egy fél napig azzal "sétálgattam", de túléltem :)
Csak ennyi....
Az meg ma cca.:2misi...
http://www.edigital.hu/Canon_digitalis_fenykepezogep/Canon_EOS_1Ds_Mark_III_digitalis_fenykepezogep_vaz-p32560.htmll
De még ami nagyon tetszett hogy állványról fotóz... :D Nem bírja a 1,2 kilós vázat? Jól van lehet fogy férfi vagyok és már az izomzatom, de a saját cuccom majd 2 kiló ha a tele van fent... (450d, 70-300 sigma Apo, vaku, markolat...)
De volt már rá példa hogy egy fél napig azzal "sétálgattam", de túléltem :)
Csak ennyi....
0
VÁLASZ
eol 2009. 04. 22. 10:00 | #98
Ha a kompozíciót vágja, valami kompozíciós szabályra kellett volna rákérdezni. Például kezdve a legegyszerűbbel, a harmad szabállyal. Vajon akkor milyen kifogásokat mondott volna? :) Az rendben, hogy egyeseknek van tehetségük, de nulla tudás mellett csak az amatőr szintnél kissé jobbat ha elérik; nem kifogás, hogy "érzi" hogy kell kinézzen egy kép. A legjobb művészeket is tanították.
Itt találtam egy pár képet tőle: http://galeria.storyonline.hu/4/17898/0/1
Itt találtam egy pár képet tőle: http://galeria.storyonline.hu/4/17898/0/1
0
VÁLASZ
Noki 2009. 04. 22. 08:24 | #97
Ööö... Jah. Kb. :D Meg amúgy sztem nem feltétlenül kell ahoz nagyon elmélet, hogy valaki jól tudja azt amit csinál. Említhetném K&H vezért a Kulcsárt, vagy a politikusainkat. :D nem nagyon oktatták őket arról amit csináltak/csinálnak, mégis csinálják...igaz, hogy úgy ahogy, de csinálják... XD :D
0
VÁLASZ
deyso 2009. 04. 22. 07:53 | #96
akkor leszek én is
http://www.flickr.com/photos/fdeyso/
én annak is örülnék ha akármilyen digit tükörreflexes gépet be tudnék szerezni nem pedig a 19 rugós a460al kéne nyomulni :D
öcsémék szalagavatóján láttam vmi pitsa kezében canon eos 5d mark II -t, és csak szerencsétlenkedett vele fél kézzel mer annyi agya nem volt h két kézzel kéne megfogni (apu szerint elkeserítő volt a tekintetem)
http://www.flickr.com/photos/fdeyso/
én annak is örülnék ha akármilyen digit tükörreflexes gépet be tudnék szerezni nem pedig a 19 rugós a460al kéne nyomulni :D
öcsémék szalagavatóján láttam vmi pitsa kezében canon eos 5d mark II -t, és csak szerencsétlenkedett vele fél kézzel mer annyi agya nem volt h két kézzel kéne megfogni (apu szerint elkeserítő volt a tekintetem)
0
VÁLASZ
silverscreen 2009. 04. 22. 01:05 | #95
Fotozok tobb eve, ha nagy leszek talan fotos leszek, de en se a DS MKIII-al kezdtem, sot, elso digi SLR gepemet hurbolom most is, es fogom amig szet nem veti magar apro cafatokra. Most az hogy milyen geppel szaladgal a csajszi, az mindegy. Leget nikon d40 vagy canon 5DMKII, nem hiszem hogy egyedul meg kepes komponalni es vilagitani egy kepet. Meg szerencse hogy nem kerdeztek a fenymerorol, mert biztos lett volna egy ismerose aki mar latott olyant kirakatban. Sajnos az ilyen es hasonlo emberek miatt ertektelenedik el a fotos munkaja a kliens szemeben. Ha hozzam a studioba feljon egy modell az aszisztens csak akkor nyul akarmihez ha en mondom, hogy es mit Egynek orulok, hogy nem ott elek, hanem Kolozsvaron, ahol az ilyen es hasonlo csodalenyeket nem kapja fel a media annyira, illetve itt meg az a meno ha fotoznak, nem ha fotos vagy. S ez igy pont jo.
Eddig ezt csinaltam:
http://www.flickr.com/photos/bethlenditamas/
Ez utan nem tudom mit fogok:P Ha itt is ez lesz elmegyek peknek.
Eddig ezt csinaltam:
http://www.flickr.com/photos/bethlenditamas/
Ez utan nem tudom mit fogok:P Ha itt is ez lesz elmegyek peknek.
0
VÁLASZ
Békatallér 2009. 04. 21. 23:55 | #94
Szerintem egy ilyennel kellene bejárnia az országot, ahogy azt anno Orbán Balázs tette! Ezzel megtanulna mindent... :DD
http://sulifizika.elte.hu/Product%20-%20Photo%20-%20final/484/p484-n.jpg
http://sulifizika.elte.hu/Product%20-%20Photo%20-%20final/484/p484-n.jpg
0
VÁLASZ
bOOmslang 2009. 04. 21. 21:45 | #91
Nyah én lennék a második a sorban hamár a reklám helye!
http://www.flickr.com/photos/boomslang/
Én sem tartom magam fotósnak, csak egy lelkes amatőrnek aki többre vágyott egy szappantartónál.
