Wankel motor felépítése és működése
A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális alakú hengerben. A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében. A tömítés és a megbízhatóság problémáit ugyan sikerült megoldania, de a mai napig nem használják széles körben. Bár nem az egyetlen forgódugattyús motortípus, de a Wankel-motort sorozatban gyártották autókhoz, és így vált a legismertebbé.- Régen tudjuk, az oroszoknál elgurult a pirula. Az Englishrussia.com napi szinten tájékoztat a kontinensnyi ország extrém történeteiről. Most egy művészi projektet tártak elénk. Az ötlet az volt, hogy elővesznek pár jó lövészt és matyóhímzés szerű népi mintát luggatnak egy 3-as BMW lemezeibe. A gengszterek között is népszerű típusnak így adtak volna valami mondanivalót, hogy lőjünk inkább virágokat vagy mifene... na de tényleg, ez mekkora baromság?
Mai napi görizé: Chariot Skates
Mai napi találós kérdés: ezmiez? :D
Tippeket kommentbe!AVIREX | 2009.12.15. 22:59:06Ja vagy úgy [[: - köszi a választ,jó éjt! /no problem/
én annak idején nagyon sokat koriztam soros korival és az nekem sokkal jobban bejött. Ennek csak egy előnyét látom, hogy a nagy kerék miatt tud füvön meg tényleg elég vacak úton is menni és nem esik orra az első gödörnél. Viszont ez a megállásos dolog na ez nem semmi. Röhögőgörcsöt kaptam mikor megláttam hogy kézzel fogja a kereket. Ha valaki kicsit járatosabb a soros korival az szerintem sokkal hamarabb és biztonságosabban meg tud állni. Megnézném mit csinál ha valaki hirtelen elé lép. Lehajol hogy megfogja a kereket és rosszabb esetben ha háttal volt az illető már fejjel be is csúszott abba a bizonyosba:)
Szóval szerintem maradjunk inkább a soros korinál ez meg legyen csak ilyen unaloműző nemtudommicsoda.