A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális alakú hengerben. A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében. A tömítés és a megbízhatóság problémáit ugyan sikerült megoldania, de a mai napig nem használják széles körben. Bár nem az egyetlen forgódugattyús motortípus, de a Wankel-motort sorozatban gyártották autókhoz, és így vált a legismertebbé.
Alig 100 kilós Porsche 911 GT3 RS-t épített egy őrült... - persze túl komoly menetteljesítményekre nem kell számítani, az autó ugyanis "lábhajtású". :)
Régen tudjuk, az oroszoknál elgurult a pirula. Az Englishrussia.com napi szinten tájékoztat a kontinensnyi ország extrém történeteiről. Most egy művészi projektet tártak elénk. Az ötlet az volt, hogy elővesznek pár jó lövészt és matyóhímzés szerű népi mintát luggatnak egy 3-as BMW lemezeibe. A gengszterek között is népszerű típusnak így adtak volna valami mondanivalót, hogy lőjünk inkább virágokat vagy mifene... na de tényleg, ez mekkora baromság?
Nincs mese, ha egyszer időpont van a fodrászhoz semmi nem állhat a nők és a szépség útjába. Ez a drága nagymama olyannyira komolyan vette az utasítást, hogy szó szerint a szék mellé parkolt le és már mehet is a dauer.
Különleges tanulmányt mutat be a Pekingi Autószalonon a SAIC, a Ye Zi névre keresztelt modellről azt állítja a gyár, hogy a növények leveleihez hasonlóan oxigént állít elő.