Akinek tetszik teszik akinek nem nem...
Hajjakend dobtam egy add-ot! ;)
http://www.flickr.com/photos/boomslang/
Én sem tartom magam fotósnak, csak egy lelkes amatőrnek aki többre vágyott egy szappantartónál.
Akinek tetszik teszik akinek nem nem...
Hajjakend dobtam egy add-ot! ;)
0
VÁLASZ
aLaP 2009. 04. 21. 21:41 | #90
:) sztem nem kell úgy fennakadni rajta ... hány ember rohangál kis hazánkban aki zenésznek mondja magát ,csak azért mert felkarolták ,"megcsinálták" ,aztán a nyakukba lógattak egy 500 ezres Gibson gitárt ,és hirtelen ők szarták a spanyol viaszt ... és itt most nem csak a No ThanX-t vagy ezeket a nevetséges emo sz*rokat értem ,mert rajtuk kívül is van sok ilyen.
Zitácskánál sem volt másképp ,csak őt a pasija pénzelte ... van ilyen ... ciki ,h fotósnak mondja magát ,meg saját stúdiót akar stb ,aztán ha kérdeznek valami alapvetőt a szakmáról ,akkor azt se tudja hol van ,de hát ez van...
sokkal többet ér ,ha az ember alulról kűzdi fel magát ... zitácska is kezdhetett volna egy régi ütött kopott analóg géppel , vagy sőt mitöbb egy camera obscura-val rohangálhatna :D :D és akkor azt mondanám ,h ez tényleg el akar érni valamit ... na de attól ,h ilyen profi gép lóg a nyakába ,még nem lesz "művésznő" .
Zitácskánál sem volt másképp ,csak őt a pasija pénzelte ... van ilyen ... ciki ,h fotósnak mondja magát ,meg saját stúdiót akar stb ,aztán ha kérdeznek valami alapvetőt a szakmáról ,akkor azt se tudja hol van ,de hát ez van...
sokkal többet ér ,ha az ember alulról kűzdi fel magát ... zitácska is kezdhetett volna egy régi ütött kopott analóg géppel , vagy sőt mitöbb egy camera obscura-val rohangálhatna :D :D és akkor azt mondanám ,h ez tényleg el akar érni valamit ... na de attól ,h ilyen profi gép lóg a nyakába ,még nem lesz "művésznő" .
0
VÁLASZ
bungle 2009. 04. 21. 21:39 | #89
Szerintem egy ilyen Nikon D700 jobban állna neki: http://tech.ize.hu/comments.php?post_id=1793 :)
0
VÁLASZ
Iguana 2009. 04. 21. 21:26 | #88
Hm nem az eszéért tartják ezt se :D
ööö,, de tudom a beállítást, a kompozíciót, amit viszont akarok látni a képen...
jáj, hát ha évekig mutogatták a fotósbácsik hogy zituskám, így tedd a lábad, most emígy na most pucsíts,
csak tudja már, hogy álljon be egy modell.
jóvan drága, szeret a kamera:D, Végülis ha jobban meggondolom, énis megpaskolnám a fejét..LOL
Vajon milyen fótosiskola lehetett az?
ha én oktatnám a témát, akkor a fototechnika lecke legelső fejezetében ezzel kezdeném záridő +rekesz. a fehéregynsúly ráér, azt nm kell rögvest az elején lelőni.
mifán terem az f.8/125.
ugyan milyen fényviszonyok lehetnek ilyen beállítás mellett, kedves zitus?
Mit gondoltok, igazi fekete fehéret lehet modern módszerekkel alkotni? nyomtatóval, meg digilaborral?
hőszublimációs szarokkal...
Az igazi baritált papírnak lelke van.
Sírjunk együtt, hogy Vácott megszűnt a Forte-gyár, és mo-.n már nem gyártanak ilyen csodálatos alapanyagot.
olvassatok fotóbibliát
dr. Sevcsik-Heffele az istencsászár
a canon legyen veletek
ja, és ennyierővel mától én meg modell vagyok. meresztem is a seggem:D
ööö,, de tudom a beállítást, a kompozíciót, amit viszont akarok látni a képen...
jáj, hát ha évekig mutogatták a fotósbácsik hogy zituskám, így tedd a lábad, most emígy na most pucsíts,
csak tudja már, hogy álljon be egy modell.
jóvan drága, szeret a kamera:D, Végülis ha jobban meggondolom, énis megpaskolnám a fejét..LOL
Vajon milyen fótosiskola lehetett az?
ha én oktatnám a témát, akkor a fototechnika lecke legelső fejezetében ezzel kezdeném záridő +rekesz. a fehéregynsúly ráér, azt nm kell rögvest az elején lelőni.
mifán terem az f.8/125.
ugyan milyen fényviszonyok lehetnek ilyen beállítás mellett, kedves zitus?
