Wankel motor felépítése és működése
A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális alakú hengerben. A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében. A tömítés és a megbízhatóság problémáit ugyan sikerült megoldania, de a mai napig nem használják széles körben. Bár nem az egyetlen forgódugattyús motortípus, de a Wankel-motort sorozatban gyártották autókhoz, és így vált a legismertebbé.Na vajon mitől áll égnek a csajok haja?
Guruló cigi...
Nem, nem Japánból, hanem Indiából. :)Fireblade1000 | 2009.08.07. 11:04:53Ebből 1 dobozzal!!!:D
Bár az első hírek alapján úgy volt, hogy nem fog gyártásba kerülni ez a gyönyörű Citroen GT, de lehet, hogy pár darabot mégiscsak elkészítenek! Egy tesztelhető prototípust már ki is próbáltak!
Brutális a hangja, de még nincs összerakva rendesen! :) Ezt a riporter be is bizonyítja! :)Maccoyi | 2009.07.01. 23:18:04Londonban azért felfigyeltek rá: http://www.youtube.com/watch?v=k7IilzzhwjE ;)
Audi Calamaro - a Porsche Hungary által szervezett design versenyre készült tanulmány. Ez már nem is guruló, hanem repülő izé. :)
noffx | 2008.11.22. 12:28:00A srác oldala itt:
http://pecoraio.com/works.php
A többi munkáját is ajánlom figyelmetekbe!!!
Magyar sebesség toplista. Te hányadik vagy?
bungle | 2009.04.16. 00:55:39adika küldte (annyira nem nagy szám, tekerjetek a végére):
URL: http://www.youtube.com/watch?v=vm7vcf9Iqfg
Szöveg: Munkatársam a gyerek, csak azt mondta ' i'm lucky'
- Légzsák a gyalogosok védelmére. Kiváncsi vagyok közületek hányan lennének hajlandóak egy kis plusz pénzt fizetni ezért autóvásárláskor... (Bízzunk benne, hogy kötelező lesz mint a katalizátor. ;))Lex | 2008.06.26. 12:42:53bocs, igaz hogy tökre egyértelmű volt :D fáradt voltam na :D
Aerocivic - sufnituning nemjól.
bandee1219 | 2008.01.08. 20:24:39Ha jól értelmezem, az aerodinamikai együtható 0.17 (0.34-ről), ami nem rossz, hisz pl. a Citroen új gépe [ http://www3.ma.hu/page/cikk/e/0/54061/1 ] elég jó e téren a 0,26-jával, sok Merci is 0.29 körülivel bír, tehát nem volt nagy hülyeség ez az egész, de lehetett volna rá egy kicsivel esztétikusabb külsőt is varázsolni.
http://www.youtube.com/watch?v=N1B-mQlQGFk