Ezt állítja két angol kutató. Ezek az brit kutatók valahogy mindig kideríték, hogy sz*r az egész. :)
A Lamborghinik kigyulladására már volt több példa is. Korábban a Lamborghini gyár 428 db 2007-es és 2008-as modellévű Murciélagót hívott vissza, azzal az indokkal, hogy az érintett modellek bármikor kigyulladhatnak az üzemanyagtank hibás hegesztései miatt.
A Pagani Zonda R körrekordja a Nürburgringen.
A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális alakú hengerben. A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében. A tömítés és a megbízhatóság problémáit ugyan sikerült megoldania, de a mai napig nem használják széles körben. Bár nem az egyetlen forgódugattyús motortípus, de a Wankel-motort sorozatban gyártották autókhoz, és így vált a legismertebbé.
Miért vennél nagy fogyasztású, üzemanyagzabáló, környezetszennyező belső égésű autót, mikor építhetsz is magadnak egy elektromosat, a Trexa jóvoltából? :)
Kísérleti elektromos egykerekűt mutatott be csütörtökön a Honda. Az U3-X egykerekű súlya nem egészen 10 kiló, 65 centi magas és 6 km/h-s sebességgel haladhat. A motort lítiumionos akkumulátor hajtja, amely másfél órás töltés után 1 órán át képes üzemelni.
Guruló templom ;)
Egy egész templomot költöztetnek 12 kilométerrel arrébb a szászországi Heuersdorfból. Az épület azért nem maradhat az eredeti helyén, mert ott egy külszíni fejtésű barnaszén bányát nyitnak.
Ez az új figyelemfelkeltő koncepció autó belül legalább olyan látványos, mint kívül: ergonómiai szempontból tökéletes helyre kerültek az egyes elemek, a nyitottság érzetét az ablakok gondosan megtervezett hiánya csak fokozza. Az egész modellre jellemző kifinomultság, játékosság az utaskabinra is rányomta a bélyegét, a hátsó ülésen akár magasabb emberek is kényelmesen elférnek a lendületes vonalvezetésnek és a kecses tetővonalnak köszönhetően. A nagyfokú alkotói szabadság ellenére a formatervezők szem előtt tartották a környezetvédelmet is: ez a modell a bizonyíték arra, hogy egy autónak akkor is lehet kicsi a károsanyag-kibocsátása, ha a sportkocsiktól elvárt vezetési élményt nyújtja.