Mit gondoltok, igazi fekete fehéret lehet modern módszerekkel alkotni? nyomtatóval, meg digilaborral?
hőszublimációs szarokkal...
Az igazi baritált papírnak lelke van.
Sírjunk együtt, hogy Vácott megszűnt a Forte-gyár, és mo-.n már nem gyártanak ilyen csodálatos alapanyagot.
olvassatok fotóbibliát
dr. Sevcsik-Heffele az istencsászár
a canon legyen veletek
ja, és ennyierővel mától én meg modell vagyok. meresztem is a seggem:D
0
VÁLASZ
kócimbóc 2009. 04. 21. 21:03 | #87
Egyébként volt rá példa igen, hogy valakinél azt láttam hogy azt ő jobban tudja, akkor átengedtem neki a dolgot. Magával valamicskét is rendben lévő ember, belátja, sőt tudatosan keresi mi az amihez ért és mi az amihez nem.
Mi például tesómmal jól rajzolunk. Ő jó színes képekben, és saját ötletekben, én pedig feketefehérben és grafikában. Hiába akartam utánozni őt, nem voltam jó benne és neki adtam az ecseteket és a festékeket. És ezer nagyobb volumenű példával tudok még szolgálni neked a saját életem terén ahol megtettem ilyen lépéseket.
Én a Zitácska helyébe belátnám hogy nem ért (még) hozzá, és meghúznám magam mint redő a vonalat, addig amíg tisztességesen, elismerésre méltóan meg nem tanulja amit akar. A pénzt amit pedig erre herdál, adja oda a szegényeknek, vagy pedig ne flancoljon, mert sokaknak fele ilyen jó géppel is több tudásuk van, akik az ilyenek miatt mint Zitácska nem tudnak érvényesülni, mint igazi eredeti és értékes szakmailag releváns fotós.
Mi például tesómmal jól rajzolunk. Ő jó színes képekben, és saját ötletekben, én pedig feketefehérben és grafikában. Hiába akartam utánozni őt, nem voltam jó benne és neki adtam az ecseteket és a festékeket. És ezer nagyobb volumenű példával tudok még szolgálni neked a saját életem terén ahol megtettem ilyen lépéseket.
Én a Zitácska helyébe belátnám hogy nem ért (még) hozzá, és meghúznám magam mint redő a vonalat, addig amíg tisztességesen, elismerésre méltóan meg nem tanulja amit akar. A pénzt amit pedig erre herdál, adja oda a szegényeknek, vagy pedig ne flancoljon, mert sokaknak fele ilyen jó géppel is több tudásuk van, akik az ilyenek miatt mint Zitácska nem tudnak érvényesülni, mint igazi eredeti és értékes szakmailag releváns fotós.
0
VÁLASZ
kócimbóc 2009. 04. 21. 20:47 | #83
Nem vagyok irigy. Azért mert nincs anyagi helyzetem fölényben a Zitácskához képest, mégis valahogy többre tartom magam, másnem azért mert amit nemtok arról azt mondom hogy nemtom,. Ha csak kicsit tudom, akkor meg még nem reklámzom be magam, és alapból meg azért mert nem csupán a testemmel keltem fel a figyelmet magamra.
0
VÁLASZ
Laci 2009. 04. 21. 20:43 | #80
Szmena8-cal ritkán tudtam jó képet csinálni. Egy mai Canon-nal, gomb nyom és kész. Az se számít, ha remeg a kezem.
A "záridő" az az időpont, amikor bezár az italbolt. A "rekesz"(eke)t még a záridő (záróra) előtt kell előhívni. Minél több sört hívsz elő a "rekesz"-ből annál objektívebben látod a világot. A teleobjektív a (ki)készülék legvégén van.
A "záridő" az az időpont, amikor bezár az italbolt. A "rekesz"(eke)t még a záridő (záróra) előtt kell előhívni. Minél több sört hívsz elő a "rekesz"-ből annál objektívebben látod a világot. A teleobjektív a (ki)készülék legvégén van.
+2
VÁLASZ
leeboy 2009. 04. 21. 20:41 | #78
mondjuk a gépet az rtl-es videón a másik irányba is dönthette volna, akkor talán a portrémarkolatot kihasználja ha mást már nem... Ja és a szelephimba és a rekesz között van egy kis különbség. a rekesz inkább a sebváltónak felel meg, egy forma egyes autó egyesben is elég szépet megy, de csak fel kéne váltani, hogy rendeltetésszerűen használjuk
0
VÁLASZ
Hajjakend 2009. 04. 21. 20:36 | #76
Ha valaki hülye az egészhez, annak mindegy milyen gépet adsz a kezébe...szemetet termel, nem képet!:D:D
Szerintem ugyanazt mondod Te is, csak más megközelítésben!
