Elég brutálisra sikerült a Citroen új tanulmánya, a GtbyCITROEN - sajnos soha nem fog gyártásba kerülni.
papaluige 2008. 10. 17. 21:29 | #24
ha nem lenne német, francia, olasz autó, akkor az alkatrészüzletek, szervizek, autójavítók éhen halnának! (ezek a tények)
0
VÁLASZ
poymen 2008. 10. 16. 14:42 | #23
ez kísértetiesen hasonlít a Citroen C-Métisse-re
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/tctv04/ (középtájt a kisfilm)
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/tctv04/ (középtájt a kisfilm)
0
VÁLASZ
mexi 2008. 10. 16. 12:20 | #22
Értem hogy mit mondasz és nem bántani akartalak vele.Mindenki azt szeret amit akar.Egyébként nem az eclipsemhez hasonlítom.NYilván nem is lehet összehasonlítani a kettőt.Merőben más a két autó.Az egyik szórakozás a másik praktikum.
Viszont abban minden autónál párhuzamot lehet vonni hogy mennyire átgondolt a tervezése,és milyen minőségben sikerült kivitelezni.És ebben sajnos a Franciák ,nem jeleskednek.Azért mondom hogy sajnos mert lenne pár francia autó ami szép,és még tetszik is első ránézésre.Csak mikor beleülök és jobban szemügyre veszem előjönnek olyan dolgok ami miatt inkább mégis egy japán,vagy német autó mellett döntök.
Ismerek én is olyan Francia autót ami szinte tökéletes volt és 15 éven keresztül probléma mentesen ment.Pl Renault 19-es.Egyik rokonom nak az volt majd 20 évig,és tényleg semmi baj nem volt vele.De ha arányaiban nézzük hogy mennyi a jól sikerült és mennyi ami átlagosan rossz akkor sajnos a mérlegünk eléggé rossz irányba billen.
Üdv.
Viszont abban minden autónál párhuzamot lehet vonni hogy mennyire átgondolt a tervezése,és milyen minőségben sikerült kivitelezni.És ebben sajnos a Franciák ,nem jeleskednek.Azért mondom hogy sajnos mert lenne pár francia autó ami szép,és még tetszik is első ránézésre.Csak mikor beleülök és jobban szemügyre veszem előjönnek olyan dolgok ami miatt inkább mégis egy japán,vagy német autó mellett döntök.
Ismerek én is olyan Francia autót ami szinte tökéletes volt és 15 éven keresztül probléma mentesen ment.Pl Renault 19-es.Egyik rokonom nak az volt majd 20 évig,és tényleg semmi baj nem volt vele.De ha arányaiban nézzük hogy mennyi a jól sikerült és mennyi ami átlagosan rossz akkor sajnos a mérlegünk eléggé rossz irányba billen.
Üdv.
0
VÁLASZ
z22222 2008. 10. 16. 11:38 | #21
Nna, szóval először is, nézzük meg, mire kell egy autó, és mit várhatunk tőle. Az Eclipse 150.240 LE közötti motorokkal jött ki, 2+2 személyes (hátul Te sem utaznál hosszú távon) sportkocsi, 1250-1320 kg közötti súllyal. Az egyterűek családi autók, a megfelelő kompromisszumokkal. Mit is várok tőlük? Xara Picasso 1,6 benzines 90LE, 1300 kg. A teljesítmény-súly arány nem összehasonlítható, és akkor a cw értékről (légellenállás) még nem beszéltünk.
1. Kényelem - ebben egyet értettünk, tágas, kényelmes, jól telepakolható.
2. Biztonság - NCAP teszten Xsara Picasso 4, C! Picasso a max. 5 csillagot kapta. (4, ill. 7 légzsák, ABS, ESP, stb.)
Eclips NCAP tesztet nem találtam, az új, 2007-es modellben is 2 légzsákról írnak.
3. Megbízhatóság - az én tapasztalatom más, mint amit leírtál, de egy biztos. Egy autót szervízelni, karbantartani kell. Szét lehet hajtani, de lehet szeretni, és vigyázni rá.
Szóval kissé szubjektív vélemény ugyan, de nem cserélnék autót+ Veled. Ja, és attól, hogy egy bizonyos kocsi, amit hajtasz, nem OK, attól még a típust nem muszáj ennyire leszólni.
Na üdv.
1. Kényelem - ebben egyet értettünk, tágas, kényelmes, jól telepakolható.
2. Biztonság - NCAP teszten Xsara Picasso 4, C! Picasso a max. 5 csillagot kapta. (4, ill. 7 légzsák, ABS, ESP, stb.)
Eclips NCAP tesztet nem találtam, az új, 2007-es modellben is 2 légzsákról írnak.