Egyébként pedig Pentax, Nikon, Canon, Olympus, stb....kurvamindegy......:D:D:D
Nem mindegy mivel bénázik Zitácska?:D:D
Szerintem ugyanazt mondod Te is, csak más megközelítésben!
Egyébként pedig Pentax, Nikon, Canon, Olympus, stb....kurvamindegy......:D:D:D
Nem mindegy mivel bénázik Zitácska?:D:D
0
VÁLASZ
bond 2009. 04. 21. 20:29 | #75
Nem mondom, hogy értek a fényképezéshez. Volt Zenitem, tudom, mi a záridő, meg a rekesz. Nem tudom, miért lehet szarabb képet csinálni egy egymillás géppel, mint a Zenittel, de ha ez így van, sürgősen be kell perelni a Canon-t. Ha arra gondolsz, hogy nem használja ki a gép lehetőségeit, egyetértek. De ugyanígy van ezzel minden Hummer (Jaguár, Porsche stb) tulajdonos is.
0
VÁLASZ
nyehőce 2009. 04. 21. 20:28 | #74
Biztos vannak olyan elvakult rajongói, akik - ha orvos lenne - még akkor is a keze alá feküdnének. :D
Elhiszem, hogy megbolondított a seggének a látványa, de azért mert valamihez nem ért, még nem kéne úgy beállítani, mintha értene. Ezzel csak a fotós szakmát alacsonyítja le. Azért, mert valaki el tudja indítani a Photoshopot, még nem lesz grafikus.
Elhiszem, hogy megbolondított a seggének a látványa, de azért mert valamihez nem ért, még nem kéne úgy beállítani, mintha értene. Ezzel csak a fotós szakmát alacsonyítja le. Azért, mert valaki el tudja indítani a Photoshopot, még nem lesz grafikus.
0
VÁLASZ
nyehőce 2009. 04. 21. 20:24 | #73
Én abszolút nem vagyok irigy a képeire.
Itt lehet látni párat: http://debreczenizita.hu
A többsége gondolom úgy készült, hogy "az ember aki ért a fényhez" beállított mindent, Zitácska meg megnyomta ott azt a gombot az állványon lévő csodagépen.
Itt lehet látni párat: http://debreczenizita.hu
A többsége gondolom úgy készült, hogy "az ember aki ért a fényhez" beállított mindent, Zitácska meg megnyomta ott azt a gombot az állványon lévő csodagépen.
0
VÁLASZ
bond 2009. 04. 21. 20:22 | #71
Igazad van - a tehetség nem mindig jár együtt a tehetősséggel. És fordítva.
A tehetséggondozásról mondottakkal is egyetértek - igaz, a gyakorlatban egy kicsit megvalósíthatatlannak érzem. Te adtál már valakinek valamit azért, mert beláttad, több tehetsége van hozzá, mint neked? Megnyugtatlak: Zitácska is meg van győződve róla, hogy baromi érzéke van ehhez a dologhoz, és ezt a környezete (minden kan, aki meg akarja kúrni) csak tovább erősíti benne. És amíg ezek vannak többen, fog is fotózni. Ti meg irigykedni :-)
A tehetséggondozásról mondottakkal is egyetértek - igaz, a gyakorlatban egy kicsit megvalósíthatatlannak érzem. Te adtál már valakinek valamit azért, mert beláttad, több tehetsége van hozzá, mint neked? Megnyugtatlak: Zitácska is meg van győződve róla, hogy baromi érzéke van ehhez a dologhoz, és ezt a környezete (minden kan, aki meg akarja kúrni) csak tovább erősíti benne. És amíg ezek vannak többen, fog is fotózni. Ti meg irigykedni :-)
0
VÁLASZ
nyehőce 2009. 04. 21. 20:17 | #68
bond, ne hülyítsd már a népet... Ennyire nem értesz a fényképezéshez? Sajnos az nem úgy működik, ahogy elképzeled, aki ennyire nincs tisztában az alapfogalmakkal, az bármennyire is ösztönös, 1 az 1 milliárdhoz az esélye, hogy normális (nem jó, csak egy átlagos) tucatfotót készítsen egy tükörreflexes géppel. Nem 1 millás géppel kéne talán kezdenie, hanem - ahogy más is írta - mondjuk egy Zenittel.
0
VÁLASZ
bond 2009. 04. 21. 20:15 | #66
Minden hasonlat sántít, mondjuk úgy, ennek lába sincs. Az autóversenyző sem tudja, mitől gurul az autó, és szerelők hada állítja be a spoilerek megfelelő szögét az adott pályához. Zitácska tudja, hol az expozíciós gomb (gázpedál), de nem tudja, mi az a rekesz (szelephimba). Az, hogy te mit képzelsz, magánügy :-)
0
VÁLASZ
mephistto 2009. 04. 21. 20:14 | #65
d90 vicc 40D inkább akkor sokkal élesebb tisztább és színegyensúlyosabb képet ad, míg a nikotin kiégeti a világos színeket és mégis maradnak sötét helyek :D éjjel jobb képet készít rövid záridővel meg sötét árnyékos helyeket fotózol úgy, hogy megtartod az árnyékot árnyéknak nem exponálsz rá akkor az szebb ott , de ilyen képeket senki se készít :) szál canon eos persze aki nikon mánias úgyse érti meg én semmilyen mániás nem vagyok a legjobbat veszem alapul, amivel lehet fotózni porfoliokat és egyéb normális képeket ha nem hiszel nekem nézz pixinfon teszteket d90 és canon ról :) meglepődsz, inkább az a valós mint az a hülyeség errő la csajról, hogy nem ismeri a dolgokat :D ez bulvár a pixinfo meg nem :) éljen a canon aki nem ért velem egyet utáljon :D
0
VÁLASZ
bond 2009. 04. 21. 20:11 | #64
VanGogh nem tudott festeni. Abban az értelemben nem tudott, ahogyan Zitácska sem tud fényképezni. A szignó nélküli portréit pl. az alapján hitelesítik (részben persze), hogy mennyire baszta el a háromnegyedes arckép arányait. Mert elbaszta. Már amennyiben az akadémikus realitást tekintjük. Ugyanígy nem tudott színeket sem keverni - ezért hozta össze csíkokból a képet, és mellesleg felfedezte az optikai színkeverést. Ösztönös zseni volt. Vad, szabályozhatatlan és megzabolázhatatlan. Nem is adott el egyetlen képet sem életében. Mert mindenki emiatt fikázta. Fikázzátok Zitácska képeit, de ne azt, hogy nem ért a rekeszidőhöz...
0
VÁLASZ
Levcike 2009. 04. 21. 20:10 | #63
Pedig nekem Ds-nek tűnik: http://www.rtlhirek.hu/video/43662
Én egy D90-el kiegyeznék, két-három középkategóriás üveggel! Szóval irigy vagyok!
Én egy D90-el kiegyeznék, két-három középkategóriás üveggel! Szóval irigy vagyok!
0
VÁLASZ
Hajjakend 2009. 04. 21. 20:04 | #62
Én sem vagyok fotós...pedig 2 éve űzöm hobbi szinten.....és még bőven van mit tanulnom!
De az a minimum, amit megtanulsz, hogy mi a blende,záridő,WB, EV,és csúnyán megfogalmazva: mit jelentenek az objektíven a számok!
Szerencsére bennem meg van a késztetés, nem úgy mint ebben a szukában!
FotoAta....baromi szerencsés Vagy, hogy a Féner a tanárod!!
De az a minimum, amit megtanulsz, hogy mi a blende,záridő,WB, EV,és csúnyán megfogalmazva: mit jelentenek az objektíven a számok!
Szerencsére bennem meg van a késztetés, nem úgy mint ebben a szukában!
FotoAta....baromi szerencsés Vagy, hogy a Féner a tanárod!!
0
VÁLASZ
Kislánylilamasnival 2009. 04. 21. 19:46 | #60
Manapság mindenki fotósnak nevezheti magát,aki le tudja nyomni az expo gombot ?! XD Persze , minek kell a szaktudás(!!!) ha van egy profi DSLR-erje, mi ? :D Szánalom... nem tudom milyen jogon. (egy fényképész)
0
VÁLASZ
zsaru 2009. 04. 21. 19:38 | #59
Látom egynéhány igazi fotós embert kibontakoztatott ez a videó :) . Mindenek tetejében áll hogy egy Mark III-al játszadozik a csaj, miközben én életem elso DSLR-jét szeretném megvásárolni egy D60 személyében...hát erről még én sem tudtam. Kicsit tényleg elszomoritó a dolog :|
0
VÁLASZ
leeboy 2009. 04. 21. 19:27 | #57
a szívem szakad meg, hogy ez a nő mk iii-mal jár, miközben egy rakás tehetség meg szappantartóval szenved. a fotósiskolában biztos nagyon odafigyelt, csak még nem ért a fényhez. stúdióban mihez kell érteni, ha nem ahhoz? valószínűleg elég sok embernek sikerülne egy olyan ember mellett jó képeket csinálni, aki minden fényt beállít, neki csak kattogtatni kell.háhá 20 éve fotós képeit nem tudták használni csak az övét!!!! csak nem értem, ha stúdióban m módot használnak, mit tekergethetett? fehéregyensúly? asse tom mi az a raw, de úgyse én dolgozom fel a képeket, nekem azt mondták mindegy
0
VÁLASZ
Chartreuse 2009. 04. 21. 19:00 | #55
Én nem merem magamat fotósnak hívni .... pedig három éve fotózok hobbi szinten...
De ,hogy a zár idő/ fehér egyensúlyt az első héten megtanultam az biztos!
De ,hogy a zár idő/ fehér egyensúlyt az első héten megtanultam az biztos!