3. Megbízhatóság - az én tapasztalatom más, mint amit leírtál, de egy biztos. Egy autót szervízelni, karbantartani kell. Szét lehet hajtani, de lehet szeretni, és vigyázni rá.
Szóval kissé szubjektív vélemény ugyan, de nem cserélnék autót+ Veled. Ja, és attól, hogy egy bizonyos kocsi, amit hajtasz, nem OK, attól még a típust nem muszáj ennyire leszólni.
Na üdv.
0
VÁLASZ
tjunior 2008. 10. 16. 10:05 | #19
mondjuk én nem vagyok kibékülve a francia autókkal, szépek ez tény de amit én tapasztaltam az gáz...pl. Berlingo megy mint a golyó az tény de olyan trehányan van összerakva hogy az hihetetlen, egyik oldalt más a kárpit mint a másikon, ez még a kisebbik baj mert mert ha főnököm nem töri meg egy kicsit úgy 1000km-esen csak akkor derül ki, hogy folyik a váltóból a cucc csak amikor már cserélni kell a váltót, mondom ezer km-es kocsin.
Ahogy mexi írja teljesen hülye helyen vannnak a dolgok, például a váltás hihetetlen kényelmetlen a civikem után, rossz helyen van teljesen az a méteres rúd, haverom pözsőjának is mindig van valami baja.
Én a japán autókra esküszök, Hondás vagyok :)
Ahogy mexi írja teljesen hülye helyen vannnak a dolgok, például a váltás hihetetlen kényelmetlen a civikem után, rossz helyen van teljesen az a méteres rúd, haverom pözsőjának is mindig van valami baja.
Én a japán autókra esküszök, Hondás vagyok :)
0
VÁLASZ
mexi 2008. 10. 16. 09:46 | #17
ok,csak hogy értsd.
Ez nem tetszik-nem tetszik dolog.Úgy szar ahogy van.Nem kétszer ültem benne hanem 1 éve azzal járok minden nap munkába,és mikor cégekhez ki kell mennem akkor szintén azt használom.Rengeteg kilómétert leróttam már vele.
Ez egy 1,6-os benzines.előzni csak lejtőn ha senki nem jön szembe legalább 1 kilóméteren keresztül,mert annyira gyenge.A kupplungja egy vicc.Úgy jár a pedál mintha egy játékautóból szedték volna ki.A váltója akadozik,és holtjátéka van.Fogyasztása 10 liter körül.Csörög zörög benne minden,féltengely kopog,mindez 80000km-nél.
Abban igazad van hogy jó családi autó.Persze.Az lenne .MErt jó bele pakolni,tágas és kényelmes.De ezzel vége is minden jónak.
Ja és csak ilyen apróságok ,hogy pl.az ablak emelő a műszerfal közepén.!!Mi ez???Kinek jut eszébe akkora ökörség??
És miután barátnőm fűzögetett hogy vegyünk magunknak egy ilyen talicskát családi autónak,utánaolvastam a neten hogy vajon csak nekem ilyen rosszak a tapasztalataim ezzel az autóval,akkor kiderült hogy nagyon is nem.
Ez nem tetszik-nem tetszik dolog.Úgy szar ahogy van.Nem kétszer ültem benne hanem 1 éve azzal járok minden nap munkába,és mikor cégekhez ki kell mennem akkor szintén azt használom.Rengeteg kilómétert leróttam már vele.
Ez egy 1,6-os benzines.előzni csak lejtőn ha senki nem jön szembe legalább 1 kilóméteren keresztül,mert annyira gyenge.A kupplungja egy vicc.Úgy jár a pedál mintha egy játékautóból szedték volna ki.A váltója akadozik,és holtjátéka van.Fogyasztása 10 liter körül.Csörög zörög benne minden,féltengely kopog,mindez 80000km-nél.
Abban igazad van hogy jó családi autó.Persze.Az lenne .MErt jó bele pakolni,tágas és kényelmes.De ezzel vége is minden jónak.
Ja és csak ilyen apróságok ,hogy pl.az ablak emelő a műszerfal közepén.!!Mi ez???Kinek jut eszébe akkora ökörség??
És miután barátnőm fűzögetett hogy vegyünk magunknak egy ilyen talicskát családi autónak,utánaolvastam a neten hogy vajon csak nekem ilyen rosszak a tapasztalataim ezzel az autóval,akkor kiderült hogy nagyon is nem.