0
VÁLASZ
l3azsi 2009. 04. 21. 18:14 | #54
Ez az érv akkor lett volna helytálló, hogyha a csaj azon a kérdésen sül be, hogy mondjuk milyen szögben töri a prizma a kék fényt. A rekesz, zár, fehéregyensúly fogalmak nemtudása kb olyan, mintha egy autóversenyző nem tudná kezelni a váltót, mert hülye hozzá, hanem egy embert alkalmazna és az váltana neki.
Amúgy képzelem azt a fotózást amit ez csinált: Az "ember aki ért a fényhez" beállítja neki a modellt, a világítást és a gépet, aztán "Zitácska, akkor itt kell lenyomni"
Amúgy képzelem azt a fotózást amit ez csinált: Az "ember aki ért a fényhez" beállítja neki a modellt, a világítást és a gépet, aztán "Zitácska, akkor itt kell lenyomni"
0
VÁLASZ
Hajjakend 2009. 04. 21. 18:10 | #53
Dehogy tanulja.....
A kőgazdag pasik fitymacimbálásán kívül nem tud ez semmit.......
A multkor a Bódy Szilvi szopatta meg...valami lakberendezős ujságban előadta magát ez a hp (hölyepitsa) hogy a milliárdos pasijával közös kérójukat ő rendezte be...meg hogy mekkora csúcs ízlése van!
A Szilvike meg kiakadt, hogy az eredetileg álltala berendezett kéróban adja a lakberendezőt a hp!:D:D
El is küldte a francba....
A kőgazdag pasik fitymacimbálásán kívül nem tud ez semmit.......
A multkor a Bódy Szilvi szopatta meg...valami lakberendezős ujságban előadta magát ez a hp (hölyepitsa) hogy a milliárdos pasijával közös kérójukat ő rendezte be...meg hogy mekkora csúcs ízlése van!
A Szilvike meg kiakadt, hogy az eredetileg álltala berendezett kéróban adja a lakberendezőt a hp!:D:D
El is küldte a francba....
0
VÁLASZ
Hajjakend 2009. 04. 21. 17:56 | #50
Tudjátok mi az érdekes...egy fotós-topikban is pont mostanság kezdtünk el beszélgeti, a "művésznő" munkáiról!
Érdemes megnézni a galériáját a honlapján....a stúdiófotói azért jók, mert ennek a buxának csak az expogombot kellett lenyomnia!
A "fotóművész"!!
Ennyi erővel én meg autóversenyző vagyok, mert ültem már rali-autóban!:D:D:D
Érdemes megnézni a galériáját a honlapján....a stúdiófotói azért jók, mert ennek a buxának csak az expogombot kellett lenyomnia!
A "fotóművész"!!
Ennyi erővel én meg autóversenyző vagyok, mert ültem már rali-autóban!:D:D:D
0
VÁLASZ
bOOmslang 2009. 04. 21. 17:44 | #49
Álj! :) Van Gogh meg Csontváry meg chagall valószinüleg anyit tudott h melyik szinhez mit adjon ha ki akar keverni egy másikat! Kb ugyanaz Zita esetében, ezek az alapvető dolgok! Könnyü szineket keverni ha egy masina elvégzi helyettünk vagy esetleg egy másik festő megkeveri!
0
VÁLASZ
kócimbóc 2009. 04. 21. 17:33 | #47
Neharagudj, nem kötözködni akarok, de erősen megragadt a kommented. És kikivánkozik belőlem a véleményem erről.
Én amondó vagyok, hogy a mai világban csak az csináljon valamit aki ért is hozzá. Vannak sokkal nagyobb tehetségek, akiknek a kezébe egy ilyen érték kerülhetne és ezalatt nem feltétlen csak a gépet értem.
Neki azért van kezdődő tehetsége, mert volt hozzá kezdő tőkéje. Sok olyan van akinek több tehetsége van, és nincs hozzá pénze. Zitácska drága is biztos tisztában van ezzel. És hamár híresség lett, akkor ahelyett hogy saját magát tünteti el idejekorán a süllyesztőben azzal hogy folyton lejáratja magát, én inkább odaadnám azoknak akik segítségre szorulnak anyagi téren, és legalább tényleges tehetségük van, amolyan vele született, és nem megvett fajta.
De persze képviseljen csak Zitácska minket, hisz Tüncike is bevált a naptárral. Mi jöhet még jajj...... méghogy tehetség.
Ez a nő pénz és segítség nélkül a saját arcát sem találja el a fényképezővel. Örülhet ha keretet csinál magából, nemhogy fotóművészt!
Magyarországon már nem a civilből lett értelmes emberek kerülnek elismerésre, hanem azok akik a civil éleben nem tudnak helyt állni és megélni. A leggazdagabb lelkiszegényekből és hülyékből él a média.
Én azt hittem ez köztudott. :S
Én amondó vagyok, hogy a mai világban csak az csináljon valamit aki ért is hozzá. Vannak sokkal nagyobb tehetségek, akiknek a kezébe egy ilyen érték kerülhetne és ezalatt nem feltétlen csak a gépet értem.
Neki azért van kezdődő tehetsége, mert volt hozzá kezdő tőkéje. Sok olyan van akinek több tehetsége van, és nincs hozzá pénze. Zitácska drága is biztos tisztában van ezzel. És hamár híresség lett, akkor ahelyett hogy saját magát tünteti el idejekorán a süllyesztőben azzal hogy folyton lejáratja magát, én inkább odaadnám azoknak akik segítségre szorulnak anyagi téren, és legalább tényleges tehetségük van, amolyan vele született, és nem megvett fajta.
De persze képviseljen csak Zitácska minket, hisz Tüncike is bevált a naptárral. Mi jöhet még jajj...... méghogy tehetség.
Ez a nő pénz és segítség nélkül a saját arcát sem találja el a fényképezővel. Örülhet ha keretet csinál magából, nemhogy fotóművészt!
Magyarországon már nem a civilből lett értelmes emberek kerülnek elismerésre, hanem azok akik a civil éleben nem tudnak helyt állni és megélni. A leggazdagabb lelkiszegényekből és hülyékből él a média.
Én azt hittem ez köztudott. :S
0
VÁLASZ
Skullman 2009. 04. 21. 16:11 | #39
Azért fityegett egy olyan a kezében mert volt egy pénzes faszija aki megvett neki minden szart de aztán ráunt.
Én csak azt nem értem, hogy amikor kérdezik, hogy mi foglalkoztatja most leginkább azt mondta a fotózás. De ha ennyit sem tud akkor meg mi a francot akar? Szereti-szereti csak nem tudja.XD
Én csak azt nem értem, hogy amikor kérdezik, hogy mi foglalkoztatja most leginkább azt mondta a fotózás. De ha ennyit sem tud akkor meg mi a francot akar? Szereti-szereti csak nem tudja.XD
0
VÁLASZ
bOOmslang 2009. 04. 21. 16:02 | #38
Fúúúúúúúúúúúúúúúú!!!!!! Azzz most hogy felidegesítetttt!!!!!!!! Ezek után fotósnak valja magát... Szánalom. Találkoztam vele az álom.net forgatásán, egy Canon 1DMIII (900e ft) fityegett a kezében. Kérdemén minek neki vérprofi gép ha nem tudja mire való? Menjen kattintgasson egy "teafilterrel"! Én mielőt megvettem a DSLR-em fél évig csak a szakirodalmat bújtam. Ezek nagyon-nagyon alap dolgok!!
Ez kb olyan mint a Metzker Viki. Játszott egy bulin ahol mi csináltuk a hangosítást, nyihogott h nem hall semmit a kontrollban. Felmentem mellé és felhangosítottam a keverőn. Erre azt mondta h ő még kezdő és nem tud mindent. Akkor miéééé kell 160e Ft-ot fizetni nekiiiii????
ps.: ezz kikívánkozotttt....
Ez kb olyan mint a Metzker Viki. Játszott egy bulin ahol mi csináltuk a hangosítást, nyihogott h nem hall semmit a kontrollban. Felmentem mellé és felhangosítottam a keverőn. Erre azt mondta h ő még kezdő és nem tud mindent. Akkor miéééé kell 160e Ft-ot fizetni nekiiiii????
ps.: ezz kikívánkozotttt....
0
VÁLASZ
Fireblade1000 2009. 04. 21. 15:39 | #35
Hát ez van, már mint ennyi esze. Nem lett volna egyszerűbb azt mondani, hogy hülye vagyok a kérdéshez?! Szánalmas a magyarázkodása. LOL:))
0
VÁLASZ
deeprecen 2009. 04. 21. 14:55 | #32
Tudom nem a reklám helye de csak magamat reklámozom. A képeket én csináltam (na meg a zenét is)
http://www.youtube.com/watch?v=lHJ6C65KiWk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lHJ6C65KiWk&feature=related
0
VÁLASZ
skandar 2009. 04. 21. 14:55 | #31
Hehe...zsír!
Időt kell neki hagyni - írja itt valaki...Ugyan mire? Hogy újabb ordenáré hazugságot találjon ki magáról? :)
Amúgy én nem ítélem el szegényt...gondoljatok bele, milyen nehéz lenne odaállni, és elmondani magáról, hogy a rengeteg átlagosan csinos (na jó, talán kissé csinosabb, de semmiképpen nem egy extra) nő közül azzal tűnik ki, hogy....hogy...őőőőő...khm....hááát....(húbasszus súgjatok má'!)
Hát inkább fotós lett szegény :P
Időt kell neki hagyni - írja itt valaki...Ugyan mire? Hogy újabb ordenáré hazugságot találjon ki magáról? :)
Amúgy én nem ítélem el szegényt...gondoljatok bele, milyen nehéz lenne odaállni, és elmondani magáról, hogy a rengeteg átlagosan csinos (na jó, talán kissé csinosabb, de semmiképpen nem egy extra) nő közül azzal tűnik ki, hogy....hogy...őőőőő...khm....hááát....(húbasszus súgjatok má'!)