0
VÁLASZ
z22222 2008. 10. 16. 08:37 | #15
Hozzászólásod csak azt bizonyítja, hogy mennyire nem értesz a témához. Attól, hogy kétszer ültél apád egyterűjében, és neked nem tetszett, attól még lehetnek más megfontolások is egy kocsi választásánál. Én 2 évig jártam egy Xara Picassoval, családi autóként két kisgyerekkel maximálisan kihasználható, kényelmes, megbízható. 40e km alatt olajcseréken kívül semmi tennivaló nem volt, 2.0 HDi motor vegyes fogyasztása 6,1 l /100 km, végsebesség 180 km/h körüli, ami bőven elég. A középre helyezett műszerfalat nem nagy ügy megszokni. A jelenlegi C4 Picassoval hasonlóan jó tapasztalataim vannak, és mind a két kocsi formavilága egyedi, nem a sablon német-japán-koreai-stb. doboz forma. Megbízhatóság tekintetében a Schwacke adatai irányadóak, ahol a német márkák nem nagyon vannak a topon.
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 10. 16. 08:33 | #14
Nem mondom, a németeknek sem kell mindenben hinni, de van egy olyan mondásuk, hogy "a francia autóktól és az olasz sofőröktől ments meg minket urunk!"
0
VÁLASZ
mexi 2008. 10. 16. 07:01 | #13
hát igen amíg az ember nem ült egy jobb járműben addíg nem is tudja épp mekkora szarral utazik.
Mondhatnám a sámli után a szék is kurva jó,de még mindíg nem fotel.
Francia autók legfőbb jó tulajdonsága hogy kényelmes.Azon kívül semmi.Technikailag egy fos mindegyik.A renault rászokott az utóbbi időben hogy telebassza mindenféle high-tech kütyüvel az autójait,csak egybaj van vele.Az fele nem működik rendesen a másik fele meg tök ésszerűtlen.
Citroenekben olyan a műszerfal mintha mindent úgy tettek volna bele hogy épp ahol hely volt.
Ha valaki ült már például egy BMW-ben azt ismeri azt az érzést hogy beülsz az autóba,és semmihez nem kell hozzányúlnod mert ha beállítod az ülést a lábad hosszához,akkor az összes kezelőeszköz a tökéletesen kézre esik és minden ott van ahol az észszerű és logikus.És akkor még ki se tértem a felhasznált anyagok minőségére és illesztésekre.
Ugyan ezt elmondhatom az eclipsemről is.Mielőtt valaki leharapná a fejem,Apámnak van egy Citroen Xara picassója.Annál nagyobb Fostalicskát még nem nagyon láttam.Autónak nem nevezném...
Mondhatnám a sámli után a szék is kurva jó,de még mindíg nem fotel.
Francia autók legfőbb jó tulajdonsága hogy kényelmes.Azon kívül semmi.Technikailag egy fos mindegyik.A renault rászokott az utóbbi időben hogy telebassza mindenféle high-tech kütyüvel az autójait,csak egybaj van vele.Az fele nem működik rendesen a másik fele meg tök ésszerűtlen.
Citroenekben olyan a műszerfal mintha mindent úgy tettek volna bele hogy épp ahol hely volt.
Ha valaki ült már például egy BMW-ben azt ismeri azt az érzést hogy beülsz az autóba,és semmihez nem kell hozzányúlnod mert ha beállítod az ülést a lábad hosszához,akkor az összes kezelőeszköz a tökéletesen kézre esik és minden ott van ahol az észszerű és logikus.És akkor még ki se tértem a felhasznált anyagok minőségére és illesztésekre.
Ugyan ezt elmondhatom az eclipsemről is.Mielőtt valaki leharapná a fejem,Apámnak van egy Citroen Xara picassója.Annál nagyobb Fostalicskát még nem nagyon láttam.Autónak nem nevezném...
0
VÁLASZ
thunderrr 2008. 10. 15. 20:15 | #8
Citroen??? A hét végén a családi Citroen-el (7 éves 80000km-es) utaztunk(volna) Pécsre, Érdig jutottunk, mert leszakadt egy ékszíjtárcsa, és ez nem az első eset! Szép, futurisztikus, ötletes, de ha francia autóért valaha is pénzt adnék ki, üssetek agyon. A franciák igyanak bort, csináljanak salátát meg krémest, de autót azt ne, az a németek dolga.
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 10. 15. 19:17 | #7
Micsoda? Belülről? Ááá, azt sztem még egy ilyen futurisztikus autó sem tudhatja...
0
VÁLASZ