Hát inkább fotós lett szegény :P
0
VÁLASZ
toth_pityu 2009. 04. 21. 14:53 | #29
Hát nekem úgy jött le, hogy a riporter "úr" kicsit lenézi Zitát. Nem kicsit, csak egy csípetet!
Viszont Zita meg azzal jön, hogy ő nem ért ehhez.
De Könyörgöm! Van aki érti ezt a nyamvadt kérdést? :D:D
Vagy csak egy jó kis szivatásnak szánták ezt a kérdést? Há nem? DDE! :)
Viszont Zita meg azzal jön, hogy ő nem ért ehhez.
De Könyörgöm! Van aki érti ezt a nyamvadt kérdést? :D:D
Vagy csak egy jó kis szivatásnak szánták ezt a kérdést? Há nem? DDE! :)
0
VÁLASZ
Zorro 2009. 04. 21. 14:44 | #27
:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D
Nagyon nagy.
A kérdést meg Zitának így kellett volna feltenni hogy arányul egymáshoz a Tv és az Av és mit szabályoz? Akkor még azt mondom, hogy egye-fene, ha nem érti a kérdést. Na de ez így...
Pedig én még fotósiskolába sem jártam.
Nagyon nagy.
A kérdést meg Zitának így kellett volna feltenni hogy arányul egymáshoz a Tv és az Av és mit szabályoz? Akkor még azt mondom, hogy egye-fene, ha nem érti a kérdést. Na de ez így...
Pedig én még fotósiskolába sem jártam.
0
VÁLASZ
|-=O=-| 2009. 04. 21. 14:38 | #24
Asszem Mr.T. linkelte a napokban:
"Nem látok én evvel semmi Babi néni"
http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/hepi-bordej-buli-eges-paraszt-53CWgO8L65W8vjEP
Megjegyzem a fenti kisasszony is óvónő akart lenni... :)
"Nem látok én evvel semmi Babi néni"
http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/hepi-bordej-buli-eges-paraszt-53CWgO8L65W8vjEP
Megjegyzem a fenti kisasszony is óvónő akart lenni... :)
0
VÁLASZ
ince 2009. 04. 21. 14:37 | #23
Ej, ej! Nem látjátok a laboráns mestervizsgát rajta...
Miközben éppen azért kényszerül gumikesztyűre, mert a fixír "kisíkosította" az ujjait.
Sugárzik róla az rettenetes fótósértelem és tapasztalat, hogy ő azután sose hívott tankban negát, hanem csakis kézzel :))
(Egyébként meg ki szar ez tyúk???)
Miközben éppen azért kényszerül gumikesztyűre, mert a fixír "kisíkosította" az ujjait.
Sugárzik róla az rettenetes fótósértelem és tapasztalat, hogy ő azután sose hívott tankban negát, hanem csakis kézzel :))
(Egyébként meg ki szar ez tyúk???)
0
VÁLASZ
Noki 2009. 04. 21. 14:24 | #16
És különben is, ez épp olyan mint ha a Nánási Palit -Magyarország leggyakraban foglalkoztatott fotósát- kérnék meg arra, hogy álljon fürdőruha modellt. XD :D Sztem Zita egy jó csaj, normális és kedves természettel. Mit akartok? Doktori disszertációt? De most komolyan... :D
0
VÁLASZ
Noki 2009. 04. 21. 14:19 | #14
De gyeerekek! Most úgy öszintén! Olyan Emberől várjuk el, hogy komoly elméleti dolgokat tudjon,aki tulajdonképpen a fényképezőgép elött van és nem mögötte? :) Nem azért híres és népszerű mert annyi definíciót tud, a saját kútfejéből. Hanem Ő is inkább egy definíció. Miszerint "olyan pontok halmaza a térben, amely felállít egy egyenest." :D És ezért híres mert a képen is ezt az állítást bizonyítja be... :D
0
VÁLASZ
bungle 2009. 04. 21. 14:02 | #5
Most próbáld, kivettem frame alól, bár lehet csak az rtl oldala szarakodott...
http://www.rtlbulvar.hu/video/51402 most megy nálam.
http://www.rtlbulvar.hu/video/51402 most megy nálam.
0
VÁLASZ
Wicked 2009. 04. 21. 13:51 | #2
cibikrisz beküldte a szexlistára a friss FHM cikket:
http://szexlista.funpic.hu/?page=archive&message=14965&did=14850
Ott is beszél a fotózásról:
http://szexlista.funpic.hu/?page=attachview&message=14965&attach=5
http://szexlista.funpic.hu/?page=attachview&message=14965&attach=6
http://szexlista.funpic.hu/?page=archive&message=14965&did=14850
Ott is beszél a fotózásról:
http://szexlista.funpic.hu/?page=attachview&message=14965&attach=5
http://szexlista.funpic.hu/?page=attachview&message=14965&attach=6
0
VÁLASZ